Sneak peek: nieuwe Seiko Alpinist ;)

Bye bye sarb017 Alpinist. :wave::wave:
Zoals bekend is de productiestop vorige week aangekondigd door seiyajapan.

Nieuwe model Alpinist is reeds bekend gemaakt. Nog steeds met een groene wijzerplaat, maar iets subtieler. En dat in combi met zilveren wijzers en uur markers. Laat maar komen Baselworld 2018 :+1:

31 likes

Ziet er leuk uit :). Vind alleen de band niet mooi op het horloge…

1 like

Dat de kathedraal wijzers verdwijnen is wellicht wel goed. Maar sword hands er voor terug wat minder. Ik had er liever iets tussenin gezien:

4 likes

En ik dacht dat de oude me al niets deed. Dit is gewoon een nog saaiere versie. Jammer.

2 likes

De SARB017 mag dan nog zo’n ‘icoon’ geweest zijn (het was niet mijn stijl) maar dit is gewoon een moddervette verbetering. Wow, wat is deze vet!

Hopelijk is de kinderziekte met de draaibare bezel bij deze versie ook verholpen. Dan zie ik mezelf er met 90% zekerheid een aanschaffen :thumbsup: waarschijnlijk een van @anon50762135EV als hij hem weer eens doorflippert.

6 likes

Yep, gewoon rechte strepen!!!

2 likes

Precies.

1 like

Boring…zoveelste seiko. Alpinist was apart, of je er nou wel of niet van houdt ( ik vond m heel mooi ). Dit is gewoon standaard. Totaal niet te vergelijken met de vorige.

9 likes

Ik vind hem tof

1 like

En nog steeds een 6r15 binnen in?

Vind juist de minutenmarkeringen en wijzers van mijn sarb017 erg gaaf. Had dan liever een zwarte en een witte versie met zilverkleurige wijzers etc willen zien. :sunglasses:

1 like

Eens. Dit is wat mij betreft ook zoals het zou moeten. De vernieuwde versie kan mij niet bekoren…

1 like

Dit zijn gewoon de plaat en wijzers van de Sarb059. Niets vernieuwing, oude wijn in nieuwe zakken Of een hele vette mod, kan natuurlijk ook.

3 likes

Geen presage op de plaat, apart. Hij wordt dus niet binnen de bestaande seiko branding geplaatst?

2 likes

Ik vind deze zo veel mooier dan de oude 017. Ben qua kleur wat conservatief, en daar past deze dan weer beter bij. Deze kan zomaar mijn portemetnix nog lichter maken🤦🏽‍♂️.
P.s. komt er ook een nieuwe 033, of is dat echt voorbij?

1 like

Verbaasd mij dat ze geen PADI versie maken van de sarb. :joy:

11 likes

Waar heb je dit gevonden??

Ik vind deze Alpinist errug mooi! Bij de huidige stonden de wijzers en kleur van de wijzerplaat me tegen. Dus wat mij betreft een hele verbetering.

1 like

Mafkees! :wink::wink:

Nou nog wereldwijd regulier leverbaar maken

2 likes