Sinn only (Deel 3)

13 likes

Holy cow!
Ik zie net de listprijs voor deze Japan/USA limited….
Gaat u maar even zitten….:
858.000 ¥ = € 4.920
Voor een EZM3….
Pfew!

Daar koop je hier bijna EZM3 plus een EZM3 S voor!

7 likes

Zitten invoerheffingen daar voor een deel tussen?
Maar wel een belachelijk hoge prijs, zeker als je die met (de fantastische) EZM3 S vergelijkt.

Dat heb ik vijf jaar geleden ook gedaan. Een erg leuke ervaring! Heb nog steeds maar één Sinn, maar die krijgt nog steeds de meeste polstijd :face_with_peeking_eye:

1 like

Plaatje voor de sfeer.

11 likes

Toffe foto :ok_hand:t2:

Elke keer dat ik een mooie foto als dit zie, wil ik een Sinn 556. Maar op “normale” foto’s oogt hij altijd een stuk fletser

2 likes

Haha. En dan komen ze vervolgens voor 7.500 op Chrono te staan.

Mijn 2 Sinn’s kocht ik tweedehands maar voor onderhoud heb ik ze allebei naar Sinn gebracht. Leuk om te bezoeken en goed te combineren met een weekend in de Rijnvallei. Ik laat ze wel per post terugsturen na de service; dat is niet goedkoop maar het is 4 uur rijden naar Frankfurt…

11 likes

Exact dat. In blauw staat nu ook een 556 RS te koop. Af en toe kijk ik even. En dan klik ik weer weg. Weet het niet.

1 like

Ik zit te denken waar dat aan kan liggen.
In principe zou een zwart/wit contrast niet flets moeten kunnen zijn, het is het grootste contrast wat er bestaat. Wat wel is, is dat het zwart van de wijzerplaat vrij mat overkomt. Het is niet zoals een metallic lak van een auto, misschien dat dat mist?
De wijzerplaat zou bij wijze van spreken van papier kunnen zijn gemaakt, dat speelt ook niet met het licht.

Ben je bekend met de 556 MOP? Die is echt fantastisch.

1 like

Wellicht dat het toch meer de eenvoud is die mij tegen houdt. Met een Nomos Club heb ik het zelfde. Zie de mooiste kleuren voorbij komen. Maar naast de lange lugs blijft het voor mij een relatief eenvoudig overkomen.

Nice 303, was mijn eerste Sinn. :love_you_gesture:

Groeten
Rutger

1 like

Ik wilde graag naar Sinn om daar de 856 en 836 te passen.
Beide waren helaas niet op voorraad de afgelopen 2 maanden.
Dus uiteindelijk toch een verkoper op chrono.24 benaderd.
Bleek een aardige vent waar goed mee te onderhandelen valt.

2 likes

Sinn 903 uit 1995.

20 likes

Ik haak even in, er zit namelijk verschil in de wijzerplaat van de 556I en een 556A bv. De 556I heeft een glanzende wijzerplaat en de A een matte, misschien is dat het?

Dit is de I:

14 likes

Flinke doorloopsnelheid :sweat_smile:

1 like

Voor de originele EZM3 prijs zou ik het nog niet doen.
Vind het niet mooi.
Voor mijn gevoel past die witte plaat niet bij een dergelijk horloge.

1 like

Bij Sinn in Frankfurt is leuk.

Overigens heeft Morawitz in Düsseldorf een flinke collectie Sinn.
Dat is een stuk minder ver.

1 like

Is natuurlijk ook alleen gebasseerd op foto’s.
Heb de 556 nooit echt goed kunnen bekijken in het echt.

Grappig, heb hetzelfde. Maar toch elke keer geïntrigeerd. Hoop deze volgende even te kunnen passen.

Kijk, dat wist ik niet. Goeie tip. Zit er verder nog verschil in of is het enkel matte vs glanzende wijzerplaat?

Heb zelf juist het idee dat de 556i nauwelijks reflecteert, de meeste reflecties komen van het glas naar mijn idee. Daarbij gezegd hebbende dat ik nooit een 556a in handen heb gehad, misschien dat ik een verkeerde referentie heb.

Er is mij op foto’s (!) nooit een verschil opgevallen tussen de i en a wat betreft de plaat.