Sinn only (Deel 3)

:joy: Ok, ok, faded red it is…

1 like

Mooie versie hoor!
Echt jammer dat Sinn heeft bezuinigd op rotors van de huidige 104 (en 556 trouwens): de bronskleurige rotor ziet er mijn inziens veel beter uit dan de huidige staal kleurige….

2 likes

Godsamme en allemaal meh :expressionless:

1 like

Ik vind die u1 HAI wel tof, maar te groot en behoorlijk aan de prijs.

Die U50 leuchtkeks ook gaaf, maar ik heb al zoiets van Damasko.

Gr, Vigorelli

23 likes

Mooi!

1 like

T is weer tijd voor winterbanden, ook op de Sinn mijn winters bandje weer opgelegd.

Blijft mooi, al zeg ik het zelf :grinning:

14 likes

Zeker!

1 like

Daar sluit ik mij bij aan!

1 like

De laatste tijd merk ik dat ik steeds vaker naar afbeeldingen en video’s van de Sinn 356 SA kijk. Zijn er hier forumleden die dit horloge hebben (gehad) en mij kunnen vertellen hoe het draagt, vooral op een wat dunnere pols? Draagt het bijvoorbeeld net zo dik/als een tonnetje als een Speedmaster 38mm?

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar wat een gangbare prijs is voor dit model in zeer goede staat op de tweedehands markt. Alvast bedankt voor jullie reacties! :slight_smile:

Plaatje voor de sfeer:

13 likes

Ah, de 356!
Erg fraai, althans, naar mijn mening.
Toch al wel een klassieker in de Sinn line-up: geïntroduceerd in 1996 in Japan als een limited edition van 300 stuks (handopwinder) om vervolgens in 1998 als automaat wereldwijd beschikbaar te komen.
De verhouding diameter-hoogte is voor sommigen wellicht aan de forse kant, waarmee ik bedoel dat het een behoorlijk dik horloge is.
Zelf zit ik daar helemaal niet mee.
Ik heb een vrij platte pols van ca 175mm waarop de 356 prima dragen is.
Volgens mij is er een klein hoogte verschil tussen de plexi en de saffier uitvoering, maar ik weet niet precies wie en wat.
Ik heb twee versies met plexi, die ik met veel plezier draag, ondanks de hoogte

19 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat ik online terug kan vinden is dat de SA variant een dikte heeft van 15mm ipv 15,5mm en dat de kast brushed ipv bead blasted is. Daarom spreekt de SA versie mij meer aan. Is het horloge voornamelijk dik door het glas of komt dit ook door de kastconstructie?

En weet iemand wat een gangbare prijs is voor een 356 SA in zeer goede staat? Het kost mij al mijn zelfbeheersing om niet te reageren op de Longines BigEye in het blauw :sweat_smile:

2 likes

De 356, inderdaad een fantastische Sinn-klassieker! Ik zou ongetwijfeld voor de 356 pilot gaan, met plexiglas. Geeft die warme vintage uitstraling, krasjes poets je er zo uit, en geeft die heerlijke vertekening van de wijzerplaat. Tussen beiden scheelt de dikte maar een halve millimeter, en daarvan is al bijna 3mm de dikte van het plexiglas.

Ik weet niet hoe breed je pols is (die van mij is 16,5cm), maar je moet vooral rekening houden met de lug-tot-lug afstand. Die van de Longines is een forse 50mm en de Sinn 46mm.
Wat bij een smallere pols kan helpen zijn de mannelijke eindstukken van de stalen band. Die zorgen ervoor dat het al een beetje ‘voorgevormd’ is voor je pols. Hoop dat de foto hieronder dat wat duidelijk maakt? Ter referentie, lug-tot-lug van 47mm en een dikte van 15,9mm!

In ieder geval, hier nog een leuke en eerlijke review over de 356 pilot :slight_smile:

13 likes

Joejoe

22 likes

Mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Prachtig exemplaar inderdaad :heart_eyes:

15 likes

Cool!

Happy (desk-) #fliegerfriday

18 likes

16 likes