Small is beautiful. Show hier je kleine klokje

In navolging van het topic van @EricA ‘wie heeft de grootste’, nu een topic om je kleine klokje te showen. Ik stel een maximum voor van 33mm. Vroeger een gangbare herenmaat. Ik trap af met mijn jaren '80 Numa Jeannin re-issue van een jaren '30 model. Diameter is 31mm.

9 likes

Dit WAS mijn kleinste…33mm Pontiac Simpatico…pas verkocht

2 likes

Ook hier kan ik meedoen… Van 53 naar 30!

1 like

30 mm maar draagt heerlijk.

2 likes

36mm goed?

Omega T17


T voor “Tonneau” vorm en 17 mm breed.
(Ik speel niet met de vrouwelijke beweging :wink: anders zijn er nog kleiner )

2 likes

Ik heb smalle polzen, maar maatje 36 mm is voor mij toch wel de grens :wink:

2 likes

Net aan : 32mm Junghans

Kan het nog kleiner ? Seiko :ring: ringhorloge handopwindertje.



17 likes

Tissot uit 1940 van 30 mm.

Omega uit 1944 van 32 mm.

4 likes

Mijn Longines Conquest, nieuw door mij gekocht in 1994. Diameter 32 mm. excl. kroon.

Grt. Marco

1 like

Over klein gesproken

is dus een oog van een naald

12 likes

33 mm. Enkele jaren terug geserviced, komt uit de “zooi”- bak van de horlogemakersopleiding/cursus. Kon 'm na het oplappen, en een beetje onderhandelen met de docent, gratis meenemen. Heb 'm kortgeleden op +1 sec. per dag gekregen. Wel 's lekker, een horloge dat je eigenlijk niet voelt… Hagedisbandje is imitatie, een echte (17 mm aanzet - was even zoeken) is inmiddels onderweg.

2 likes

Even los van de klokjes van mijn echtgenote: deze 2 van 36 mm:
De linker: Roger Rodin is eentje van het begin van de collectie (wel automaat met zichtbodem)

1 like

Voor rechthoekige horloges ligt die minimum maat iets anders, maar deze valt met 21 x 29 mm ruimschoots in de range.
Is van mijn vader geweest en ik moet deze klok eigenlijk hoognodig laten restaureren. 18 k kast, ik denk dat de dial ooit is vernieuwd en ook op het werk kan ik geen merk ontdekken.

2 likes

En ook mijn good old Seiko met bijzondere dial-vorm valt met 30 x 31 mm nog net in de prijzen. Horloge is in 1979 door mij gekocht en loopt nog steeds als een tierelier. De dial krijgt inmiddels ook een fraaie patina. Houden dus, al was het maar uit nostalgie.

De Medana 33mm

3 likes

Handwindertje

1 like

Dat is dus òf een klein motortje, òf een héle grote naald :slight_smile:

1 like

Hier het verhaal: