Zo’n horloge dat altijd klaar is om te gaan. Waar je ook naar toe gaat, wat je ook gaat doen, hoeveel haast je ook hebt. Geen gedoe met opwinden en op tijd zetten. Met elke quartz kan dat natuurlijk maar nu wil ik er eigenlijk eentje die Solar powerd is. Want, cool.
Randvoorwaarden:
Solar quartz
Beetje gangbare afmetingen
36 tot 40mm kast
Max. 12mm dik (maar dunner = beter)
Beetje beater potentie:
Min. 100m water resistent
Beetje GADA potentie maar we hoeven er niet mee naar gala.
Voor de rest alles vrij. Heb al een uitgebreid lopen googelen natuurlijk maar ben benieuwd of ik iets gemist heb en of ik opties beter kan laten voor wat ze zijn of echt moet overwegen. Ben benieuwd wat HF hier over denkt.
Wat ik zelf al aan opties heb gevonden zonder volgorde van voorkeur:
Dat is potentieel wel de goedkoopste in het lijstje. (En anders komen wij daar vast wel uit )
De Timex north Post is wel beter met saffier en schroefkroon/deksel. Bij de Alba is het hardlex, push-pull kroon en snap-on caseback. Verder heeft de Alba 0 lume… Nergens een druppel te vinden. Daarmee ook niet echt gada, want zodra het maar een beetje donker is heb je er niets meer aan. Wel heel cheap en dus vervangbaar.
Verder zijn de ds4 en d4 solar duikers van Vaer misschien interessant voor jou als goedkoper alternatief op de seiko sne:
Als leuke topper zou je kunnen zoeken naar een Citizen PMD56.
Anders een PADI Prospex? In het begin ondergewaardeerd door mij, maar nu mijn collective is uitgebreid met diverse Seiko en Tissot modellen kom ik toch steeds terug bij deze: