Size does matter?

Ik dacht in het begin ook :grimacing: Ik had een SKX en die vond ik best groot en een King Quartz van 35mm. Toen ook een duiker van 35mm gekocht dacht dat het best kon want die SKX was wel erg groot en de 35mm King Quartz pima maar dat kon echt niet, was echt een dames horloge.

1 like

helemaal met je eens !

1 like

Ik denk dat ik het zelf ook niet zou doen hoor, al had ik laatst dus wel bijna per ongeluk een damesmodel gekocht :smile:. Een 62MAS zou ik trouwens niet over twijfelen, 37mm klinkt prima :grin:

1 like

Ik heb hem nog eens even goed nagemeten en de maten na correctie zijn 34 zonder en 37 met kroon. Scheelt weer een mm!
En ja, die Nightdiver blijft mooi idd!

2 likes

36mm gaat perfect!

5 likes

Volledig afhankelijk van je polsmaat. 34-36mm horloges met een polsmaat van 20,5cm is echt geen gezicht.

Vintage valt nog mee, hoewel het nog steeds lijkt alsof je het horloge van je partner omhebt. Maar moderne horloges tot 36mm ziet er niet uit. Iedereen moet het lekker zelf weten uiteraard.

Maar het is onzin om te beweren dat een 36mm om een pols van 16-17cm even cool staat als om een pols van 19,5-22.

6 likes

Ik heb, en wil, een veelzijdige verzameling en ben niet voor één maat te vangen.

Horloges tussen de 33 en 49mm. Van de 27 stuks een stuk of 10 t/m 36mm.

1 like

45mm draagt perfect en ik hoef geen bril op voor de tijd af te lezen.:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Jouw vrouw mag haar armen weleens epileren :stuck_out_tongue:

1 like

Hoppa…52mm. Gewoon omdat het kan

2 likes

Die is mij net wat te klein, als ik het zo zie, voor een duiker. Maar voor een wat meer klassiek horloge vind ik 34 ~ 35mm een uitstekende maat.

1 like

Moet alleen nog een passend bandje vinden Pols 20 cm.

2 likes

Yuuuup homie, once you go 52mm you never go back!

Ik ben maar een iel mannetje, dus voor mij is het eerder te groot dan te klein. :sweat_smile:

Hier een paar voorbeeldjes:
21 mm (breedte)

26 mm:

32 mm:

Overigens vertekenen wrist shots wel altijd; in werkelijkheid oogt het toch wel wat kleiner :sweat_smile:

3 likes

Voor mij echt niks onder de 42/43. Ook qua dikte alles onder de 13 mm valt af. Heb nu een Ocean X Sharkmaster 600 (sms611). 43 mm en 16 dik. Flink blok staal. Nog net iets te glimmend naar mijn smaak, maar ok.

https://conteenium.com/product/ocean-x-sharkmaster-600-sms611/

Daarnaast mijn grey Turtle. Ook geen kleintje.

Als ik mannen zie met van die kleine klokjes denk ik altijd dat hun vrouw op zoek is naar haar horloge en dat ik weet waar die is.

2 likes

Cool!
En ik merk dat je er ook enorme grote klauwen van krijgt.:wink:

2 likes

Ik ken het. Elk horloge komt op een “dames” maat bandje. Ik heb altijd Xl nodig. Of volle lengte stalen band. Bij mijn Airking moest er zelfs een extra schakel bij🥶

1 like

Echt heel extreem ja! :joy:

2 likes

Oogt het in het echt nog kleiner? :dizzy_face: :grin: :wink:

1 like