Slaap jij met je horloge?

Ga ik eens proberen! Dus eten ook een uur of 2 uitstellen?

1 like

:joy:
Had het niet beter kunnen bedenken…

Soms met minnares :grin::blush::wink:

1 like

De koffie alleen al doet al wonderen.
Heeft te maken met restanten adenosine, een stofje dat je gedurende de dag aanmaakt om na ~16 uur wakker te zijn in slaap te vallen.
Die stof is na 8 uur slaap grotendeels wel afgebroken maar het restant duurt 90-120 minuten. CafeĆÆne remt die afbraak waarna als de cafeĆÆne na ~10 uur is uitgewerkt je die restanten nog moet afbreken en dat kost energie waardoor je die middag dip krijgt.
Ik stel het sinds ik dat weet uit en het verschil in energie is echt bizar. Daarnaast drink ik ook nog maar 2, maximaal 3 bakken per dag en niet meer na 12:00. Val beter in slaap, wordt uitgeruster wakker, heb veel meer energie, kan me beter concentren, sportprestaties zijn vooruit gegaan en ik neuk nog net zo weinig als daarvoor. Best veel voordelen dus.

Dat uitstellen van eten werkt ook wel mee maar die koffie is echt een gamechanger gebleken.

5 likes

Verklaard een hoop. Ik dacht altijd dat de cafeĆÆne die ā€˜kick’ gaf en als je dan stopt met koffie drinken, je juist die dip krijgt. Ik drink eigenlijk al maanden geen koffie meer (heeft andere redenen) maar mocht ik het weer gaan drinken, neem ik je tips mee.

1 like

Yup, dacht ik ook altijd maar dat werkt alleen op de korte termijn.
Ik voelde na 17 jaar onregelmatig werken waarvan de laatste 6 jaar met slecht slapende kinderen mezelf zo vermoeid en uitgeblust dat ik op zoek ben gegaan naar een oplossing. Na wat tweaken heb ik hem gevonden :muscle:t3:

1 like

Ik slaap altijd met een horloge om.

1 like

Ik slaap niet met m’n horloge om. Ik vind het vreselijk om iets om m’n pols te voelen als ik wil slapen. Douchen doe ik altijd met m’n horloge om

1 like

Gaat alleen af wanneer ik onder de douche stap.

1 like

Hij gaat altijd af tijdens het slapen. Wel paar keer geprobeerd, maar kan er niet aan wennen.

1 like

Gaat altijd af, zie het nut niet kan alleen maar irritant zijn.

Hoogstens als ik een keer teveel gezopen heb dat ik hem vergeet maar dat is een uitzondering, max 3x in de week.

6 likes

Ik slaap met een fitnestracker om mijn slaap bij te houden en mijn partner om me 's ochtends wakker te krijgen. Haar wekker gaat altijd eerder en zelf hoort ze 'm niet.

1 like

2 jaar met een fitbit geslapen om de slaap te monitoren tijdens een revalidatie (waaronder ook hartslagvariabele). Nu blijft alles constant dus liever af (want ik slaap graag met mijn arm onder m’n kussen).

1 like

Gshock als ik ga slapen. Heb altijd een horloge om dus ook in bed!

1 like

Alleen als ik noodgedwongen moet slapen tijdens het werk dan blijft deze om de pols. Maar wat mij op valt is dat ik een mechanisch horloge altijd hoor door het kussen heen. Toen ik het geluid voor het eerst hoorde dacht ik dat de aliens me kwamen halen, maar al snel kon ik er een frequentie uit halen die overeenkwam met het horloge dat ik om had.

Nog iemand die die aliens al eens gehoord heeft?

1 like

ā€œmeestalā€?

:joy:

3 likes

Ja, altijd.

1 like

Sinds mijn wederhelft wakker werd met een citizen-vormige afdruk in haar voorhoofd niet meer

3 likes

Nee, vind mijn gezicht niet leuk.

1 like

Soms met en soms zonder horloge maar altijd met mijn eigen vrouw. En nee nog nooit aliens onder mijn kussen geboord.

1 like

Daar heb ik geen hulpmiddel voor nodig :innocent:
Zie er de toegevoegde waarde niet van in om hier een hulpmiddel bij te gebruiken.
Ik weet prima als ik wakker wordt of ik goed of slecht heb geslapen.

Maar goed heb ook mensen in mijn nabije omgeving die een smartphone met de buienradar app nodig hebben om waar te kunnen nemen of het regent.

Ik vertrouw liever op mijn eigen waarnemende capaciteiten.

En neen geen horloge voor mij s’nachts mijn bed activiteiten breng ik (vooralsnog) zonder hulpmiddelen tot zeer bevredigende hoogtepunten :rofl:

1 like