Slls straps only

Wie?

Zet niet voor niets. :thinking:
Weet het ook niet meer.

1 like

@slls heb je zelf wat meer samples?

En een richtprijs voor deze prachtige, lekker ruikende lapjes. Geen precies bedrag maar in welke regionen we moeten denken.

Walter Ghandi :wink:

1 like

Ik ben mijn leven aan het beteren :v:t2:

2 likes

Proud of you :pray:

2 likes

Mijn beste,

Een waardige review van een getalenteerde horlogebanden ambachtsman!!
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

5 likes

Gerard, bedankt voor het delen.
Ziet er geweldig uit :star_struck:

1 like

Jee, leuk er wordt geschreven over mijn bandjes. Ik ben fanatiek aan de gang gegaan en heb de nodige tips van Ko gehad. Na veel geëxperimenteer heb ik wel weer bewust wat leer de deur uitgedaan omdat ik mij het liefst wil beperken tot plantaardig - ook wel natuurlijk - gelooid leer (veg tanned als je googelt in het Engels). Het moet in ieder geval full grain of top grain zijn. Bij veg tanned, top grain vind ik weinig leer met een bepaalde structuur zoals krokodilprint o.i.d., wat betekent dat ik bandjes met dit soort prints waarschijnlijk niet kan/ga maken. Wat ik dus wel wil is top kwaliteitleer gebruiken. Het is wel een hobby, dus ik maak ze niet aan de lopende band, maar wel met veel plezier. Door de bewuste keuzes hoop ik dat zo te houden.

Via mijn profiel vind je een bescheiden website. Bij ‘bandjes’ staat wat meer uitleg over leer wat mijn keuzea onderbouwt.

Reclame? Een beetje wel, maar wel eentje om deze leuke hobby in stand te houden. Alleen bandjes voor mijzelf maken is geen lol aan. Winst? Eigenlijk niet. Het kost mij enkele uren om een bandje te maken, zeg naar gerust een dagdeel. Ik investeer een mooier/beter gereedschap en natuurlijk mooi leer.

54 likes

Heb meteen je site bekeken en dat ziet er geweldig uit…
Zal je zeker eens met een verzoek mailen :+1:

2 likes

Ik denk dat ik ze allemaal heb :rofl: :wink:

4 likes

Haha, ik ben pas later begonnen met foto’s maken toen mijn dochter zij dat een website moest gaan maken.

4 likes

Succes!

Geweldige straps voor een acceptabele prijs. Veel aandacht voor kwaliteit en nog van ons HF ook. Je gaat het zeker weten druk krijgen.

Vraag: als iemand een speciaal verzoek heeft (bijvoorbeeld knalblauw roggeleer), kan je daar iets mee? Kon het zo 1-2-3 niet op de site vinden.

Gr en volhouden dit
Hans

1 like

Ik moet eerst bepaald leer proberen voordat ik het in mijn lijstje “ga ik gebruiken” zet. PM anders even.
Het lijkt mij ook wel een keer leuk om ongeverft veg tanned leer van een zalmhuid te voorzien. Die zag ik bij Esty staan. Lijkt me leuk voor een hobby visser. Geen idee overigens. of het bruikbaar is.
Verder likt mij ‘Ostrich leg’ nog een optie voor de chique dress horloges.

3 likes

Ik heb zelf geen actueel verzoek, maar stelde de vraag centraal omdat ik mij zo kan voorstellen dat er meer leden zijn die dit zouden willen weten.

3 likes

Wow, ik ben niet van de leren banden maar dit ziet er goed uit zeg.
Ook de site even bekeken en weer een hoop wijzer geworden over leren banden.

Wat ik me nog afvroeg: naai je dat met de hand, of gaat dat machinaal? Lijkt me met de hand erg zwaar.

4 likes

Volledig met de hand. Sadle stitch techniek. Heeeeel veel op geoefend. Bij de eerste banden was ik niet tevreden, nu wel.

7 likes

Mooi Hans/@slls, leuk om te lezen dat je zo gepassioneerd bent! Sportief van TS om je even in het :sun_with_face:-tje te zetten :+1:t2:.

6 likes