Leuk vergelijk! Ik heb vlak in mij skx007 en monster, maar dat domed lijkt mij ook wel wat. Misschien in een turtle.
Het voelt een eeuwigheid geleden dat ik dit geschreven heb. Maar als ik het mocht opnieuw doen zou ik altijd vlak nemen, met clear AR ipv blauw. Maar dat bestond nog niet toen
Ik heb ook een double domed met blauwe AR in mijn SKX171 gehad. Ik vond het te veel reflectie hebben en op een of andere manier vond ik de vertekening onnatuurlijk over komen. De blauwe AR was ook te blauw, waardoor de dial raar kleurde.
Nu heb ik er een flat crystal doorzichtige AR in liggen met een beveled edge om toch wat vertekening aan de randen te hebben. Ook krijg heb ik geen last meer van reflecties en rare haloās op de dial. Ik vind het op deze manier het mooist.
Dit
Heerlijk! Zo hoort het op een toolwatch imho
Dat je voor dat soort vragen het beste een eigen topic kunt openen in plaats van zaken uit het grijze verleden omhoog te halen.
Nu krijg je waarschijnlijk slechts uit heel beperkte hoek reacties op je - goede - vraag.
Nu voel ik me wel oud š«£š .
Blij dat dit forumlid - schijnbaar, is niets meer van terug te vinden - opgesodejorist is. Wat hij me per PB ongevraagd toevoegde de laatste paar weken is .
Hah, grappig, ik had dit topic vorige week nog maar doorgenomen. Op gestoten via de zoekfunctie omdat ik zelf aan het twijfelen was welk saffierglaasje ik in mān SNXS73 wou.
Uiteindelijk gegaan voor vlak saffier met blauwe AR coating, omdat ik las dat de coating best subtiel is⦠Benieuwd alvast!
Iemand trouwens recent Rob van Monsterwatches nog gehoord? Intussen anderhalve week geleden het horloge besteld via zijn website, maar behalve een geautomatiseerde bevestigingsmail niets meer gehoord. Had ook gevraagd of / wanneer flat casebacks terug binnen zouden komen, maar geen respons tot dusver
Ik ben 4 weken geleden nog bij hem langs geweest. Hij is druk, maar zeker nog actief.
En dit weekend rikketik zal ook niet helpen.
Bedankt voor je reactie! Rikketik beurs zal inderdaad niet geholpen hebben
Ik wacht geduldig af!
Rob reageert snel als altijd (met behulp van zijn vrouw vermoed ikš)
Tijdens de Rikketik periode een mooie verstelbare (ratched) vouwsluiting besteld en al binnen enkele dagen op de deurmat!
3 jaar geleden nog bij Rob thuis geweest voor het plaatsen van blauw saffier in mijn āKoreaanseā SKX007
Was weer topservice en leuk tegelijkertijd, Rob is een toffe peer en kundig, lopende encyclopedie mbt wat hij doet met Seiko
Ken Rob onderhand al weer zoān 20 jaar en zal van tijd tot tijd weer zijn pad kruizenš
Uurtje geleden mail dat de bestelling verwerkt en verzonden is!
Echter op mijn mail met enkele vragen aangaande het horloge nog geen antwoord, gek
Ik ga me gelijk een caseback van een 7S26-3200 of dergelijk bestellen om de SNXS wat platter te doen dragen, hier inspiratie gevonden.
Doorgaans antwoord Rob wel. Heb al vaker zaken met hem gedaan en alle mails heeft hij ook beantwoord op eentje na. Die mail dateert uit 2020 hahaha.
Gewoon even opnieuw een berichtje sturen.
Was om te vragen of en wanneer de flat casebacks terug in stock zouden komen, maw of het de moeite waard is om er op te wachten.
Maar gezien horloge al klaar is en onderweg naar mij ga ik er dus vanuit dat er geen andere caseback op zit. Dus even op eBay eentje besteld
Ik had een soortgelijke vraag hahaha.
Ik wilde toen weten wanneer de SRP777 weer op voorraad zal komen
Misschien dat hij vragen omtrent voorraad vermijd hahaha. Verder is het een prima kerel. Hij heeft me ook goed geholpen aan Seiko onderdelen die hij niet standaard in de wedshop heeft.
Intussen antwoord!
Wist ik niet, maar hij regelt elk horloge af waarvan hardlex door saffier vervangen wordt. Blij mee, gezien zoān 7S26 goed kan lopen, maar dat af fabriek meestal niet doetā¦
Ik wil ook wel een platte case back op mijn Snxs, maar is dat iets wat je als leek zelf kan doen zonder risico op schade?
Standaard zit er een display caseback op. Leuk voor 5 minuten om het uurwerk te zien werken. Maar het voegt naar mijn mening nutteloos veel dikte toe aan het horloge. Via eBay een āplatteā stalen caseback besteld van een ander oud Seiko 5āje en bij ontvangst meteen gemonteerd.
Dikte gaat door deze kleine aanpassing van 12.6mm naar 11.85mm. Lijkt niet veel, maar zo draagt dit horloge minder als een vliegende schotel op de pols.
De mods (saffier, andere band, casebackā¦) waren wel bijna even duur als het horloge zelf
Om op je vraag te antwoorden: dat kan als leek, als je een beetje gevoel voor techniek en fijne motoriek hebt (geen bevende handen enzo).
Op ebay van verkoper āspeedtimerkollektionā een caseback van een 7S26-3160. Die past op de SNXS.
Hier is de ad, hij heeft er zo nog een hoop te koop. Kwam op ā¬10 incl verzending geloof ik.
Qua tools heb ik zoān rubberen bal gebruikt, ging perfect. Het horloge heb ik in zoān klem geplaatst (geel ding op de foto) om het te fixeren. Met andere hand hard duwen op de blauwe bal en daarmee de caseback los draaien. Hiermee ook geen kans op krassen itt andere tools waarmee je met pinnen in de uitsparingen van de caseback moet zitten en daar kracht op moet zetten.
Display caseback eraf, rubber dichting op de andere caseback plaatsen, die erop schroeven, aandraaien met de rubberen bal, klaar!
De bal en houder kocht ik via Ali, viel allemaal goed mee van prijs. Kan je ook dichterbij huis scoren natuurlijk.
Dankjewel! Zoān bankschroef heb ik niet maar ik ga het proberen!
Misschien stuur ik mijn snxs ook wel naar monsterwatches voor saffier. Alleen nog even kijken of ik dan flat of domed doeā¦
Ik heb het ook eerst geprobeerd door het horloge gewoon in mijn hand te houden. Uiteindelijk toch pas gelukt als ik het beter kon fixeren in die bankschroef. Kost de wereld nietā¦
Ik heb ook getwijfeld tussen domed of vlak. Ben uiteindelijk voor vlak met blauwe AR gegaan, is bijna niet merkbaar dus laat je daar niet door afschrikken. Ik vind domed minder passen bij de stijl van de SNXS.