SKX009 loopt voor

Wat is normaal dat een seiko SKX009 voorloopt , die ik pas heb gekregen van Rob loopt in anderhalve dag drie minuten voor , dat lijkt me niet echt goed .
Hier zullen er wel meer verstand van hebben neem ik aan hahah
EEn paar secoinden maal ik niet om , maar drie minuten , ik heb dat foefje van rob net gedaan ,dat is met het glas een tikje op je handpalm slaan , ik ben benieuwd , ik heb de formulieren al uitgeprint om hem terug te sturen om te laten maken .

2 likes

Nee, is niet goed.

Het zou wel eens kunnen dat het horloge gemagnetiseerd is geraakt.

Gewoon terugsturen naar Rob is het beste foefje wat je kunt doen, die lost het keurig voor je op👍🏻

2 likes

In de post denk ik. Je bent niet de eerste bij wie een horloge ineens uit de maat loopt na aankomst. Waarschijnlijk zit er in een scanapparaat of lopend bandje van de postboys, een sterke magneet.

Zonde van je tijd en geld.

Even langs een beetje fatsoenlijke horlogeboer en het is zo opgelost. Die hebben een demagnetiseer apparaatje staan. Twintig seconden werk en meestal gratiesj.

2 likes

Ik lees hier ook dat dat normaal is voor een nieuwe klok , is dat zo ?
Ik vind het in ieder geval niet normaal .

Dat zou natuurlijk zeker kunnen , die versturen ook grote vismagneten , als je klokje daarbij in de buurt is geweest ben je de sigaar …
Als hij voor blijft lopen stuur ik hem terug natuurlijk , dat moet rob maar oplossen .

1 like

Lees even hierboven. Onnodig en zonde van het gedoe, verzendkosten en - Rob heeft een reputatie hoog te houden - wachttijd.

2 likes

Haha dat is zeker waar , er gaat niks vlug natuurlijk .
Hij heeft het veelste druk ,en kan het niet aan .

Los daarvan. Waarom zou je een horloge gaan terug sturen terwijl als je de stad in wandelt en bij een horlogeboer naar binnen loopt, het in een minuut gefikst is?

Ik zal het even af kijken hoe het gaat verlopen met het klokje , het kan nieuwigheid zijn natuurlijk haha , dan beslis ik wel wat ik doe , of ik ga wat horloge zaken af om te vragen om te demagnetiseren , of ik stuur hem meteen op . Het is zo,n gekloot allemaal met een nieuwe klok , dat moet toch niet nodig zijn eigenlijk .

Als dat het is… Hij kan ook een enorme smak hebben gemaakt waardoor hij niet meer goed loopt.

2 likes

Dat is zeker zo , ik zal de stad eens in wandelen hier , ik kom er toch zat , en op elke hoek verkopen ze horloge,s .Als het dan nog niet goed is kan ik hem nog opsturen .

Dat blijkt dan vanzelf, als het demagnetiseren niet blijkt te helpen.

1 like

Daar zijn ze ook niet echt zachtzinnig met de dozen heb ik begrepen, en mijn klokje lag op de bodem van het doosje in bubbel plastic , die zou een oplawaai gekregen kunnen hebben ja .
Het is allemaal maar gissen nu , ik ga maandag eerste stad in , of hier even bij de horloge zaak gaan kijken of ze ook zo,n ding hebben .

Zeker, maar dan heb je nog niets. Ik zou hem retourneren, zeker als er nog ruim garantie op zit. Krijg je ook geen discussies.

1 like

Da’s wel een goed punt. Als die juwelier gaat rommelen heb je Rob in de gordijnen. En terecht.

Juist Ide dat was dus ook mijn insteek, en voor een paar euries geen gekloot aan je nieuwe watch.

1 like

Ik zou hem terug sturen. Niet laten klooien bij juwelier, kost je je garantie. Eerst even met Rob via WhatsApp contact hebben en het probleem uitleggen en dan in overleg met hem terugsturen. Vaak is het dan wel snel afgehandeld.

Die gaat dus terug als het niet goed blijft nu , ik dacht daar ook al aan hoor , ik ben er niet zo voor naar een ander te gaan , ik zal het hier op de hoogte houden van het rijlen en zeilen van de SKX009 .
en Rob heeft dan nog gelijk ook , een ander kan het helemaal verkloten , dan maar weer een paar weken wachten .
Ik zal hem eerst eens een mail sturen ,waar ik waarschijnlijk geel antwoord op krijg .