Lastig, ik vind ze bijna allemaal mooi
De mijne…
Held
Dank. Je geeft mooie ideeën
Bij de weg.
1… hoef niks dichtbij origineel moonwatch te zitten.
Het basis design is goed, veel wat daar op of bij is geplakt werkt voor mij prima.
Handwinder of automaat is voor mij beide prima. Wil wel een goed en goed te onderhouden motortje.
Staat telt voor mij… dubbel en dwars.
En
Saffier
Sluiting bracelet met micro adjust.
Geen day date tenzij in kleur in bovenste subdials
Geen witte datum wanneer plaat donker is.
Geen datum is altijd een win.
M.a.w. een moderne 3861 Sapphire Sandwich. Mooi zijn we eruit
Alleen al om de melkringloze saffier zou ik voor de FOIS2 gaan.
Snap het model.ondertussen wel, dus wil er eentje.
Gewoon een vrij recente sapphire sandwich scoren met de kop er af en klaar. Dan kom je niet in de moeilijke verzamelaarsobjecten terecht, kun je zorgeloos dragen, en heb je een mooie moderne Speedy. Die ene die @drh voorstelt, bijvoorbeeld.
Een recente Hesalite in alle ere, er zijn mensen die het liever hebben, maar ik zou sapphire sandwich nemen omdat ik een hork ben. Nu weet ik niet hoe jij in de wedstrijd zit, maar ik vermoed dat ook jij bij zo’n glas gebaat zou kunnen zijn.
Heb hem gehad. Ik denk dat je hem snel beu gaat zijn. Ja, het is een iconisch en mooi horloge. Maar toch ook echt wat saai. Te perfect misschien?
Heb ook paar seagull 1963 gehad en eigenlijk meer plezier van gehad want dial en wijzers hebben meer variatie.
Je zal het moeten ontdekken denk ik.
Ps gewoon gebruikte saffier kopen. Oudere modellen hebben ook al snel wat patina etc.
Neem een nette Hesalite 3570.50 met 1861 en kijk nooit meer terug. De sweet spot tussen het origineel en de technisch vooruitstrevender 3861. Ik heb vorig jaar kort de 3861 sapphire sandwich én de Hesalite 1861 samen in de doos gehad en voor mij is de laatste het fijnere, originelere horloge - helemaal als je 'm op een flatlink zet. De 3861 zit ondanks saffier en meer technisch vernuft nu bij een ander om de pols en de 1861 nog steeds bij mij
Zag deze overigens in het blauw: TK/TR: Omega Speedmaster Professional Moonwatch (hesalite)
Niemand de FOIS genoemd nog? Classic Speedy maar met een twist. Zou ik graag naast m’n MK40 hebben. Ooit…
Een recente Hesalite in alle ere, er zijn mensen die het liever hebben, maar ik zou sapphire sandwich nemen
Ik draag al jaren een hesalite en de krasjes zijn goed mee te leven. Ik ben van een 1861 naar een 3861 gegaan vorig jaar en ik het is mijn meest gedragen horloge. Ik heb het hesalite glaasje nog niet 1 keer opgeblonken.
@Mozaiek het leuke aan hesalite is dat het minder reflecteert dan een saffier. De vervorming is ook net wat fascinerender dan saffier. Zeker te overwegen! De 3861 is trouwens in alle opzichten mooier dan de 1861 in mijn mening. De trap in de wijzerplaat, de kast is iets dunner en de band is fantastisch qua comfort (ondanks de scherpe kantjes), met dank aan het trapje verstelling in de sluiting. Het uurwerk is moderner met hacking seconde, altijd fijn.
Als ik de ultieme Speedmaster zou willen hebben, dan zou ik voor de 321 gaan:
Als je iets robuuster wilt en die beter wegkomt met krasjes, de 3861:
De hesalite heeft een band die volledig geborsteld is tov de gepolijste kleine linkjes bij de saffier. Die blinkt in zijn geheel iets meer. Ik heb mijn keuze gemaakt en ik zou die niet veranderen, maar dat is allemaal persoonlijk.
Alle andere Speedmasters zijn variaties voor de verzamelaar of voor diegene die iets uniekers willen dan het klassieke ontwerp. Geniet van de zoektocht!
Waarom zou je een horloge van 2K kopen als je ook een kan kopen dat er hetzelfde uitziet maar waarvan je iedereen kan uitleggen dat het de 20K versie is?
Waarom zou je een horloge van 2K kopen als je ook een kan kopen dat er hetzelfde uitziet maar waarvan je iedereen kan uitleggen dat het de 20K versie is?
Ben sprakeloos, sterkste argument in dit topic, hulde.
Waarom zou je een horloge van 8K kopen als je ook een kan kopen dat er hetzelfde uitziet maar waarvan je iedereen kan uitleggen dat het de 17K versie is?
FTFY. Laten we zeggen dat een 321 Ed White ongeveer het dubbele kost van een 3861, list, dus zeker geen 10X.
Het was overigens mijn eerste Speedmaster, dus ik kan het weten. Maar dit was natuurlijk een retorische vraag
Oh leuk, iemand die zich aangesproken voelt!
Canopus gold… 60K ongeveer.
En de gewone witte.
Tegenwoordig ook al 9K, zou 3K moeten zijn.
Te koop vanaf 2k tot 20k.
Gewoon ergens in het midden van het gamma shoppen, dan doe je vaak de beste en mooiste koop.
Ook in dit geval:
Zo mooi, zo bling.
Ik heb ook erg lang getwijfeld, uiteindelijk de ‘normale’ 3861 hesalite gekocht. Die sluiting is echt
Ja, die is ook duur.
En als je zelf niet weet waarom iemand deze zou verkiezen boven een goedkopere Speedmaster dan kan ik het denk ik ook niet uitleggen
Omdat je kan?
Lijkt me misschien wel de beste reden.
In het echt zijn deze niet te vergelijken. Op die foto’s, en in dat licht, lijken ze overeen te komen. Maar de verschillen zijn groot. Canopus heeft een zilver(kleurige) brushed wijzerplaat, die witte wijzerplaat is net porselein. En naast het gewicht heeft het witgoud een hele andere tint dan het staal. Het gevoel is totaal anders. Misschien eens passen @Hubertje
Anyway, on topic. Die witte Sapphire: goede tip voor TS. Ben je al wat dichterbij een keuze @Mozaiek