Neeeee joh… de tijd van afgetrapte gympies is ook al weer uit de mode
Als je je collectie lang genoeg aanhoudt, blijft deze altijd in de mode (als retro)
On topic: ik denk persoonlijk niet dat we richting een gemiddelde gaan van 36 t/m 43 gaan en afhankelijk van de situatie en gebruik andere horloges gaan gebruiken. Die-hard toolwatches uitgezonderd… Ik denk niet dat de periode met mannen horloges onder de 34mm of of boven de 45 op korte termijn weer een hype gaat worden. De etiquettes zal waarschijnlijk wel vaker nageleefd worden…denk ik…
Wacht, zijn hier ook al trends in? Ik loop allicht hopeloos achter met mijn zwarte en donkerblauwe sokken.
Jazeker. Kom je gewoon een spijkerbroek kopen, wordt je net voor het afrekenen nog lastig gevallen of je nog genoeg ondergoed hebt…. En uiteraard hebben ze altijd een actie. Dus ik trap er weer in en pak drie paar zwarte sokken. Kijkt die lieve dame me aan en zegt lichtjes teleurgesteld: “oh, ga je niet voor de happy socks?”. Ik kijk naar de wand en mijn ogen doen gewoon pijn van alle kleurtjes. Kennelijk is dat nu de mode. De enige happy socks die ik wel zou willen zijn een beetje Seiko-achtig hahaha
Horloges zouden in meerdere diameters leverbaar moeten zijn. Sommige merken hebben dat bij bepaalde modellen.
Persoonlijk vind ik een horloge van 36mm bij een dikkere pols geen gezicht. Maar op een iel polsje past een 43 mm ook niet lekker.
Tsja, zo heb ik ook een XL t-shirt nodig tegen een ander een M.
Deze week nog een 46mm SuperOcean om gehad, op mijn iets meer dan 20cm pols staat dat niet slecht.
Kan me ook voorstelen dat deze voor een 17 cm pols geen porum is, net zoals bij mij een t-shirt in de maat M, niet echt aangenaam is om te zien.
Ach ja, happy socks. Weinig goeds gehoord hier over de kwaliteit, dus ik laat dat passeren.
Begon het niet een beetje met u-boat modelllen, die ken ik al sinds 2005 zoiets.
De eerste keer dat het mij opviel dat iemand echt een groot horloge had was aan de pols van een medestudente in 2005. Het was een IWC en dat was meteen de eerste keer dat ik van het merk hoorde. Ik weet het nog goed want iemand maakte een lullige opmerking over hoe groot haar horloge was en zij lachte er een beetje om. Ik was toen totaal niet met horloges bezig maar het was kennelijk al een trend denk ik?
Wat ik mij uit eigen (koop)ervaring kan herinneren, is het zo’n beetje halverwege 2000-2010 ergens begonnen dat in het algemene modebeeld de horloges groter werden. Uiteraard waren er vóór die tijd ook grotere horloges te koop maar niet in het algemeen modebeeld. Dat was destijds meer bij specifieke ‘toolwatches’ (pilotenhorloges, duikhorloges en sommige chronografen) het geval.
Zelf hou ik niet van de grote horloges- ondanks het feit dat ik een brede pols heb- maar persoonlijke smaak is en blijft persoonlijke smaak. Ik ben uit +/- 1960 en wij wisten in mijn jeugd niet beter dan wat we hadden; of je nu een brede of smalle pols had.
Ik vind het zeker een goede ontwikkeling dat horloges in allerlei grootten beschikbaar zijn.
Gewoon een reflectie van tijdsbeeld en cultuur.
“Het algemene modebeeld” bedoel ik inderdaad
Ouwe snoeperd!
Prima, bij zwarte resp. blauwe schoenen.
Hellup! Dat is net zo’n fashion statement als bijvoorbeeld Uggs .
Wat horloges betreft, primair moeten ze je staan. Je ziet hier diverse mensen die hele kleine horloges geweldig vinden, ook al staat het vooral ielig. Maar luglengte en -vorm zijn ook bepalend. Mijn Hydroconquest is 41 mm. Dat ken net… maar een duiker moet niet heel ielig zijn vind ik. Daarnaast lopen de lugs mooi rond af, de vorm van je pols volgend. Dus enkel kijken naar de diameter is wat kort door de bocht.
Halverwege jaren ‘90 droeg Sylvester Stallone een Panerai pre Vendome in de film Daylight. Daarmee werd de trend naar grote oversized horloges in gang gezet. Die is de laatste jaren aan het aflopen, je ziet steeds meer dat 39-40mm aan populariteit wint. Ook Panerai brengt nu hun modellen uit in kleinere kastmaten. Maar ze waren dus trend bepalend.
Kennen jullie deze nog? Wat had ik toch een hekel aan die slogan “big in oversized watches”.
Speerpunt het het merk was geen historie, kwaliteit, vakmanschap maar “size”
Liever een klein horloge die steigert dan een 45mm die weigert.
Wel onderscheidend kwa slogan dus
Precies dat klopt oversized kan echt niet meer! Alles boven de 39mm en waar ook nog een zo’n lelijk kroontje op staat is volledig uit de mode. Stuur mij een pm en ik help je er van af tegen redelijke vergoeding van de oudijzerprijs