Slachtoffer geworden van gehackte ebay account :(

Balen man! Duitsers lopen jaren achter qua online-zijn, en qua online betalen. Heb zelf ook wel geld overgemaakt naar Duitse verkopers. Dat doe ik dus nu nooit meer. Als er eBayers zijn zonder PP, zijn het altijd Duitsers.

Dat geld is toch over gemaakt naar een bankrekening,
die staat toch op een naam en een plaats?
Ik weet niet om hoeveel geld het gaat maar ik zou er even
een detectivebureau op zetten want de politie doet hier niets aan.
Succes iig :thumbsup:

1 like

Zo heb ik wel de mooiste deals binnengehaald :slight_smile: :thumbsup:

O.a. veilingen die voortijdig beëindigt werden om zo kosten te besparen.

Maar het blijft inderdaad een gok.

1 like

Hier zijn natuurlijk verschillende scenario’s denkbaar.
Als je pc niet goed is beveiligd kan er met bv een drive by download malware op een pc komen, die een keylogger installeert. De kwaadwillende kan dan alle toetsaanslagen monitoren. Dus ook wachtwoorden. Als je je browser je wachtwoorden laat onthouden, er is ook malware die wachtwoorden uit een browser kan vergaren. Misschien heeft hij een zwak wachtwoord en is het met bruteforce gekraakt (met een programma dat domweg alle mogelijkheden uitprobeert). Misschien heeft hij ergens een account met een niet beveiligde verbinding (zonder https, zoals HF trouwens (!)), is het wachtwoord onderschept én gebruikt hij hetzelfde wachtwoord voor ebay. Misschien is zijn wachtwoord afgekeken in een bibliotheek, of op zijn iPad in de wachtkamer bij de tandarts, of heeft een boze ex het doorgespeeld aan iemand. Etc etc etc, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Wil je veilig met je pc omgaan en je data veilig houden moet je je wél een beetje in de materie verdiepen en daar een beetje beleid op voeren.

Overigens heb ik ook een aankoop gedaan via ebay en met een bankoverschrijving betaald. Dat was bij Solojapan. Hij wil niet via Paypal werken. Op basis van zijn reputatie op horlogefora heb ik dat risico genomen.

Lokaal aangifte doen is een goede tip, dat zou ik ook doen. De onschuld van de accounthouder is heel wel mogelijk maar de waarschijnlijkheid daarvan is moeilijk vast te stellen, staat iig niet bij voorbaat vast, dat kunnen we met deze informatie niet weten.
Succes en houd ons op de hoogte!

Ah, je hebt zelf succesvolle transacties met Duitsers uitgevoerd, en als er ebayers zijn zonder PayPal zijn het ‘altijd’ duitsers. Op basis van 1 topic ga je ze generaliseren👍

On topic…wordt een lastig verhaal. Volgens mij kun je weinig anders (in eerste instantie) dan een geschil openen

Het lijkt er wel op dat het in Duitsland dezelfde kant op gaat als met Italië… ook ik slachtoffer van een dergelijk geval, alleen via Uhrforum… loopt, ben benuut!
Succes in ieder geval!

1 like

Inderdaad heel zuur; hoop dat je je geld terug krijgt.
Volgens mij geeft Ebay in een aantal landen ook zonder PP betaling kopersbescherming, maar in Duitsland zal dat lastiger zijn door die ‘Privat Verkauf clausules’ waarschijnlijk; ik zou in ieder geval snel duidelijk zien te krijgen bij Ebay Duitsland wat je opties zijn?

Succes!

eindelijk een inhoudelijk reactie waar TS iets aan heeft[quote=“Zulu, post:11, topic:91061, full:true”]
Ik heb een keer precies hetzelfde gehad op MP. Ebay/MP doen hier niets mee, hoogstens een account blokkeren. Ook Paypal zal niets doen, aangezien het niet via Paypal is gegaan. Helaas kun je een overboeking niet storneren.
Desondanks zou ik hier: https://www.google.nl/search?q=polizei+online&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=-XFMWLiOAaSCwgK9n7TwDw#q=polizei+online+anzeige aangifte doen in de deelstaat waar de verkoper zit.

