SNZG11K1 mod advies of verkopen

Dag allemaal,

Ik vroeg me af of jullie mij op de goede weg kunnen helpen. Ik heb een SNZG11K1 en ik voel hem niet. Ik zocht een betaalbare field watch, maar dit is het gewoon niet. Ik hou van veel strakker en cleaner.

De knelpunten zijn voor mij:

Hij is blauw en ik had liever zwart gehad.
Ik vind de chapter ring te breed/wijzers te kort.
De wijzerplaat is me veel te druk. Ik zou de tekst en logo’s best kwijt kunnen raken en de extra getallen van de 24 uur vind ik ook niet nodig. Ik zou zelfs zonder de day/date kunnen.

De vraag is of dit gemod zou kunnen worden en hoe. Op het forum kwam ik al een voorbeeld tegen en dat was een verbetering en op internet kwam ik een Sinn mod tegen die ik nog mooier vond, maar beiden lossen die lelijke (in mijn ogen) chapter ring niet op.

Of verkopen en het geld dat ik hopelijk terug krijg investeren in een mooier horloge?

2 likes

Idem ervaring. Met name de drukte op de standaard plaat en het gemis van lume op de cijfers.

Ik heb 'm uiteindelijk gemod (compleet met saffier en NH35 uurwerk) en voor mij is het (voorlopig) een blijvertje.

6 likes

Daarom de mijne voorzien van een andere Seiko wijzerplaat. Stuk beter geworden en mag nu blijven.

Of je iets kan verzinnen zonder de chapterring weet ik niet. Als je het horloge aanpast en uiteindelijk is ie het toch net niet, is het zonde van je geld. Dan kan je hem beter verkopen en voor wat anders gaan.

2 likes

Ik moet wel zeggen dat met jullie mods hij wel veel sexier is geworden.

1 like

Ik zou 'm verkopen en gewoon opnieuw beginnen met iets dat wel helemaal voldoet aan je smaak.

2 likes

Super bedankt voor jullie suggesties. Ik vind de voorbeelden prachtig, maar werken mijn inziens het beste met een zwarte versie. Ik ben er wel uit! Blauw vind ik wel mooi voor een duiker, maar ik voel het niet voor een military.

1 like

Koop lekker een CWC G10! Ultieme militaire fieldwatch voor weinig.

1 like

Is deze SCXP155 iets ?
Wel quartz, anders de SCFF001.
De mod hierboven is trouwens ook supermooi !