Size does matter?

Inderdaad. Jaaaren is 34 - 36 mm de normale mannenmaat geweest. Dat horloges nu zo groot zijn is eerder de uitzondering, niet andersom. Als ik op een gegeven moment weer een Rolex koop is 36mm de bovengrens (voor een niet-duiker), ook als het geen vintage is.

3 likes

Ja, wat is “houden van”?

Er zijn heel wat horloges met een bescheiden maat die ik kan waarderen. Maar niet op mijn pols.
In principe is 40mm echt de ondergrens, maar bij hoge uitzondering schiet ik er iets onder.

Zoals de SPB167 / SARX077 Sharp edges

1 like

images (2)

4 likes

Overigens als de band wat “tegenwicht” biedt, veranderd het wel weer wat in het aanzien. Het moet niet ielig overkomen.

Vind ik wel veer leuk aan de Kirium van TS.

Jij snapt het!

Foto van vanmiddag:

4 likes

Met als kanttekening voor dresswatches en niet voor duikers. Een sub is ook altijd gewoon 40 geweest.

Puur de mm’s zegt ook niet zo veel. Er kunnen veel factoren zijn waardoor een horloges anders draagt dan de mm’s doen vermoeden.

4 likes

Zoiets? 36mm, maar wel met 19-18mm band.

6 likes

Yes!

En nu nog zonder de secondewijzer om er een ultieme dresswatch van te maken :ok_hand:

1 like

Dit is dan ook wel minimaal 132miljoen keer beter dan die volgouden oma armband, :sunglasses::ok_hand:

1 like

1 like

Ik ben blij dat ik van beiden geniet. Ik hoef niet te kiezen.

Onze Ko heeft de hagedissenband gemaakt voor de Cartier sluiting, ik ben hem erg dankbaar!

3 likes

Polerouters zijn met 34-36 :ok_hand:.

Duikers voor mij 38 a 42mm. Alleen is een skx van 44 ook weer ok

Word zo moe van mensen die zulke komkommer armpjes hebben met een te grote horloge om… en die dan ook nog is het lef hebben om te zeggen dat kleine horloges voor vrouwen zijn. Mond houden en doorlopen graag :walking_man:t2:‍♂

Ps: op de foto lijkt hij groter. In Werkelijkheid nog iets kleiner :slight_smile:

5 likes

Heel nice :ok_hand:

1 like

De SKX is 42 toch :thinking:

1 like

De keuze was of een bril of een groter horloge.

Voor het laatste gekozen, 42mm.

6 likes

Ok, 37mm dan :grin:

Overigens ben ik het wel met je eens hoor. 37mm was de gangbare herenmaat voor Tag Heuer in de jaren '90. Ik vind persoonlijk 33mm dan best wel kunnen, maar dat is denk ik een andere discussie.

1 like

35 MM

49 MM

En wat daar tussen zit :+1:

2 likes

48mm☝️

38mm☝️

1 like

Ik had 44 in mn hoofd.