HF lijkt me de perfecte plaats om de vraag te stellen: ‘Is een strapcode bracelet zijn geld waard in vergelijking met de stock Seiko jubilee bracelet?’ Ik heb zelf een Seiko skx013 en ja de stock jubilee voelt een beetje goedkoop aan maar zit wel best aangenaam. Heb zelf nog nooit een Strapcode of Uncle Seiko bracelet etc gehad. Dus ik was heel benieuwd naar jullie meningen/ervaringen. Als ik dan toch een nieuwe bracelet koop, twijfel ik erover om een oyster te kopen, maar dat zet me dan wel zo een 80 euro terug (op een horloge van 200…). Wat raden jullie zoal aan in mijn situatie?
Een oyster is super
Ik heb weliswaar een 007, maar ik neem aan dat het draagcomfort van de band niet anders zal zijn. De oyster vind ik erg fijn zitten, en persoonlijk vind ik hem goed bij het uiterlijk van een SKX passen. De aanschafprijs is snel vergeten!
Jubilee is magnifiek en draagt zeer comfortabel
Ik heb een 009 met een Strapcode Jubilee. Echt een topinvestering, ook al kost ie de helft van het horloge. Altijd doen! bij een 013 is Oyster misschien mooier.
Ik heb een tijd geleden deze overgenomen via het HF ,
( Zie https://www.horlogeforum.nl/t/tk-skx013-strapcode-jubilee-super-j-louis/248900 )
En ben er super tevreden mee!
Het voordeel van de banden van Strapcode is dat ze massief zijn. De endlinks zijn ook massief tegenover de hole en rammelende endlinks en schakels van de stock band. Ik persoonlijk zou het zeker adviseren om een strapcode eraan te hangen. Voelt gewoon wat degelijker aan.
Ik besef dat ik absoluut in de minderheid ben, maar ik vind de stock jubilee heerlijk juist. Het zorgt voor een veel lichter horloge. Mijn Samurai draag ik eigenlijk zelden nog op staal erdoor, het voelt zo als een bonk metaal aan je arm (tegenwoordig op nato).
het rammelen heb ik nooit last van eigenlijk, maar ik draag hem gewoon normaal, niet superruim
Ik heb bij Rob van monsterwatches een jubilee proberen te bestellen voor mijn skx007 via zijn contactformulier, maar hij reageert nergens op, na nogmaals een paar keer contact formulier ingevuld heb ik de moed maar opgegeven.
Iemand een tip waar ik wel een band kan bestellen.
Helemaal eens met Denko…stock jubilee is mij keuze! Lekker rammelend ding, licht, kwaliteit minder…maar heerluk ding…
Ja, massieve oyster er op gooien
Mooier, beter, zwaarder, meer horloge. Maar da’s mijn mening
Ik heb een Solid jubilee op de 009 gezet. Absoluut een prachtige band, zeker met de verstelbare duikersextentie. Tilt het horloge echt naar een hoger niveau.
Juist die sluiting maakt de band nogal lomp, want hij is vrij dik. Ik vond de Seiko rammelband comfortabeler (want die is wel echt comfy), maar de Solid band is vele malen mooier. Top tip: Neem de Solid jubilee of oyster, maar niet de dikke sluiting.
Ik ben de ‘verkoper’ van de band die @Smire heeft overgenomen (blij om te horen dat hij je nog goed bevalt!).
Ik heb de Super-J Louis bewust verkocht en ben terug gegaan naar de standaard rammel jubilee van Seiko omdat ik niet kon wennen aan de stugge clasp van de jubilee van Strapcode. Ik moet wel zeggen dat de massieve schakels van Strapcode van hele hoge kwaliteit zijn en echt wel heel mooi zijn! Maar de standaard Seiko past wat mij betreft beter en verfijnder bij de SKX013. Juist omdat het een wat kleiner en vintage horloge is. Misschien dat de Strapcode bij de grotere SKX007 wel beter staat.
Ik heb vorige week gewoon besteld via de bestelpagina en had m binnen 3 dagen binnen. Bestellen via contactformulier lijkt mij ook niet de manier.
Niet antwoorden ook niet trouwens…
Het is inmiddels gelukt, ik heb alleen 3 stuks uit het winkelmandje moeten halen dus het was wel aangekomen en heb nu de strapcode jubilee besteld.
Ik snap de mensen niet die een band van 80 euro kopen voor een 200 euro horloge. De stock banden zijn gewoon heerlijk soepel en comfortabel.
Ik zou ook bij de stock jubilee blijven.
Heb hem zelf ook en voelt erg goed! Hij drapeert lekker om je pols.
Voor een eerdere skx007 had ik een wel strapcode maar die maakt het geheel erg zwaar…
Mijn skx heeft de rubber band, deze vind ik niet fijn dragen, daarom de strapcode jubilee besteld, kost overigens 60 euro en geeft i.m.o. net wat meer als de Jubilee van seiko.
Persoonlijk vond ik de flubberband op m’n skx altijd wel lekker