Goed gevonden deze brochure!
Interessant: de “t swiss made t” dial van de reguliere 356 naast de Euroflieger
Tritium werd verbannen uit de horlogemakerij rond 1999/2000, dus de hier getoonde 356 is waarschijnlijk één van de laatste tritium versies….
Nieuwe vintage Sinn:
Jaren geleden een 36mm variant met dezelfde wijzerplaat configuratie van @flowert gekocht, en nu in 40mm.
Weet iemand of je zo een vintage (begin jaren 90) Sinn het beste bij Sinn zelf kan laten reviseren; of wellicht beter niet?
Ben er in ieder geval blij mee!
Ja, die was gaaf, hoewel een paar mm groter zoals bij de jouwe inderdaad niet verkeerd zou zijn geweest.
Aha, weer wat geleerd, dank!
Ik heb er een paar oudere Duitse catalogi bij gepakt en zie dat begin 2000 veel modellen nog waren afgebeeld met een ‘swiss made’ wijzerplaat:
Ook in de jubileumcatalogus van begin 2001 is dat soms nog het geval. Bij ondermeer de 356 was het al weggepoetst,
,
maar bij ondermeer de 903 handopwinder was nog de oude wijzerplaat afgebeeld:
Mooi ding. Ik zou zelf wel voor Sinn kiezen (Sinn Spezialuhren | Revision, Reparatur und Umrüstung | online kaufen), al betaal je er wel de hoofdprijs:
Bedankt. Misschien breng ik hem wel naar Frankfurt; als uitje ![]()
Altijd doen! Zowel bij Sinn HQ als middenin het centrum is het leuk om even te kijken.
Noumoe?!
Al surfend op het web op #fliegerfriday kom ik deze foto tegen van een Sinn 103 van eind jaren ‘90 (swiss made)…
“Street express”
Nog nooit van gehoord, en ook geen enkele andere foto van kunnen vinden dan deze.
Ik vermoed dat het een Japan limited is, je ziet in Japan wel vaker dat Sinn vroeger veel samenwerking projectjes deed met bijvoorbeeld Mazda, Beams, Isetan, Sony….
Weet iemand meer?
Toch maar weer eens bewezen dat Sinn best een mysterieus merk kan zijn met al die onbekende modellen ![]()
Het enige wat ik vind is deze video, maar je zal je beste Chinees moeten bovenhalen om het te verstaan ![]()
Welke referentie is dit?
Sinn 8827.ti
Je kunt beter googlelen dan ik!
Ik kon echt niets vinden…
Nu inderdaad nog een forumlid vinden die de video voor ons van Chinees naar Nederlands kan vertalen ![]()
Hieronder wat leesvoer, een interessante website door een enthousiaste Sinn-liefhebber, met een duik in het archief van vintage Sinn-chronografen:
Leuke website.
Jammer dat enkel de chronografen aanbod komen. Ik zou graag ook meer willen weten over de geschiedenis van de andere Sinn modellen.
Sinn heeft volgens mij best veel (hier onbekende) gelimiteerde edities uitgebracht in samenwerking met verschillende bedrijven, van een Tjechische Skoda-dealer tot wapenfabrikant Walther en nog veel meer. Die “Street Express” hierboven zal er ook een zijn, al kan ik zelfs een bedrijf met dat logo niet vinden.
In het ‘archief’ op de Japanse Sinn-website staan overigens een paar - maar lang niet alle! - horloges die enkel in Japan werden uitgebracht en niet op de Duitse archiefpagina (die ook niet compleet is) zijn te vinden: https://sinn-japan.jp/archive.html.
En check deze op de homepage: https://sinn-japan.jp/japan_limited.html…
Nice