SKX madness

Hoe hoog denken jullie dat de SKX madness kan gaan.

Er staat een SKX op MP voor €700 vraagprijs, niet lang geleden kocht en verkocht ik verschillende rond de €100-150 range.

Kan iemand mij uitleggen maar deze prijsopdrijving door veroorzaakt wordt?

2 likes

Omdat ze niet meer gemaakt worden of nieuw verkocht worden…

Gewoon iemand die niet snapt wat de waarde van een SKX is ?

2 likes

Dat wil niet zeggen dat ze goud waard zijn toch? De Swatch die ik vroeger droeg als jongen van 13 wordt ook niet meer gemaakt.

1 like

Zal toch niet verkocht geraken?

Maar wat maakt de SKX hot? In mijn ogen omdat de 5KX geen schroefkroon heeft, en dus niet duikwaardig is.

1 like

Elke gek kan vragen wat ie wil. Kijk maar verkoopprijzen.

Als je gaat duiken met een skx ben je ook niet goed bij je knikker. 5kx en skx kan je prima mee zwemmen

1 like

Oké maar ze worden verkocht rond de 300-350 alsnog een boel centjes

1 like

Niet meer nieuw te koop en tis een ontzettend bekend en gewaardeerd ontwerp. Dan gaan prijzen omhoog.

1 like

Been there, done that. It survived.
Natuurlijk reken je in eerste instantie op je computer, in 2de instantie op de computer van je buddy. De SKX doe je vooral voor de sport mee :laughing:

3 likes

Blijkbaar is dat het waard voor mensen :man_shrugging:

Ding is 100m waterdicht, hoe diep duik jij meestal? :thinking:

1 like

Vet diep!!!1!!!111!!

Telt de handenwaskraam ook?

2 likes

Ik spring er snel op voor het te laat is, je weet nooit hoeveel ze nog stijgen!!

1 like

Bij seiko moet er “diver” bijstaan om het duikwaardig te hebben.

Dus de 5kx is dat niet.

Ik denk dat je hier de reden voor de prijsstijging hebt. FOMO

We gaan het meemaken.

Shallow diving mag volgens Seiko dan weer wel, wat dat ook mag zijn. Ondiep duiken :thinking:

Maar terugkerend op mijn eerdere opmerking: een kroon hoeft niet screw down te zijn om iets duikwaardig te maken. Kan ook zonder. Er kunnen ook andere redenen zijn dat er “maar” 100m is gegeven.

1 like

Diepzat voor t douche en afwas toch?

Juist als de 5KX een schroefkroon krijgt is de SKX Hype verleden tijd.
In de tijd van Eglobal Central kocht je ze voor 135 en verkocht je de Jubilee binnen een dag voor €25 Zowel de SKX 007 en 009.

3 likes

Mijn kantoor is 17 meter boven zeeniveau

2 likes

Lekker belangrijk wij zeurkousen willen gewoon een schroefkroon.

4 likes

Shallow diving: bvb recreatief snorkelen

Omtrent de schroefkroon, er zijn inderdaad andere methodes, maar dat is het grote verschil tussen een SKX kast en een 5KX kast.

De SKX is er gekomen als recreatieve toolwatch, de 5KX is gestript naar sportswatch met SKX uiterlijk. Toegegeven, de schroefkroon op de SKX is niet de meest aangename in gebruik. Dus voor het gros van de klanten waarschijnlijk eerder een nadeel dan een voordeel.

Maar de SKX heeft behoorlijk wat uren onder water gespendeerd om mijn pols, zonder problemen.

1 like