Gelukkig maar. Ik baseer mijn mening op wat ik kan onderbouwen, en wat jij als mening ventileert is enkel nog gebaseerd op aanname’s vwb de degelijkheid en/of precisie.
De kern is dat je niet alles maar klakkeloos als een feit of waarheid moet aannemen als je het niet zelf kunt controleren. ook al is zo’n bewering iets wat je graag als waar zou willen zien. <
Bovenstaande is natuurlijk onzin. Ik heb geen enkele aanname gedaan vwb precisie of degelijkheid. Ik deel de menig van de auteur dat het uurwerk een weggooi product is, met als doel zo goedkoop mogelijk een mechanisch uurwerk te produceren. Verder kun jij weinig onderbouwen, het uurwerk heeft zichzelf bij lange na nog niet bewezen. Het enige wat jij kunt onderbouwen (hoewel bewijs is er niet, we moeten je maar geloven) is dat jouw exemplaar nu nog goed loopt.
Ik reageer op WilSeiko omdat hij (bewust, net als jijzelf ?) het woord inferieur gebruikt. Dit aangezien ik eerder schreef:“Volgens deze review is het een inferieur product”".Het valt op dat enige vorm van kritiek niet acceptabel lijkt. Ik heb het artikel niet geschreven of zelfs maar gepost. Ik ben gewoon geen fan van het concept (weggooi product) en vraag me ook af of dit wel een goede ontwikkeling is in horlogeland.
Verder kun jij weinig onderbouwen, het
uurwerk heeft zichzelf bij lange na nog niet
bewezen.
Dat kan natuurlijk nooit als een produkt net op de markt is. Maar ook heeft het “zichzelf bij lange na nog niet” kunnen laten kennen als een slecht poduct.
Het is niet slim om direct een complete mening te hebben alleen op basis van 1 enkele review die je op internet leest. Veruit de meerderheid van de vele reviews, ook van high end horlogeliefhebbers zijn uiterst positief over de Sistem51. Dat heet kritisch leren lezen.
Swatch geeft de garantie dat als de Sistem51 afwijkt buiten de specs van +/- 7 sec per dag je gratis een nieuwe krijgt. Dat zegt veel over het vertrouwen in hun eigen nieuwe product, want anders wordt het onbetaalbaar. Het zijn bijna COSC waarden -4/+6 sec per dag. De hele Swatch Group heeft jaren aan de Sistem51 gewerkt, het heeft een reputatie hoog te houden.
Het is niet slim om direct een complete mening te
hebben alleen op basis van 1 enkele review die je
op internet leest. Veruit de meerderheid van de
vele reviews, ook van high end horlogeliefhebbers
zijn uiterst positief over de Sistem51. Dat heet
kritisch leren lezen.
Artikel nog niet gelezen, maar ik vind ook wat maar belangrijk voor je is. Een horlogemaker kijkt er meer met duurzaamheid tegenaan. Een ander vind het al prima als ie 2 jaartjes meegaat en dan in de kliko belandt om een hipper model te nemen. Een ander vind het al waard dat een mechanisch klokje geheel machinaal gefabriceerd wordt.
Een hoop mindere punten worden dan vergeven. Tenminste, dat is bij mij zo.
Swatch geeft de garantie dat als de Sistem51
afwijkt buiten de specs van +/- 7 sec per dag je
gratis een nieuwe krijgt. Dat zegt veel over het
vertrouwen in hun eigen nieuwe product, want
anders wordt het onbetaalbaar. Het zijn bijna
COSC waarden -4/+6 sec per dag. De hele Swatch
Group heeft jaren aan de Sistem51 gewerkt, het
heeft een reputatie hoog te houden.
Staat dit in het garantie boekje ofzo? Ik heb er niet eerder van gehoord.