Sinn only (Deel 3)

Zo blijkt. Gefeleciteerd daarmee :grin:.

Dat moet ik dan maar aannemen. Zo op de foto van de 4 platen naast elkaar is ie prachtig. Die blauwe is ook niet mis hoor. Zeker niet.

1 like

Dank, even gekeken! Ik vind deze uitgave erg geslaagd.

1 like

Die vorige limited in lichtblauw was ook wel een toffe, en tweedehands soms gunstig op te pikken.
Hier een foto van iemand die ‘m te koop heeft op het Duitse marktplaats:

7 likes

qqjlESMkTcpwGnq4fh

6 likes

Wat een prachtig ding, de 556 MOP.

Video’s en reviews bekijken is toch ook deel van de hobby. Toen ik volgend filmpje van de Sinn 903 classic en Sinn 856.S.SG bekeek kwam er ook een naslagwerk ‘Sinn Mission Timer’ ter sprake. Een boek dat in Japan is uitgebracht en een ruime kijk geeft op alle? modellen die Sinn al heeft uitgebracht. Dus ook de minder bekende modellen. Misschien wel een leuke tip voor de echte Sinner!
Bespreking van ‘Sinn Mission Timer’ vanaf 6:40, tenzij je ook nog graag de bespreking van de gelimiteerde Sinn horloges bekijkt :wink:

3 likes

Crosspost van WDWV:

14 likes

Ghost bezel….
EZM1 3H

17 likes

Zie hier de toch wel ondergewaardeerde Sinn 203, minder populair dan de 103.
Grootste verschil zijn natuurlijk de wijzers en de bezel (zilver vs zwart).
En de 203 was alleen met saffier beschikbaar, waar de 103 met plexi wel echt een andere uitstraling heeft.
De wijzerplaat is bijna identiek, waarbij ik de dubbele index bij 12 van de 203 mooier vind dan de enkele zoals bij de 103.
Dat er geen “automatik” op de dial staat vind ik ook een grote plus - bij de 103 vind ik dit echt minder, en overbodig.

Het boven getoonde model is titanium met de Ar technologie, en de warme tritium maken dit exemplaar extra aantrekkelijk voor mij.

10 likes

Mooi horloge, en eens met wat je zegt. Ik vind de 203 zelf mooier, want meer tool, dan de 103. Ik heb de ‘gewone’ stalen en de Arktis gehad, en zo’n mooie Ti komt er denk ik nog wel een keer. :ok_hand:t3:

1 like

Erg gaaf. Zelf ooit een gewone 203 gehad, het enige horloge waar ik nog wel eens spijt van heb dat ik die heb weggedaan.