Smart sporthorloges only

Hoewel ik weet dat sommigen dit geen horloges vinden (want puur digitaal en veelal compleet van kunststof), vond ik het toch de moeite hier eens een topic voor te openen.

Ik heb zelf een paar keer grondig het web afgezocht naar info over degelijke horloges voor lopers. Hier wat ervaringen delen kan nooit kwaad denk ik.

Mijn Garmin Vivoactive 3 van 2018 is dit jaar vervangen door een Forerunner 745.
12GO Biking had het beste aanbod midden dit jaar :wink:.

Ik heb deze keer gekozen voor iets minder op algemene fitness gericht en meer specifiek voor lopers. Er zit een prima Garmin coaching-functionaliteit in, heeft een laag gewicht, zit comfortabel gedurende uren/dagen, en heeft uitstekende hartslagmeting en gps.
Voor mij trouwens ook geen touch screen meer. Veel te onhandig om met bezweette handen te bedienen :wink:.

(Ps. Mocht dit topic al bestaan, schrap dit dan gerust :wink:)

10 likes

Fenix 6 hiero! Topper. Maar alleen tijdens sport nooit veel langer want zielloos :innocent:

6 likes

Hij geeft je hartslag ook weer toch? Dus zo zielloos is t ie nou ook weer niet :slight_smile:
(er zit wel leven in)

3 likes

Ach je hebt gelijk.
Maar ik bedoel dat ik liever een mechanische draag met Zwitserse roots die vervolgens meerdere seconden afwijkt per dag 🤦

Dat begreep ik wel hoor :wink:

Als dit horloge nou zou kunnen zeggen: hier klopt iets niet…

2 likes

4 likes

Ik gebruik deze Alpina!

11 likes

3 likes

5 likes

Deze heb ik ook nog overwogen… Best wel even over gedaan om de keuze te maken :grinning:

Ziet er wel goed uit. Heeft deze ook gps en evt een link naar apps zoals Strava of Adidas Running ?

Hier de garmin 245 maar ook eigenlijk alleen om met hardlopen.

6 likes

Ik heb n Powerwatch 2, maar die vind ik niet echt geschikt voor de serieuze sporter. Vermoed dat ze hele energie zuinige processor gebruiken, want hij is erg langzaam. Dus hij heeft het 1 en ander aan functionaliteit (lang niet zo veel n dure Garmin), zoals GPS. Maar daar valt me op dat bijvoorbeeld snelheid minder vlot mee gaat dan de teller op mn mobieltje bv. Voor t terug kijken v n looproute ofzo is dat minder n issue.
Ook de hartslag meter lijkt iets minder vlot mee te gaan dan n Huawei smartbands.

Maar ook de connected functies gaan wat traag. Meestal duurt t 2 a 3 secondes voordat ie n notificatie geeft.

Ook zijn de cijfers wat klein om af te lezen als je aan t hardlopen bent.
Komt denk ik deels door t relatief kleine scherm in n forse klok, wat ruimte deelt met de zonnepanelen. Maar design vd interface speelt denk ik ook n grote rol. Want er zijn kleine schermen die volgens mij duidelijker de info toont.

Hier n voorbeeld v wat ik bedoel.

5 likes

Garmin Instinct Tactical Solar

Wat een horloge !
Perfect voor bijna alle sporten.
En maakt ook nog eens bijna alle G Shocks overbodig :smile:

Mooie prijs
Goede GPS
Zeer goede app
Ontzettend veel instellingen / customization
Deels op zonne energie
enz.

7 likes

En ook alle Protreks, aangezien ie ook ABC sensoren heeft.

Kan ie in n de laagste energie modus oneindig mee?
De Powerwatch kan in watch mode theoretisch oneindig mee. Dan is t echter alleen n horloge en staan alle sensoren en verbindingen uit. Maar de tijd blijft ie weergeven, wat ik wel belangrijk vind. Wil niet met n ‘veredelde armband’ rondlopen.

Klopt haha
Maar vaak zijn dat ook dezelfde modules met alleen een ander huisje
(tenminste, zo was het vaak. Weet niet hoe dat nu zit. Casio heeft mij een beetje verloren met wat ze nu allemaal aan het doen zijn)

Durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen.
Maar … hij is nu helemaal opgeladen en staat in spaar stand en geeft aan nog ongeveer 61 dagen mee te gaan.
Dus als je hem in die tijd regelmatig overdag draagt, denk ik dat het moeilijk word hem ooit helemaal leeg te krijgen.
Er zit trouwens ook een mooi grafiekje op, waar je kunt zien hoe de solar functie het doet.

2 likes

Garmin Fenix 5 hier.

Behalve dat ie om mn pols kan en de tijd weergeeft, heeft dit naar mijn zeer bescheiden mening niets met horloges te maken.

Het is dan ook geen apparaat waar ik trots op ben, zoals bij mijn echte horloges. Ben er wel blij mee, want hij doet het al 4 jaar perfect bij het hardlopen.

Buiten het hardlopen om, draag ik hem nooit. Alle ‘smart’ functies staan uit. Heb tijdens het lopen toch geen telefoon bij me, en ik wil dan ook zeker niet gestoord worden door appers/mailers/bellers.

Om het nog enigszins toonbaar te maken heb ik een hele rits bandjes in allerlei kleuren, geinig, maar het blijf geen porem :upside_down_face:

1 like

Blah blah blah :yawning_face:

Daar heb je er weer een hoor :laughing:

Oeps, wilde je niet tegen de schenen schoppen. Heb mijn post direct aangepast.

Mea culpa

Haha. Ok ok.

Dat leest al beter :yum: