Inderdaad. Jaaaren is 34 - 36 mm de normale mannenmaat geweest. Dat horloges nu zo groot zijn is eerder de uitzondering, niet andersom. Als ik op een gegeven moment weer een Rolex koop is 36mm de bovengrens (voor een niet-duiker), ook als het geen vintage is.
Ja, wat is “houden van”?
Er zijn heel wat horloges met een bescheiden maat die ik kan waarderen. Maar niet op mijn pols.
In principe is 40mm echt de ondergrens, maar bij hoge uitzondering schiet ik er iets onder.
Zoals de SPB167 / SARX077 Sharp edges
Overigens als de band wat “tegenwicht” biedt, veranderd het wel weer wat in het aanzien. Het moet niet ielig overkomen.
Vind ik wel veer leuk aan de Kirium van TS.
Met als kanttekening voor dresswatches en niet voor duikers. Een sub is ook altijd gewoon 40 geweest.
Puur de mm’s zegt ook niet zo veel. Er kunnen veel factoren zijn waardoor een horloges anders draagt dan de mm’s doen vermoeden.
Yes!
En nu nog zonder de secondewijzer om er een ultieme dresswatch van te maken
Dit is dan ook wel minimaal 132miljoen keer beter dan die volgouden oma armband,
Ik ben blij dat ik van beiden geniet. Ik hoef niet te kiezen.
Onze Ko heeft de hagedissenband gemaakt voor de Cartier sluiting, ik ben hem erg dankbaar!
Polerouters zijn met 34-36 .
Duikers voor mij 38 a 42mm. Alleen is een skx van 44 ook weer ok
Word zo moe van mensen die zulke komkommer armpjes hebben met een te grote horloge om… en die dan ook nog is het lef hebben om te zeggen dat kleine horloges voor vrouwen zijn. Mond houden en doorlopen graag ♂
Ps: op de foto lijkt hij groter. In Werkelijkheid nog iets kleiner
Heel nice
De SKX is 42 toch
Ok, 37mm dan

Overigens ben ik het wel met je eens hoor. 37mm was de gangbare herenmaat voor Tag Heuer in de jaren '90. Ik vind persoonlijk 33mm dan best wel kunnen, maar dat is denk ik een andere discussie.
Ik had 44 in mn hoofd.