Sinn only (Deel 3)

Die gaat naar Debokx in Gent. De specifieke onderhoudsstukken worden wel steeds bij Sinn besteld.

1 like

10 likes

De 356 eens op een Bonklip gezet.

14 likes


Fijne zondag allen.

10 likes

Fijne zondag!

17 likes

18 likes

13 likes

Top!

1 like

Zwarte nato staat toch beter dan de Bonklip.

12 likes

Nou, de nieuwe Sinn releases officieel gelanceerd vanochtend!
Er zitten weer fraai horloges bij, de full lume duikers zijn zeer geslaagd!

De nieuwe 103 handopwinder heeft weer een link met het verleden, en is een hommage aan de oude 103 C uit de jaren 70:


(Foto van Vintage Sinn Collector)

Niet te zien op de website van Sinn, maar volgens mij toch ook wel een belangrijke nieuwe lancering (als het goed is althans):
De nieuwe micro claps voor de H-Link!

17 likes

Ja die U50 S L met volledige lume dial (en zonder datum) vind ik ook fraai. Op zich niet erg origineel - er zijn recent gelijkwaardige modellen van andere fabrikanten gelanceerd (bijv. door Doxa).

Vraagje - hoe is de kwaliteit van de superluminova op Sinn horloges normaalgesproken? Ik heb de U50 in parelmoer met zwarte lume, en dat is zo ontzettend slecht dat ik me afvraag of hun normale lume wel Spitzenklasse is?

Zo zou die sluiting er aan de buitenkant uitzien :

323

Ze maken er maar weinig ruchtbaarheid over, al is het bij velen wel al een klaagzang van jaren dat de sluiting wel eens een update mocht krijgen.
Ik zie dat wel zitten want ik krijg de H-link voor mijn polsmaat nooit goed afgesteld.

4 likes

13 likes

Valt wel mee. :grin:

8 likes

Maar nu de grote vraag, zou de nieuwe clasp op mijn “oude” h link band kunnen zetten? Is daar iets over bekend? Ik stoor me niet zo aan de huidige sluiting trouwens. Maar weet uit ervaring van m’n seamaster wel dat een micro adjustment toch wel fijn is :ok_hand:t2:

3 likes

Ah, het offensief moest nog beginnen. :wink:
En die sluiting past gewoon op de huidige bracelets?

3 likes

Dat staat in de tekst hierboven wel beschreven zo. De clasp zou uitwisselbaar met oudere bracelets zijn.
Het zou ook wel erg raar zijn als dat niet zou kunnen.

2 likes

Wou net zeggen, vind sinn ook wel het merk dat daar aan zou denken om mogelijk te maken. Ipv paar millimeter groter/kleiner maken zodat het niet past. Wat dan nog wel mee speelt is wat moet een losse clasp gaan kosten? Het zien er op het eerste gezicht netjes uit, maar het lijkt toch ook weer geen seamaster clasp. Dus ik ben benieuwd

2 likes

Commercieel gezien ook slim aangezien veel mensen die los gaan kopen voor hun stalen band die ze reeds hebben.
2 jaar geleden heb ik op een beurs er al iemand van Sinn over gesproken, ze waren ermee bezig was toen de reactie.

Voor prijzen zou ik gewoon even via de website het contact formulier invullen.

2 likes

Ik betwijfel dat die gesp wel compatiebel gaat zijn met mijn oudere H link band, die zonder Hex schroeven.