Onlangs een Super Oyster gemonteerd op mijn SKX007. Toffe band, maar ik wilde vanochtend toch de jubilee er weer eens op hebben.
Nu lijkt het erop dat bij één van de endlinks een productiefoutje is gemaakt en één kant niet is opengefreesd om bij het pinnetje te kunnen. Had ik bij het monteren al kunnen bedenken natuurlijk, maar goed, je verwacht dat zoiets gewoon goed is.
Ik begin ondertussen mijn geduld te verliezen . Tips hoe ik dit zonder veel schade oplos zijn heel welkom
Heb hetzelfde meegemaakt met de engineerband van strapcode. Met veel gevloek, getier, chagrijnig gedrag op het gezin, het lenen van de spierballen van @anon50762135EV en uiteindelijk ook mijn eigen lichaamskrachten aangesproken… gelukt! Wel een kras op de achterkant van de lug van mijn SKX007, maar hij is eraf!
De band heb ik direct bij Strapcode gekocht. Ik heb ze via FB al een brivébericht gestuurd. Ik had voor aanschaf ook al op die manier contact ket ze gehad en dat ging prima en snel.
Er is echt te weinig speling tussen lugs en endlink om de link schuiner te verdraaien zonder de boel te beschadigen/verbuigen ben ik bang. Dus wellicht inderdaad met een boortje of dremel het pinnetje doorboren of de hele endlink doormidden frezen.
Ik heb me ingehouden en de band er voor nu maar weer op gezet. Ik wacht eerst even een reactie af van strapcode .
Lug aan de kant van de uitsparing afplakken (rondom) Met het bandentooltje de pushpin indrukken en daarna de band naar links drukken/trekken. Dus niet omhoog, maar horizontaal.
Wat Jeffrey zegt. Met als aanvulling, zodra je de pushpin naar je toe hebt getrokken vanaf de kast, dan ook kracht naar boven toe gebruiken. Dus daar je toe en dan ook nog naar boven. Dan zal de pushpin hoogstwaarschijnlijk buigen en dan komt ie er wel uit.
Dit heb ik ook geprobeerd, maar door de vorm van de lug moet je dan nog meer afstand overbruggen voordat de pin langs de lug kan.
Probleem is overigens ook niet zozeer de pin - die buigt wel - maar de solid link met zeer weinig speling tussen de lugs. Die kan er alleen maar vrijwel recht uit
Heb nu eerst wat gezinsverplichtingen die ik niet hierdoor wil laten bederven . Vanmiddag doe ik nog een poging en zal dit nog eens proberen. Thanks!
Je zou ook nog kunnen proberen om met een (als je die in huis hebt) metaalboortje met kleine doorsnede een gaatje te boren in de dichte kant van de endlink en zo zelf een soort van uitsparing te maken. Niet de mooiste oplossing, maar minder lelijk dan de zaag erin.
Boren zo dicht naast de kast durf ik niet aan. Daarnaast is dit rvs en dat is lastig te bewerken, zeker met de boortjes die ik heb liggen.
Als ik de endlink inzaag tot het punt dat ik de springbar door heb, dan komt dat deel er uit en zou het restant vrij moeten kunnen bewegen, waardoor ie hopelijk aan de kant waar ik nu niet bij kan los komt en de endlink er dan rechtstandig uit kan.
Tja, nog meer kracht gebruiken kan ook, maar zowel kast als endlink zijn massief staal. Er gebeurt op een gegeven moment gewoon niets meer.
Dat is wel even een lastige ja. Ik zou zo ook niet even weten hoe je dit zonder schade gedaan krijgt.
Slechte kwaliteitscontrole iig en dat het je niet eerder was opgevallen verbaasd mij wel een beetje. Zoals je zelf al aangeeft is ook mijn ervaring dat endlinks weinig speling hebben en je echt beide kanten van de sprinbar moet indrukken.
Wat betreft het voorstel van boren zou je kunnen proberen aan de open zijde in de springbar te boren om deze te verzwakken. Je boor zal dan niet weg kunnen lopen maar wel de lugs aan de binnenkant kunnen beschadigen. Ben wel benieuwd naar de reactie van strapcode hierover en of zij wellicht een oplossing hebben.
Irritante situatie idd. Als je er over nadenkt is het wel fout op fout. Op fout
De operator heeft het ding niet tweezijdig gefreesd (dan wel in de verkeerde bak gegooid).
Bij het polijsten/brushen is het over het hoofd gezien.
Bij het monteren van de band is het over het hoofd gezien.
Bij het verpakken ook.
Bij binnenkomst bij meneer Strapcode ook.
Door Thomthom bij binnenkomst en montage ook
Maar gelukkig mooi opgelost en zonder schade aan je SKX