Skx007 vs Skx013.

Als beater/vakantiehorloge is mijn oog gevallen op de Skx007 of Skx013. (42 vs 38mm)

Het liefst wil ik ze passen alvorens tot aanschaf over ga. Iemand een tip waar dit zou kunnen, liefst in de buurt van Dordrecht?

Als iemand een tweedehands exemplaar aanbiedt, hoor ik het ook graag!

1 like

You can’t go wrong with an SKX :sunglasses: :+1:
Hoeveel diameter horloges draag je normaal? 42mm skx draagt namelijk stuk kleiner in de werkelijkheid

1 like

Geen ervaring net de 013, maar de 007 draagt imo vrij klein

Jij gaat de SKX007 te groot vinden David, je bent vintage gewend. Het is geen “grote 42mm” maar toch is hij vrij groot. Ik had een erg gave SKX mod. Maar heb hem toch weg gedaan omdat hij te groot was voor me.

De SKX013 zou dan mijn keuze zijn, al heb ik daar dan zelf geen ervaring mee.

2 likes

Constellation ĂĄ 34mm en Kontiki ĂĄ 37mm draag ik normaal.

Mm zit wat in, de lugs van de 007 zijn ook niet zo groot/lang zo te zien

Een 38mm 013 draagt eerder als een 36mm duiker. Ik vind dr full size 42mm versie zelf een perfect formaatje

Als Seiko- goeroe; heeft Seiko geen ‘tussenmaatje’ van 40mm in de SKX range dat jij weet?

Ja maar die zijn zeldzamer. SKX031 is een tussen formaatje

1 like

Nadeel van de 013 net zo dik is als de 007 dus zelf vindt ik die dan te dik lijken.
Heb zelf een 009 en vindt deze heerlijk en eerder te klein dan te groot dragen.

1 like

En de L to L is nagenoeg het zelfde.

1 like

Wellicht via @Voordeligbijdetijd??

1 like

Hallo, ik heb beide en vind beide erg draagbaar. Denk dat bij een man de 013 wel super klein lijkt. Wanneer ik van een groter uurwerk kom en dan de 013 omdoe denk ik soms: miniscuul. Na een paar dagen is dat dan weer de standaard. De dikte vind ik zelf persoonlijk helemaal geen probleem.

2 likes

Kijk, daar heb ik iets aan :slight_smile:
De Skx013 lijkt inderdaad een flink stuk kleiner. Moet denk ik maar een ergens een 007 gaan passen :sweat_smile:

2 likes

Heb Perry een mailtje gestuurd. Dank!

1 like

Ik heb ze beiden gehad. Eerst die van 38mm en die vond ik te klein. Ik heb smalle polsen en ik ben vintage horloges gewend maar het oogde en voelde als een kinderhorloge.

Heb vervolgens de 42mm gehad en die beviel een stuk beter. Prima maat wat mij betreft, al draag ik normaal geen horloges groter dan 40mm.

1 like

Die lange lugs van de 013 zijn erg elegant
 vind het horloge eigenlijk mooier dan de 007 (en draagt niet zo veel kleiner). De kasten zijn wel even dik dus in die zin is de 007 beter in balans.

1 like

Misschien kan @ROH84 je helpen met de 013?

1 like

Ik heb de skx009 gehad en heb nu nog steeds de skx013. Ik heb zelf 17,5 cm polsen en vond de 42mm variant icm de jubilee soms wat te ‘aanwezig’. Ik vind de skx013 meer een vintage look hebben. Wat de maat betreft, heb ik niet het gevoel van een ‘te klein’ horloge.

Ik vermoed dat @Awad doelt op de verkoop van mijn skx013. Ik had er in mijn enthousiasme twee gekocht (in de hoop dat de tweede beter uitgelijnd zou zijn, maar die was nog erger) Maar inmiddels heb ik er al een verkocht, hiervoor had ik Awad benaderd in zijn gezocht topic.

2 likes

Heb nog nooit een SKX013 in de winkel zien liggen eigenlijk :face_with_monocle:

In de Seiko Boutique in Amsterdam hebben ze de Skx013.