Smart sporthorloges only

Oei, dat heeft de speller van de telefoon niet goed gedaan… “verbrandtttttt” :dizzy_face:

Zonsondergang rond 9 pm… Lijkt me niet meteen dicht bij de deur :slight_smile:

Blijft mooi, zo’n Fenix :wink:

1 like

Forerunner 745 is gisteren vervangen door een 945 LTE.

Vandaag 10 miles mee gedaan. Op zich tijdens zo’n rondje weinig verschil met de 745 natuurlijk.

Er zitten binnenin wel een pak nieuwe sensoren, alle functionaliteit van de 945 met o.a. volledige kaarten, en 4G connectie zonder telefoon erbij nodig te hebben.

En dat alles in een handig pakje van 50 gram. :slight_smile:

2 likes

A-horloge-technische vraag…
Wat is jouw ervaring met de hartslagmeting aan de pols ipv via een band?
(mijn ervaringen zijn hier namelijk niet al te best mee, vandaar dat ik hier even benieuwd naar ben)

Dat werkt prima! Gsm hoef je niet in de buurt te hebben.

1 like

Super ! Ga ik dit weekend ook een keer gebruiken dan…

Ik vermoed dat dit afhangt van het merk en type horloge.

Bij de 3 Garmins die ik gehad heb werkte dit super. Dat was initieel voor mij de allereerste reden om een smartwatch aan te schaffen. Pas toen dit goed op punt stond ben ik ermee gestart. Voordien liep ik zonder meting. Een band vind ik verschrikkelijk.

De andere merken ken ik niet, maar ik weet wel dat Garmin nog steeds verbeteringen aanbrengt waar mogelijk. Ik vond al dat mijn Vivoactive 3 en Forerunner 745 dit feilloos deden, maar de 945 LTE heeft weer een nieuwere sensor gekregen.

1 like

Mijn ervaringen bij het hardlopen etc. zijn positief. Maar als het gaat om het registreren van snelle veranderingen is een band altijd beter.

1 like

Het is meer dat ik eerder met de Garmin polsmeting een afwijkende hartslag meette (veel lager dan m’n feitelijke hartslag bij controle door gelijktijdig pols en met band te meten).
Goed te lezen dat de ervaringen positief zijn, mocht m’n Forerunner later dit jaar vervangen moeten worden het overwegen waard om de polsmeting weer eens een kans te geven.

Ik heb een Garmin Instinct Solar, en die vind ik behoorlijk nauwkeurig. Maar volgens mij hangt het van veel zaken af, zoals om welke pols je het horloge draagt, je huidskleur en hoe gelijkmatig je huid is.

2 likes

Mijn NA

Garmin Fenix 6 PRO Solar
Ooit de Fenix 3 gehad en hier op het forum toen verkocht. Eigenlijk altijd eentje weer willen hebben.
De 7 werd me net iets te duur. Maar de 6 is bijna even goed.

Ik ben blij :blush:

2 likes

Knap ding. Gefeliciteerd ! Geniet ervan :wink:

De 6 is te vinden met mooie kortingen heb ik gemerkt, nu de 7 er is.
Ik heb er ook even over gedacht, maar toch voor de wat kleinere en lichtere 945 LTE gekozen. Voor mij is het toch vooral op lopen gericht, en LTE Assistance is een mooie plus voor mij. Dikwijls alleen lange tijd weg op afgelegen paadjes, soms ook 's avonds laat.

1 like

Geschikt voor vrijwel alle soorten van sport :sweat_smile:

1 like

De 6 Pro is er nog steeds en draag hem geregeld. Inmiddels wel op een titanium bracelet :grin:
De instinct vind ik ook zo gaaf.
Echte G Shock killers :sweat_smile:

Met de Fenix 3 ooit begonnen. Die heb ik destijds (hier op het forum) weer verkocht.
Lange tijd daartussen … weer begonnen met de Vivosmart 3. Leuke ‘armband’ die de tijd aangeeft. Maar ook handig met kopen / sporten :sweat_smile:
Daarna lange tijd getwijfeld weer over een Fenix. Verleid door de Tactix en Epic, maar allemaal veel te duur eigenlijk.
Toen verliefd op de Instinct. Instinct 1. Instinct 2. En nu de Instinct 2X. Die elke dag mee gaat naar het werk.
En ondertussen toch ook maar die Fenix 6 Pro :sweat_smile:
En toch ook de Instinct Crossover op het oog. Maar dan mogen die eerste 2 Instincts misschien eerst in de verkoop :rofl:

Heerlijk merk. En erg goede horloges :+1:t2:

3 likes