Persoonlijk geef ik van de twee die je laat zien de voorkeur aan de hardlex omdat deze mooier aansluit aan de bezel insert. Bij de double domed is de facet-rand te schuin, waardoor je tegen de binnenkant van de bezel aankijkt.
In geval van saffier bij de SKX vindt ik daarom de bubble-boy mooi. Tuurlijk is de vervorming iets waar je wel-of-niet een liefhebber van kunt zijn, maar door het ontbreken van een facet-rand sluit het wel zeer strak en netjes aan bij de bezelinsert.
Dit dus.
Ik hou helemaal niet van domed of double domed op de SKX.
Sowieso vind ik saffier op een skx niet nodig en hardlex spiegelt
van zichzelf een stuk minder dan saffier.
Klopt, dat had ik vergeten te vermelden. De afschuining is inderdaad een stuk breder dan bij de standaard hardlex (of de vlakke saffier, die heeft dezelfde vorm).
Van elke vorm is een en ander te zeggen: een bredere afschuining geeft wel die mooie blauwe ring rond je saffier, wat ik net een plus vind aan de DD. Maar moet zeggen dat die van jou er ook echt netjes uitziet
@drex ik vind de hardlex net een beetje āgewoontjesā. Hardlex vergroot wel meer het tool- of beatergehalte. Het is maar wat je ervan verwacht. Ik zou er te snel op uitgekeken zijn
Leuke shoot dit. Ik vind zelf de double domed saffier het mooiste op de SXK. Heb deze ook al gehad op de Turtle en Samurai, maar nu op de SXK heb ik vlak saffier. Ook mooi, al had ik dus liever double domed. Maar het is bijna weekend dus achā¦
De saffier spiegelt meer, de hardlex toont iets matter en vanuit sommige hoeken kan je bij die saffier de onderkant blauw zien weerspiegelen vanwege de AR coating. Ik vind het een leuk effect, maar je moet ervoor zijn.
Ik kan wel geen hardlex naast saffier shots zetten, aangezien ik hardlex enkel gepast heb maar nog niet gekocht Mss heeft doe-het-zelver @HanDavinci wel wat beeldmateriaal om te vergelijken?
Nee, het eerste wat ik doe is saffier plaatsen, dus heb geen vergelijkingsfotoās
Ik heb ze op zich allemaal wel gehad. Single domed, bubble domed, double domed en gewoon vlak. Ik ben gebleven bij double domed
Heel nuttig topic !
Zit naar een skx007-J te kijken en twijfelde over de opties.
Dit maakt alles zoveel duidelijker !
Thks !
Het gaat vlak saffier worden denk ik.
Nu nog de band, de verkoper en/of nieuwe/gebruikt kiezen
(De lapanse versie en het glas ben ik nu uit)
Klopt, als je de tool look wil behouden dan is het vlak saffier echt een aanrader.
Ik ben wel goed gewend geraakt aan mijn double domed en de klok verveelt minder snel dan mijn vlak saffier. Dus tis allemaal wat je ervan verwacht he
Sowieso isāt een aanrader gelijk wat je kiest!
Zoals @willem2 zei; je houdt de orginele look. Als je all out gaat met je mod, zijn natuurlijk alle teugels vrij . Ik durf mijzelf geen purist te noemen namelijkā¦
Ik ben aan het wachten op een SKX007 die een green turtle dial moet gaan krijgen.
Ik denk dat een vlak saffier zonder coating het mooiste zal staan (geen caoting omdat de wijzerplaat zelf al prachtig gekleurd is).
Hebben jullie nog ideƫen?
Voordeel van vlak saffier is dat je met de reflectie van het zonlicht kunt spelen en als pointer kunt gebruiken (of mensen constant in hun ogen mee schijnen )⦠of ben ik de enige die dat doet?
Je vaststelling klopt zeker als ik achteraf terugkijk. Ik heb de net nieuwe domed ook vergeleken met mijn oude 007, wat eigenlijk niet helemaal eerlijk was.
Na een tijdje in mn bezit te hebben kan ik objectiever oordelen en moet ik zeggen dat ik de double domed heb leren apprecieren voor wat hij is. De negatieve kant (de weerspiegelingen) stonden ook vermeld bij de positieve en die weegt nu zwaarder door dan toen. Je went eraan door je er minder op te fixeren En nu isāt een keeper!
Onderstaande foto toont hoe genieten een double domed kan zijn:
Door dit topic mijn SKX007 er weer eens bijgepakt, gekocht van mijn muntgeld na een project van 3 maanden in Zuid Korea
Ik vind het altijd wel leuk om een horloge aan te schaffen in een land waar ik enige tijd verblijf
Ruim 20 jaar geleden hier nog omgerekend F 60 (ā¬27,50) voor betaald met de rubberen band (die ligt nog in een Seiko horloge doosje, maar omdat ik er zoveel vsn heb was ik te lui om te zoeken om die voor de foto erbij te pakkenš )
In de loop van de jaren de nodige stalen banden aangeschaft om te āmoddenā.
2 jaar geleden Rob van Monsterwatches er domed blauw saffier in laten zetten
Het leuke van de SKX007 is dat bij het modden het geen geweld doet aan het origineel en de economische waarde behouden blijft, niet echt belangrijk, maar wel mooi meegenomen
Er is nog 1 band voor mijn SKX007 die ik nog niet had, de Presidential (solid uitvoering), die is tegenwoordig flink aan de prijs (kost ruim 1,5 keer de aanschafprijs van mijn SKX007), maar dan is de Banden collectie compleet, dus ga ik doenš