Indien de verkoper het tegendeel niet kan bewijzen, is hij schuldig. In het beleid van Ebay zal vast wel staan dat je je account niet aan derder mag verstrekken, wat in deze wel is gebeurd. Op welke manier is de vraag. Dat kan Ebay dan wel weer inzien, lijkt me.

Hoe het bij mij is afgelopen? Kopie van de aangifte gekregen met de melding dat de zaak in behandeling is genomen. Dat was 2 jaar geleden.

Houd er rekening mee dat je geld foetsie is…En succes met de afwikkeling!
[/quote]

Kun je TS misschien helpen door je ervaring te delen: tips, trucs of weetjes?

Tips en trucs, meer dan het aanspreken van de persoon in kwestie en de moderatoren van het forum aldaar kun je niet, ze willen de persoon nu weren van het forum, maar daar heb ik mijn geld niet mee terug, aangifte doen in het desbetreffende Bundesland is een goede optie… mits je weet uit welk Bundesland de persoon komt… zie daar dan maar weer eens achter te komen, kortom… gewoon een frustrerend slepend en slepend en … geval… Ik ga ervan uit dat ik mijn geld kwijt ben… komt het toch nog dan is dat een meevallertje.

1 like

Ik had graag de verkoper nog een mail willen sturen maar dit is niet meer mogelijk omdat de advertentie is verwijderd. Het is zelf niet meer mogelijk om een dispuut te openen. Al het contact verloopt nu via een speciale afdeling van Ebay. Hoop spoedig iets zinnigs van ze te horen.

Thanks voor tip, zal me er eens in gaan verdiepen.

En toch nu de andere kant van PayPal: Als VERkoper ben je de klos als je KOPER te kwader trouw bent en jou per PayPal heeft betaald, Ten eerste moet je eBay EN Paypalkosten betalen, maar als dan alles prima verloopt is het daarmee rond.

Stuur je echter iets op en het komt zogenaamd niet aan, wat in sommige landen blijkbaar heel normaal is, òf je kunt niet met een 100% betrouwbare verzendservice verzenden, kiest PayPal voor de koper en nooit voor de verkoper. Wat PostNL in Nederland kan, doet USPS in de VS ook, maar dan op schaal van dat werelddeel. Dat geeft een veel beter overzicht, dan als het de grens overgaat en je weet niet meer waar het zich bevind. Indien je betrouwbaar zou kunnen weten, dat een pakje van hier veilig en zeker bij de koper arriveert, zou PayPal een fair systeem zijn, maar met de duizenden verschillende verzendservices over de wereld, die allemaal verschillend werken, zie ik nog geen betrouwbaar volgsysteem ontstaan.
Ik verkoop daarom alleen nog maar naar veilige landen in de EU en per IBAN/BIC. Op verzoek van zuinige Amerikaanse kopers, heb ik wel een paar keer horloges in bubbelenvelop (wel erg goed ingepakt, maar gewoon erg dun) naar de VS gestuurd en die zijn daar goed aangekomen, maar dan betaald via PayPal als gift. (Geen vergoeding bij verlies)
Die zijn in alle gevallen wel goed aangekomen, overigens.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!
Meneer de oplichter heeft tegen alle verwachtingen in het geld weer netjes teruggestort op mijn rekening :thumbsup:

19 likes

Wie had dat verwacht ???
Gelukkig eind goed, al goed :+1:

Super!!!

Ik niet :grin:

1 like

Gelukkig maar… altijd spijtig zo een slechte ervaring en dank voor het delen!

Misschien komt het mede doordat mijn postadres in Duitsland een politiebureau is :joy:

4 likes

hartstikke mooi natuurlijk, maar vraag me toch af hoe dit zaakje in elkaar steekt