SKX007 onderhoud de moeite?

L.s.,

Ik heb een SKX007 (plaatje onnodig lijkt me, iedereen weet wel welke dat is) met een paar issues:

• kras op horlogeglas
  • loopt voor (minuten in enkele dagen)
  • kroon pakt niet meer.

Loont het de moeite om hem te laten onderhouden en van saffier te laten voorzien? Of is het cheaper om een nieuwe te kopen?

Ik heb Rob van Monsterwatches gemaild, ca 2 wkn geleden met deze vraag, maar geen respons.

Stuur @vierport even een bericht, die kan je helpen met kroon en glaasje

Reageert sneller dan Rob en is zeer vakkundig.

2 likes

Glaasje mag je gratis hebben van me. Ik heb er nog 8 (uit nieuwe SKX’en gehaald)

Vandaag slecht bereikbaar, maar stuur me een pm en dan stuur ik er maandag eentje op!

18 likes

uit dit verhaal maak ik op de Daan dat niet zelf kan, een glaasje vervangen

True, maar als er onderhoud aan moet gebeuren, dan kan er meteen een nieuw glaasje in.

Het was een goed gebaar Ide, door zulke opmerkingen pas ik de volgende keer. Is dit nou de kracht van het forum?

Edit: je bent een oale rukker

19 likes

ahhhh

kom maar lekker zo een IPA scoren bij ons in Arnhem, oale grizzly

5 likes

Mijn 007 loopt ook sterk voor. Ik zit met dezelfde vraag. Gelukkig heb ik ook nog een 009 en andere Seiko’s :wink: maar ik neig er wel naar hem te laten servicen. Het is geen wegwerp quartz… toch?

1 like

Gesteld dat het idd de kroon is die het probleem veroorzaakt, heb ik nog wel een kroon ter donatie.
Kosten incl. verzenden €0, alleen een PB met adres noodzakelijk.

Niet goed lopen kan meerdere oorzaken hebben maar ik zou hem dan eerst eens laten reguleren. Mocht dat de truuk doen ben je (inmiddels) voor een paar tientjes klaar.:+1:

3 likes

Nieuw uurwerk is 50 euro, vaak nauwelijks duurdere dan servicen

7S26 nog wel goedkoper denk ik

Uurwerk sec wel maar incl inbouwen etc. Afstellen voor paar tientjes zou je kunnen doen maar prijsverschil is klein

1 like

Staan filmpjes op YouTube hoe je hem kunt afstellen.
Zou ik zelfs durven terwijl ik niet echt handig ben.

Of ook nog een gratis uurwerkje van mij bedenk ik me nu. Loopt goed maarrr…

Zonder secondenwijzer want die bevestiging heb ik platgedrukt…:joy:

Als Han over zijn hart wil strijken, is @Daan010 aardig geholpen met als resultaat een mooie unieke SKX zonder secondenwijzer. :facepunch:

Dat is heel vriendelijk. Ik weet alleen niet of ik hem er zelf in kan zetten.

Ik sta op zich ook open voor een @HanDavinci Mod evt :wink: kan je er wat leuks mee?

Haal je Dremel maar vast uit het vet @HanDavinci! :sunglasses:

1 like

@Floris155 kan je meestal wel helpen met onderhoud aan een zachte prijs…

Als je het glaasje van @HanDavinci krijgt, en wetende dat je op de Baai voor vijf tientjes een compleet NH38A uurwerkje kunt scoren is het het altijd waard. Stel dat er 100 Euro arbeidsloon aan komt, dan heb je nog steeds je SKX gered voor minder dan de prijs van een nieuwe. Ik vind dingen repareren gewoon leuker dan weggooien.

Het lijkt er op dat hij zo snel loopt dat hij wel eens gedemagnetiseerd zou moeten worden, trouwens.

6 likes

Helaas ik heb geen tijd op dit moment.

Als je Rob via facebook een berichtje stuurt dan heb je sneller een reactie.

Ik heb nog wel een NH35 uurwerk liggen.
De dag/datum schijf moet worden overgezet en je hebt een kroon van een sarb nodig.
Dan moet je wel iemand vinden die het voor je kan inbouwen.
Voor mee info

Nee ik pas even met de mods voor anderen. Ben de eerste maanden bezig met m’n Bulova :sunglasses:

1 like

Je biedt een vinger aan, en je hele lichaam wordt over de schutting gegooid. :slight_smile:

3 likes