Sinn only (Deel 3)

Thx! Iphone Air.

1 like

Als ik het goed begrijp is dit Sinn’s versie van een inhouse uurwerk. Hadden ze niet hoeven doen. Maar het zal allemaal wel bombproof gemaakt zijn.

2 likes

Zoals zovelen is ook Sinn afgestapt van ETA/Valjoux 7750 en op zoek gegaan naar een betrouwbare fabrikant voor een alternatief. Volgens mij inderdaad wel bombproof en in lijn met wat je van een Sinn kan verwachten.

Concepto is trouwens vooral (on)bekend als uurwerkmaker van zowat 20 horlogemakers, en blijkbaar niet van de kleinsten. Zo hebben ze samengewerkt met Bugatti voor de analoge instrumentencluster van de Bugatti Tourbillon en ook samengewerkt met Bulgari voor het dunste Tourbillon horloge ter wereld.

Interessante literatuur hieronder:

2 likes

18 likes

Wow de wijzers lijken wel geprint op de wijzerplaat, zo weinig diepte zie je. Super afleesbaar :nerd_face:

3 likes

Heel bijzonder idd. Heel vreemd ook irl. Gek effect. :ok_hand:

1 like

Op deze foto zie je ook nog de weerspiegeling van het glas enigszins, dat valt IRL soms zelfs nog minder op, echt heel gaaf horloge!

2 likes

Ah, dat veranderd mijn perceptie. Dus toch gewoon uurwerken inkopen. Daar ben ik helemaal niet tegen. Zolang het een betrouwbare partner is die genoeg vervang onderdelen stockeert, en die vooral in de verre toekomst nog kan aanleveren. Maar daar zijn we bij sellita ook niet zeker van.

Gaaf! Ik stond op het punt deze te bestellen toen hij aangekondigd werd, maar nooit doorgepakt. Het blijft een fascinerend stuk. Geniet ervan!

1 like

Gaan we doen. :muscle: Dank Jasper.

12 likes

Is de FXD al weer weg? De Hydro is ook vet!

Dikke Duikboten Duitser :anchor:

1 like

Die is er ook nog…lekker duo zo.

2 likes

Crazy seconds…:stuck_out_tongue_closed_eyes:

16 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Crazier

10 likes

:grinning: :ok_hand:

Hier nog zo’n crazy seconds Sinn…

7 likes

Oh wat is die U50 toch een fantastisch horloge. Hoe meer ik hem draag, des te mee rik hem kan waarderen.

14 likes

Absoluut…een heerlijke stoere klok.

14 likes
3 likes

Wat een blast from the past :sunglasses:

1 like

Het ding maakt grote indruk hier in het Sportfondsenbad inderdaad!