Solar grab-and-go

Zo’n horloge dat altijd klaar is om te gaan. Waar je ook naar toe gaat, wat je ook gaat doen, hoeveel haast je ook hebt. Geen gedoe met opwinden en op tijd zetten. Met elke quartz kan dat natuurlijk maar nu wil ik er eigenlijk eentje die Solar powerd is. Want, cool.

Randvoorwaarden:

• Solar quartz

• Beetje gangbare afmetingen
    36 tot 40mm kast
    Max. 12mm dik (maar dunner = beter)

• Beetje beater potentie:
    Min. 100m water resistent

• Beetje GADA potentie maar we hoeven er niet mee naar gala.

Voor de rest alles vrij. Heb al een uitgebreid lopen googelen natuurlijk maar ben benieuwd of ik iets gemist heb en of ik opties beter kan laten voor wat ze zijn of echt moet overwegen. Ben benieuwd wat HF hier over denkt. :grin:

Wat ik zelf al aan opties heb gevonden zonder volgorde van voorkeur:

• Seiko

Prospex SNE573

image

Prospex SUT405/403

ALBA AEFD 506

• Citizen

Promaster Though Ray Mears

Chandler field watch

• Timex

Expedition North Field Post Solar

• Bigidesign (+RZE)

Ti Field Watch

4 likes

Casio!
Horloge met Tough Solar en Multiband 6, geen omkijken naar.

3 likes

:+1: :+1: :+1: :arrow_down:

2 likes

Casio WVA-M650D-2AER
WVA-M650D-2AER

Casio Pro Trek PRW-6611Y-1ER
PRW-6611Y-1ER

Casio G-Shock GW-3000M-4AER
GW-3000M-4AER

2 likes

Ik stem voor de Seiko SNE. Gewoon de eerste en de beste! Alles klopt. Dat is 'm. Klikken maar op die bestelknop!:+1::grin:

1 like

Ik vind die Seiko SUT wel vet zeg.

2 likes

Sowieso de Seiko!

5 likes

Had ik niet mogen vergeten! Maar dan wel deze…

Oceanus T200

@RickyG6
Ja zag 'm thanks. :wink: Maar dan zou ik misschien liever de blauwe variant willen. :grimacing:

Ja, ben het wel met je eens. Precies genoeg onder de radar, precies genoeg vintage-vibes, banden slet. Maar…

…spreekt bij mij wel iets meer de emotie aan. Keuzes…

5 likes

Go anywhere, do anything with class.
Casio OCW-S100, solar, multiband 6, titanium, 100 meter waterdicht, Ø39mm.

10 likes

8 maanden gangreserve :+1:

3 likes

Ben hier zelf erg blij mee. :grin:

1 like

Ieder z’n smaak en voorkeur :grin: :+1:. De zwarte is overigens wel echt met 1001 bandjes goed te combineren, bandenslet :wink:.

1 like

5 likes

Dat is potentieel wel de goedkoopste in het lijstje. (En anders komen wij daar vast wel uit :stuck_out_tongue_winking_eye:)

De Timex north Post is wel beter met saffier en schroefkroon/deksel. Bij de Alba is het hardlex, push-pull kroon en snap-on caseback. Verder heeft de Alba 0 lume… Nergens een druppel te vinden. Daarmee ook niet echt gada, want zodra het maar een beetje donker is heb je er niets meer aan. Wel heel cheap en dus vervangbaar. :+1:

Verder zijn de ds4 en d4 solar duikers van Vaer misschien interessant voor jou als goedkoper alternatief op de seiko sne:

Als leuke topper zou je kunnen zoeken naar een Citizen PMD56.

2 likes

Altijd goed

3 likes

10 maanden zelfs (V147 uurwerk). :slight_smile:

1 like

Anders een PADI Prospex? In het begin ondergewaardeerd door mij, maar nu mijn collective is uitgebreid met diverse Seiko en Tissot modellen kom ik toch steeds terug bij deze:

4 likes

Dit is echt een topper!

AQ4020-54Y

9 likes

Solar?

Zeker! Eco drive😎