SKX009 loopt voor

Ja juist , 8 sec vind ik ook nog veel , bij mij hier meer als 3 minuten , dat is helemaal geen doen .
We zullen eens kijken of Rob er iets aan kan doen , en wil doen .

Niet om vervelend over te komen, maar als u al geen genoegen neemt met +8/sec, dan kunt u beter naar een COSC gecertificeerd uurwerk gaan kijken ipv een 7S26-Seiko uurwerk.

Of een quartz uurwerk overwegen :grinning:

1 like

Ik heb altijd seiko,s gehad , die liepen altijd goed waarom deze dan niet zou ik zeggen , een paar seconden maal ik niet om natuurlijk , ik haat dat goed zetten elke keer van je klok .
Ik had anders verwacht van de skx009 .
Een kwestie van afregelen lijkt me dat .

1 like

3 minuten per dag is ook te gek, ben ik met u eens.
Maar mocht de beste man Rob het voor u oplossen, en hem tot +8 voor u afregelen, dan lijkt mij dat meer dan voldoende.

Heeft u het hem al gevraagd?

Ik denk namelijk dat Rob hier niet heel veel schuld aan heeft, er kan met verzenden van alles met het uurwerk gebeuren.

Ik lees dat hij al verstuurd is, maar je had met een kompas (kompas van de Action is al goed genoeg) of een appje kunnen checken of hij gemagnetiseerd was. Dat is dat voor de volgende keer.

1 like

+8s/dag vind ik voor een 7s26 uurwerk heel acceptabel. -8 vind ik persoonlijk veel vervelender.

1 like

Aan rob kan je vragen wat je wil , je krijgt toch geen antwoord , ik heb een mail gestuurd ja , maar zoalas gewoonlijk geen antwoord , dus heb ik hem opgestuurd .
En beter verzenden zou ook een optie kunnen zijn , in zo,n klein doosje met wat bubbel plastic is nu ook weer niet iets om naar huis te schrijven vind ik , wel zat beschermd , maar niet tegen magneten bij wijze van spreken .
Waarom zou ik alles zelf moeten gaan doen als er garantie opzit , action dingen kopen en zo .
Als er iets aan is moet hij toch worden opgestuurd .
Dat afregelen kan wel wat beter lijkt me , natuurlijk kan Rob er niks aan doen als de klok bloot word gesteld aan een magneet in het sorteer centrum .

Zou het zo zijn dat de A keus naar juweliers gaat en de B keus het grijze circuit in ? Ik denk soms van wel ā€¦

@anon1990308EV een beetje mosterd na de maaltijd, maar het klinkt alsof een Citizen Eco-Drive duiker perfect voor je zou zijn. Doet het altijd, akelig precies, geen last van magnetische invloeden en het is een mooi merk.

Dat is zeker een feit, daarom is B keus ook voordeliger geprijsd!:joy:

Mijn recente ervaring met juweliers en demagnetiseren is niet heel positief (ze willen het horloge bijna allemaal opsturen ā€˜om het na te kijken want het is allemaal moeilijker dan u denktā€™). In plaats daarvan zoā€™n demagnetiseerapparaatje gekocht voor nog geen 2 tientjes en het was zo opgelost. Mocht dat niet werken dan kun je hem altijd nog opsturen.

Dat ligt aan wat de oorzaak is, magnetisme, slecht gereguleerd of wat anders. De oorzaak is nog onbekend.

Het scenario {Rob demagnetiseert}=>{SKX raakt in transport opnieuw gemagnetiseerd} is niet ondenkbaar. En dat kost altijd tijd, geld en ook een risico (schade, tijdelijk of permanent kwijtraken bij transport).

Vanwege de kans op bovenstaand scenario, en omdat je dan veel sneller uitsluitsel hebt. Een kompasje in huis is net zo handig voor een horlogeliefhebber als bandenplakspullen voor je fiets. Als het magnetisme is kun je heel gericht een oplossing zoeken. Een demagnetiseerapparaatje kost vanaf ā‚¬8 en is net zo handig in huis als een fietspomp.

Als je hier principieel in bent sta je vanzelfsprekend in je recht maar ikzelf zou met een beetje moeite doen waarschijnlijk wat beter af zijn.

2 likes

inderdaad weet ik niet wat de oorzaak is daarvan , het moet toch goed zijn neem ik aan , Anders kan hij beter meteen zeggen dat je er een demagniseer apparaatje erbij moet gaan kopen .
Daar heb ik ook niet zo,n goeie dingen van gelezen , je weet ook niet meer wat je moet geloven .
Als dat de oplossing is zal ik er zeker een gaan kopen , kost geen reet in china , nou weet ik niet of die wel goed zijn , dat zullen hier wel mensen weten ,ook zal ik een compasje kopen bij de action , altijd makkelijk natuurlijk .
Dat op en neer sturen elke keer zie ik ook niet zitten , kost elke keer bijna 9 euro , wel verzekerd tot 400 euro , en ze moeten tekenen voor ontvangst.

Tip. Als je een iPhone of iPad heb kun je het appie Lepsi downloaden om te checken of je horloge magnetisch isā€¦

Toeval hoor, is massaproductie en je hebt altijd uitschieters. Kocht in de seiko boutique een turtle waar de uitlijning zo erg was dat het lijkt alsof de wijzerplaat er ondersteboven in zit. (Was mā€™n tweede seiko, ik lette daar toen nog niet op.) Nu ga ik daar etalagekijken naar de nieuwe modellen zonder ooit te kopen als weerwraak :joy:

4 likes

Is zeker massa productie. Om de kosten te drukken is dat net een puntje waar geen aandacht aan besteed wordtā€¦ Bij de duurdere lijnen komt het volgends mij minder voor. Mijn SPB077 bijv. is spot on :heart_eyes:

Toch heb ik het gevoel dat dit soort uitlijningsproblemen minder vaak voorkomen bij Citizens en Casioā€™s uit dezelfde prijsklasse. Bijvoorbeeld bij de New Turtles lijkt het aantal problemen dramatisch.

Fijn terugsturen.
Rob maakt dit prima in ordeā€¦zeker weten!!

Ik heb sowieso het idee dat het afwerkingsniveau van Citizen in het algemeen wat hoger ligt.
neem de NY0040 t.o.v. de SKX en vergelijk de wijzerplaat. Ook kastafwerking en opmaak van de wijzerplaten van de de wat duurdere lijnen van Citizen zijn meer dan in orde. Bij de quartz/solar modellen lijnen de secondewijzers ook bijna altijd precies uit met de indices.

1 like

Ik word er langzaam gek van , maandag de skx 009 klok verstuurd , gelukkig verzekerd via post nl ,
Ik heb een track en trace nr gekregen , maar hij word niet bezorgt , ze geven het de schuld van black friday , ik geloof er geen reet van .
Nu kan ik hier ook weer achteraan ,pffffffffffff