Onlangs besloten om de halve collectie de schop op te doen om een Tudor Black Bay te kopen. Tudor inmiddels binnen nu langzaam maar zeker de genomineerden aan het verkopen. Initieel besloten om de SKX te houden en zo door te gaan:
Simpelweg omdat ik altijd bedacht heb dat een SKX verkopen zinloos is, omdat hij vroeg of laat toch weer terug komt. De perfecte beater voor als je een keer niet met een te dure klok de hort op wilt. Everybody needs a SKX en mijn collectie zou niet zonder een SKX kunnen, althans dat dacht ik. Onderstaand scenario waar de SPB051 de plek van de SKX inneemt is mogelijk ook een optie:
SKX houden of mijn over complete SKX met zowel a Miltat Super 3D Oyster, Miltat Solid Jubilee, Crafter Blue band, Seiko jubilee en Seiko rubber verkopen? Voor de duidelijkheid deze keuze gaat niet om geld of om welk horloge duurder of beter is op papier (want dan wint de SPB051) maar puur om rationale. Een SKX blijft toch iets magisch houden voor veel horloge liefhebbers en verzamelaars ongeacht wat voor collectie je hebt. Er zijn mensen met collecties vol Rolexen die ook een SKX hebben die nooit of te nimmer weg zal gaan, puur omdat het een SKX is. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën tav dit dilemma en wat zouden jullie doen?
Ik zou hem houden; toch leuk zo een iconische 200m duiker;
zwemmen in de zee, mee in de jacuzzi, op vakantie, pool-party, etc…
Ik zie mezelf niet met een horloge van 3000 euro het water in duiken, het kan altijd gebeuren dat je vergeet om de kroon in te draaien (vooral na een aantal )
SKX eruit… en gezien je lichte voorkeur (?) voor duikers zou ik een duiker toevoegen met een beetje kleur. Gave Squale 1521 (blauw) bijvoorbeeld als toolwatch. Als je die SBDC051 gaat gebruiken voor zulke taferelen ga je daar mijn inziens spijt van hebben! Al je horloges die ik tot nu toe gezien heb zijn in een geweldige staat namelijk.
Die Breitling vind ik stiekem ook echt top!
Maar Ralph, wat een heerlijke doos heb je man
Ik zou die SKX onder handen nemen en er een andere dial op zetten. Dan heeft ie net even die andere look en ben je er misschien meer van overtuigt dat ie moet blijven.
Waar wil je die SKX voor verkopen dan? Jou een beetje volgend in het blauwe gedeelte vraag je er toch teveel voor en raak je m niet kwijt… dus beter gewoon houden.
Houden. Beater heb je altijd nodig. En je ziet hier op het forum genoeg leden die de akx verkopen en dan weer kopen. Houden dus. En je heb toch genoeg ruimte in je doos