SKX009 loopt voor

Hem langs een demagnetiseer apparaatje halen is natuurlijk geen ‘klooien’. Daar kun je niks aan verkeerd doen lijkt me. Maar je wilt ook niet dat zo’n horlogemannetje terug komt en zegt ‘ik heb hem maar even open gemaakt’.

1 like

Even laten demagnetiseren en anders retour naar Rob. Wordt prima opgelost.:+1:

Het op maat maken van een band zorge bij een “forum favorite” (ook die van mij trouwens) al voor een gebrek aan medewerking :stuck_out_tongue:

1 like

Hahaha, helder. :joy:

Toon als je in de buurt woont van een horlogemaker kun je dit wel overwegen, kan het mee opgelost zijn.
Als ze het deksel willen verwijderen moet je de benen nemen😂

Dat een horloge bij verzending per post gemagnetiseerd raakt is niet zo ongebruikelijk. Maar ik zou dan eerder aan een vintage Zwitsers uurwerkje met een dunne kast en achterdeksel denken.

Loopt zo’n horloge vers van de pers niet altijd wat onregelmatig? Ik kan me herinneren dat mijn SKX bij aankomst ook in de ordegrootte van een minuut fluctueerde. Inmiddels loopt die behoorlijk zuiver (hooguit een paar seconden afwijking per dag).

Sinds van morgen dat ik hem goed heb gezet loopt hij al weer 11 seconde voor , wel veel in 4 uurtjes nietwaar .
Morgen vroeg weer kijken , dan loopt hij 2,5 minuten voor ongeveer als dit blijft .
Ik heb ook altijd iets met iets wat ik koop , om gek van te worden .

De horloge band heeft hij netjes voor me kleiner gemaakt , ik had het gevraagd , en dat is netjes gebeurd .
Dat moet ik toe geven dat hij dat doet , dit zal Rob ook wel oplossen, maar je hebt weer kosten van opsturen , dat moet verzekerd natuurlijk .
Van die rondslomp word ik niet goed .

Dat denk ik ook altijd, meestal blijkt het achteraf mee te vallen. Dat fluctueren duurde bij mij een paar weken en nam geleidelijk af. Ik zou de verkoper een mail sturen en om 'm op de hoogte te brengen en advies vragen.

Dat gebeurd ook niet , dan moet ik de stad door lopen ,en bij elke winkel vragen of ze dat kunnen ,of zo,n apparaat hebben om dat te doen , ook weer kosten en tijd .
Het doosje in en retour sturen naar Rob , dan kan hij het mooi zelf uit vissen van hoe en wat , jammer dat hij geen winkel heeft , anders was ik er naar toe gereden .

MOet trouwens bij deze klok ook de seconde wijzer stil gaan staan als je de kroon naar de derde klik trekt om hem goed te zetten , hij doet dat namelijk niet , wel kan ik hem tegen houden , wat ik raar vind , als ik het lost laat gaat hij gewoon door , iets is er met deze klok niet in orde in ieder geval , morgen gaat hij in het doosje en terug naar Rob toe .

Tja,ik snap 'm niet meer

Dat klopt.

Dit uurwerk heeft geen hacking, oftewel de secondenwijzer stopt niet in die stand van de kroon.

Alles wat er aan de hand lijkt te zijn is dat hij wat snel loopt en dat lost Rob in een oogwenk op.:+1:

Dat denk ik ook , daarom gaat hij terug , ik heb niet voor niets garantie .:+1:
Morgen kijken hoeveel hij voorloopt in een dag , opschrijven en terug ermee .
Word vervolgd .

1 like

Hij is al op weg naar Rob toe , vanmorgen stond hij meer al drie minuten voor , dat kan natuurlijk niet , mijn oude seiko heb ik drie dagen niet gedragen , die liep nog steeds ,en precies op tijd .

1 like

Een verkoper vertelde dat een afwijking van tussen de -5 tot +20 sec/24h de marge ongeveer is bij dit uurwerk

Heb zelf nu zo’n 8 maanden mijn 009 en let niet op een paar seconden. Moeten natuurlijk geen minuten gaan worden.
Gisteren proefje gedaan en in 24 uur +8 seconden.

Dat is ook wel een klein beetje het gevolg van online kopen in plaats van de lokale juwelier. Zelf doe ik daar overigens net zo goed aan mee, maar het is wel de prijs die je betaalt voor online shoppen.

On topic, vervelend dat een nieuw horloge het direct niet goed doet.

1 like