Smalle/kleine automatische horloges

Hoi hoi,

Als nieuw forumlid dacht ik dat het misschien wel wijs zou zijn om de kennis hier te benutten.

Sinds kort heb ik meer en meer interesse gekregen in horloges. Daarom heb ik laatst een Casio EFR-S107D-1AVUEF gekocht en deze past mn smalle pols redelijk goed, omdat hij dun is (47,5mm x 42,5mm x 8,3mm). In de (nabije) toekomst hoop ik echter een mooie automatische horloge te bemachtigen. Deze zijn alleen vaak een stuk dikker merk ik. Dus bij deze mijn vraag: welke merken/modellen horloges zijn zowel automatisch als aan de kleinere/smallere kant? Persoonlijk zoek ik vaak op horloges van zo’n 38mm aangezien mn pols een diameter van ongeveer 16,5 cm heeft. Wat weten jullie aan te raden?

Alvast bedankt!

Edit: hoewel een aantal premium merken vaak kleine horloges verkopen, is mijn budget daar nu nog niet toereikend voor helaas haha. Kijk nu vooral naar prijsklasse Tissot/hamilton etc.

Hamilton heeft wel een aantal mooie opties.

Heb je weleens aan vintage gedacht?

1 like

Mijn 14700BA was superplat door zijn Jaeger uurwerk, 37mm en 7-8mm hoog.

Godverdomme, wat was dit ding lekker.

7 likes

Met 16.5 cm kan je best tot 42 gaan veel hangt af van de vorm van de pols
:smile:

Merk inderdaad dat die vaak kleiner zijn. Heb alleen nog geen ervaring met tweedehands/horloges die niet retail zijn, maar zie dat hier ook een actieve horlogemarkt is waar ik zeker zo nu en dan doorheen ga kijken.

1 like

Die is vrij mager haha

1 like

Als hij maar plat is vanboven
:yum:

1 like

Dit :point_up_2:

Bijvoorbeeld:

Seiko cal. 7009-3130 36x10mm

1 like

Als het goed is kan je als nieuw lid al wel rondkijken in de categorie “Horogemarkt” hier op het forum.Valt altijd wel iets leuks te bespeuren! Maar houd er wel rekening mee dat als je daar aan begint, je er elke dag wel weer bent te vinden :stuck_out_tongue:

2 likes

Glycine Airman GL0158 of Gl0159. Voor rond de 750 a 800 nieuw op te pikken. Klein(36mm), dun (vanwege plexi lijkt ie nog dunner dan de specs) en mooi!

3 likes

Bij deze enkele opties! Ik heb zelf ook een kinderpols :slight_smile: Momenteel vind ik de Oris 65 36mm op bruin leer echt top (beetje men grail):

Ook een optie is een orient bambino. Deze zijn meestal 40,5mm, maar orient biedt nu ook een 36mm variant aan. Met wat meer dan 200 heb je onderstaand mooi ding:

Zoals anderen zeggen kan je natuurlijk ook voor een vintage gaan. Ik heb van een forumlid een omega seamaster 30 aangeschaft. Met een service nadien was ik daarvoor een dikke 350 kwijt:

Tot slot nog een andere vintage die ik hier kocht voor een prikje, 45 euries. Soms hoeft iets moois niet duur te zijn:

5 likes

Een omtrek van 16,5 cm bedoel je denk ik.
Een diameter van 16,5cm :exploding_head:

2 likes

Haha je hebt gelijk.

1 like

Dit topic ooit opgestart, misschien zit daar wat leuks tussen.

1 like

16.5 cm diamater? Voor elk probleem bestaat een oplossing! (Sorry, even off topic :smiley:)

3 likes

Kijk naar handopwinders in plaats van automaten. Scheelt je een paar mm.

1 like

Ik zou eens perpetualwatchlover in de gaten houden. Heb er hele goeie ervaring mee en heeft vaak mooie en betaalbare vintage seiko’s te koop. En ze zijn ook nog allemaal geserviced.

Zoiets is bijvoorbeeld:

3 likes

Die platen gebruikte Seiko veel zeg! Een van de mooiste naar mijn mening.

Mijn Skyliner uit juli 1967, op een 17.5cm pols.

3 likes

Ja super!!

1 like