repko
5 november 2020 om 19:15
1
Hello horlogevrienden!
Ik heb vandaag een mooie NA binnengekregen en merk dat mijn horloges weer steeds kleiner worden.
Van eerst alleen vintage naar dikke klappers naar weer kleinere maten.
Deze is qua diameter op z’n kleinst 33mm en met kroon 36mm.
Hebben meer van jullie een voorliefde voor kleinere maten? Zeg maar onder de 36mm.
Gegroet,
Repko
8 likes
Hij is bedoeld als damesmodel. Maar draag wat je dragen wil en doe waar je je goed bij voelt!
Voor mij is 34 in veel gevallen te klein. En bijna alles boven de 40 te groot.
4 likes
repko
5 november 2020 om 19:46
4
Dit is de wk1221.
Dat is volgens mij een herenmodelletje. (of unisex iig…)
2 likes
bertb
5 november 2020 om 20:07
5
een nomos orion van 35 mm is prima. een flieger met handopwinding en kleine seconde van 42 mm is ook prima. ligt ook een beetje aan je polsomvang en het type horloge. maar gelukkig hebben we heel veel om te kiezen.
1 like
Ik houd ook vooral van kleinere horloges
34mm
Maar groot mag ook af en toe.
Ligt ook aan het horloge en hoe je 'm draagt.
De gulden middenweg is jouw ex
37 mm
Of 35 mm voor een horloge zonder bezel:
9 likes
Ruud
5 november 2020 om 20:13
7
Ik ga eigenlijk niet onder de 34. Sweetspot is ergens 38-42 afhankelijk van de lug to lug.
Bovenstaand horloge vind ik wat klein ogen bij je.
koetsjh
5 november 2020 om 20:20
10
Dit staat wel heel erg klein hoor. Het kan onder een overhemd, maar niet met een T-shirtje…
Het horloge is wel prachtig!
Gefeliciteerd met je NA trouwens, ik heb sinds de 1500 echt een zwak voor kleinere TAG Heuers uit deze periode. Mooi horloge, prima maat.
1 like
Onzin!
Het is hooguit even wennen.
4 likes
koetsjh
5 november 2020 om 20:27
13
Het horloge?
Nee, de maat zou voor mij op deze manier een afknapper zijn.
Als gezegd, onder een hemdsmouw wel te doen.
Heeft vast te maken met het postuur van 2m lengte en 20cm polsen excl BTW.
1 like
Ik moest in het begin ook wel wennen aan de kleine maatjes hoor, maar toen ben ik een onderscheid gaan maken.
Duikers moeten hefty en aanwezig zijn, dressers en casual horloges klein. Gewoon omdat.
Jezus, dat is echt groot. Ik ben maar 1.98.
3 likes
Fraaie Longines. Is dit een moderne conquest of een vintage?
1 like
Dankjewel, het is een moderne. De Heritage. Wel de kleinere versie met plexi. Bijna niet van vintage te onderscheiden
3 likes
Ook de achterkant is zoals het origineel:
Foto van de website van Longines
1 like
Ehmm dit is wel een beetje klein hoor vind ik persoonlijk, kleine horloges op lederen band zoals Calatrava snap ik wel maar dit is wel iel
1 like
koekoek
5 november 2020 om 20:36
21
34mm duiker is altijd al een dames formaat geweest. Voor een dress watch kan het prima maar voor een duiker echt te klein
1 like
Haha! Ik vind het klassiek. De andere optie is een DD40, maar dat vind ik dan weer voor kampsjaken zoals @Henman , afgezien van de prijs.
Dat is mij niet elegant genoeg meer. Een edelmetalen horloge in geelgoud spreekt in 36mm al boekdelen.
2 likes