Sleeper watches

Kwam dit artikel tegen over de smp300. Wat denken jullie, met die hoeveelheden toch sleeper potentieel?

https://www.fratellowatches.com/the-sleeper-watch-omega-seamaster-300m-2531-80/?utm_source=Master+List&utm_campaign=9f74bdb0f3-EMAIL_CAMPAIGN_2018_01_05&utm_medium=email&utm_term=0_9990c1d91a-9f74bdb0f3-341689729&mc_cid=9f74bdb0f3&mc_eid=bf24d62f9e
Ik denk dat ze wel een punt hebben. Omega heeft flink aan hun imago gepoetst. En prijzen opgedreven. Samen met de 007 link denk ik dat dit model wel degelijk een sleeper is.

Zelf denk ik dat de Sword hands eigenlijk een betere zou zijn geweest, omdat die net een beter balans heeft tussen net en sportief

Verder nog nieuwe sleeper voorspellingen?

3 likes

Ik vraag het me af. Een Tudor BlackBay Noir, ETA met roos is in hetzelfde segment een betere keuze denk ik.

Persoonlijk zet ik in op deze

9 likes

Sleeper watch???

1 like

Zie de 1e alinea in het artikel :wink:
A sleeper is a watch that has no significantly high price tag today but is likely to gain value or become more sought-after in a few (more) years time.

2 likes

Denk dat de Tudor zijn waarde wel behoudt, maar dat de SMP echt een flinke stijger is.

Beiden erg mooi natuurlijk. Heb zelf de quartz 2541 en tegenwoordig doet die niet of nauwelijks onder qua prijs (ook toen ze nieuw werden verkocht was het verschil nou niet echt dramatisch overigens) voor de automaat. Laat maar lekker stijgen…al gaat hij toch niet weg…:slight_smile:

Edit: qua overige sleeper watches vind ik het lastig. Rolex en vintage: check. Maar dat is te makkelijk.

Ben ook een beperkte horlogekenner moet ik eerlijk bekennen en met name nog steeds Seiko freak. Van de enigszins moderne Seiko’s gaat de Seiko Samurai van de eerste lichting wel redelijk snel. En ook de Sawtooth. Ff los van de LE, waarvoor met name in Azië onnozele bedragen worden betaald.

1 like

We zullen het zien… zelf denk ik dat de wijzers en de Bracelet van de SMP de bereidheid tot fors de portemonnee trekken in de weg zitten, maar dat is mijn persoonlijke mening. De Tudor is maar een jaar gemaakt en mooier en platter dan zijn opvolger en heeft bovendien een betere bracelet. Beide horloges zullen wel niet sky high gaan in mijn inschatting.

2 likes

Dat is waar, de Tudor is wel iets zeldzamer. Kan gaan helpen inderdaad.

Overigens hoor/lees ik dat vaker m.b.t. die band. Normaal ben ik niet zo’n afwijkend persoon, maar ik vind de band echt geweldig qua looks en comfort.

2 likes

Die Tudor vind ik een goeie. En dan idd nog met een eta.
Ik Was destijds ook voor een pelagos gegaan met nog een eta.

Uit ervaring kan ik melden dat de smp300 de afgelopen jaren al een flinke prijsstijging heeft gemaakt. Ik ben de afgelopen maanden druk op zoek geweest naar een originele 2531.80 in goede staat. Tot nu toe nog niet gevonden onder de € 2.100,-. Ik begrijp dat hetzelfde model 2 á 3 jaar geleden nog voor zo’n € 1.200,- van eigenaar wisselde.

Ik denk dat de Bond connectie een behoorlijke rol speelt. De generatie die is opgegroeid met Pierce Brosnan als James bond (en dus met de smp300 als bond watch) komt de laatste jaren op een punt dat geld uitgegeven kan worden aan zaken als horloges. Voor mij en veel van mijn generatiegenoten was de smp300 het eerste horloge dat door de Bondfilms opviel en waar de liefde voor horloges is ontstaan. Ik vermoed dat dit een belangrijke reden is dat de prijs nu al zo stijgt en vermoed dat de prijs nog verder zal stijgen.

Als potentiële sleeper kanshebbers zou ik mijn geld nu zetten op enkele tudor modellen en de nieuwe smp 300 ceramic.

4 likes

Koffiedik of self-fulfilling prophecy? Je weet het nooit. Als een horlogeblog of twee het vaak genoeg schrijven krijg je altijd figuren die 'm gaan zoeken. :slight_smile:

Ik voorspel dat de hobby mij geld kost en gaat blijven kosten als ik er mee doorga.

3 likes

Ik hoop op deze!! ik heb er zeker 20 thuis :rofl::rofl:

4 likes

Na de stijgende lijn in de Seiko 7A quartz… verwacht ik wel wat van de zeldzaamheid van de Seiko 7t59 uurwerken.

Hier mijn 7t59 6a00

Ze zijn maar gemaakt van eind 1991 tot begin 1993

4 likes

Ik heb zo’n vermoeden dat de Longines Legend Diver no date nog wel redelijk in prijs kan stijgen…

5 likes

Ik zou het wel weten :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Een paar weken terug had ik hem nog in mijn mandje voor onder de driehonderd (niet doorgezet helaas), dat is hard gegaan :stuck_out_tongue:.

ik hoop deze:

Toen ik hem kocht retail €3300, ik heb hem met honderden euro’s korting gekocht bij een inmiddels gepensioneerde AD.

2 likes

Zo eentje heb ik ook, alleen ‘helaas’ in bijlage color gekregen.
Vond het vroeger heel geinig hoe die honderdste van een seconde als een dolle zat te spinnen.

Kwa prijsstijging vind ik het bij Longines nog mee vallen, ivt bv omega. Ik bedoel in zo een 23 jaar was de smp300, weliswaar met de upgrades, van circa 1400 naar momenteel 3600 gegaan.
Kweenie hoe hard de lldnd is gegaan?

Omega Seamaster 2254.50
Omega Seamaster 2531.80
Tudor North Flag

Die Tudor verwacht ik ook ja