Size matters

Ja maar dan moet je in het Panarai gamma gaan zoeken naar je maat en dan kijken of er wat bij zit naar je zin.
Het zou toch heerlijk zijn als iedere variant in verschillende de maten te krijgen was.
Maar ik vind de huidige submariner en Seamaster 300m nu ook wat te groot.
De markt (wereldwijd gezien) zal het zo willen, anders hadden ze de horloges wel kleiner gemaakt. Al heb ik het idee dat de BB58 met z’n 39mm wel een hit is voor Tudor.

1 like

Wie weet komen onze horloges binnen een aantal jaar uit de printer en is dat ook effectief haalbaar. Maar in een gewoon fabricageproces is het niet zo simpel om à la tête du client nieuwe kastformaten en onderdelen te maken.

Ik vind het bv jammer dat de Explorer terug gekrompen is. Gelukkig heb ik de 39mm nog, maar als ik die zou verliezen kan ik er geen nieuwe meer halen. Maar dat is wat het is, dan moet ik maar iets anders uitkiezen.

Zonder twijfel. Zoals je zegt: als de markt 36mm submariners wilt en de 41mm versie niet koopt, liggen er volgend jaar 36mm varianten bij de grijze dealers in de vitrine.

Fantastisch horloge, fantastische maatvoering. Het is dat ik me zo schuldig voel als ik de rest lang niet draag (ik moet me hier toch eens over bezinnen), want anders droeg ik gewoon elke dag de BB58.

1 like

Een van mijn eerste “echte” horloges was een Seiko “Dancing Hands”.
Als (betrekkelijk) klein jochie uitgezocht voor het bedrag van de erfenis van mijn oma.
Man, wat was (en ben) ik blij met dit prachtige horloge, en heb deze 34mm dan ook jaaaaren gedragen.

Als ik hem nu om doe voelt het echt als een dames horloge,
en deze wordt dan nu ook gedragen door mijn wederhelft.

Mijn onlangs aangeschafte Meistersinger van 40mm toont wat groter door de kleine bezel,
maar de Oris PD van eveneens 40mm moest ik echt wel weer even aan wennen.
Zo zal ik ook niet snel meer mijn 37mm James Bond Swatch om doen,
alleen naar de bios voor de nieuwste film misschien :slight_smile:

Voor mij is 42 - 44mm een comfortabele maat om te dragen.

1 like

Deze zelfs 55mm,tekening van Wempe

En in actie

2 likes

De kleinere maat horloges zijn de afgelopen jaren enorm gehypet, volgens mij ook om de markt van de over het algemeen kleinere vintage horloges aan te jagen. Ze zijn daar goed is geslaagd! Gezien ook hier de belangstelling op het forum in de de maat <39mm.
En trends komen en gaan door de jaren heen.
Als een paar influencers weer helemaal los gaan op grote horloge dan gaat de massa daar vaak weer als makke lammetjes achteraan. Kwestie van tijd.
Draag wat jezelf mooi vind en wat het beste op jou pols staat en wat het beste bij jou als persoon past.
Het maar ook gewoon een sieraad die ook nog eens de tijd aangeeft.

2 likes