Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

image

Solliciteren?
Luister naar stinky
https://www.dumpert.nl/mediabase/7629365/d8b29372

1 like

F*ck it.:joy:

Hee, een sociaal darwinist. Herinner me er aan dat we daar eens een boompje over opzetten, want altruïsme is al sinds jaar en dag een bewezen evolutionair stabiele strategie, dus da’s een tikkie achterhaald of minstens een oversimplificatie. :slight_smile:

3 likes

Goedemorgen!

Nee.

3 likes

Prima, dan herinner ik jou er wel aan. De zwakkeren mogen ook overleven, anders had @anon50762135EV niemand om pool mee te spelen.

Hoe dit met een Rolex en een sollicitatie te maken heeft weet ik niet, maar er zijn reteveel functies waar introverten beter op hun plaats zijn.

3 likes

Ik zeg ook niet dat ik ze om zeep wil helpen.

Als ik ergens op solliciteer en mijn concurrent voor de functie is zo’n w̶e̶a̶k̶ ̶a̶s̶s̶ ̶b̶i̶t̶c̶h̶ timide man ben ik alleen maar tevreden :ok_hand:t2:

1 like

Vraag je baas eens of ze in jouw plaats toch niet liever een timide man had gezien?

:beers:

1 like

Nee. Ze had wel graag een iets meegaander iemand gehad, maar het was kiezen of delen.

2 likes

Het is een oprechte vraag, en hoewel ik deze vraag wel begrijp merk ik niet overal dit wederzijdse begrip.
Zoals al eerder aangegeven voor mij is dit mijn eerste Horloge in deze prijsklasse.
En iedereen kan en mag denken en zeggen wat hij of zij wil, maar mensen reageren op dit horloge omdat de Rolex nou eenmaal bekend is en snel herkent wordt.

Hier heb ik bij aanschaf GEEN moment bij stilgestaan en heeft ook niemand mij op gewezen. Dus daar waar voor de doorgewinterde horloge liefhebber dit een no-brainer is, is dit voor mij allemaal nieuwe ervaring.
En dan informeer ik mij graag bij de mensen met ervaring. Niet om de grote jongen met een sub uit te hangen (as if dat hier überhaupt de plek is om dat te doen) maar om me kwetsbaar op te stellen en me te laten adviseren.

Dus alle mensen die nu zo moe worden van dit topic, probeer het ook eens van de andere kant te zien en waardeer de nieuwe aanwas van mensen die dezelfde passie als u hebben ontdekt. U wellicht decennia eerder, maar dat maakt u toch niet meer of beter dan de aspirant leden ?

Ik stoor me hier verder niet aan hoor, dus schrijf gerust uw grieven van u af, gezien het grote aantal reacties op mijn vraag maakt duidelijk dat deze vraag wel degelijk relevant is en dit leeft binnen de leden van dit forum.
Het gaat trouwens ook op voor ieder horloge uit deze of hogere prijsklasse, toevallig heb ik gekozen als de Sub maar in basis gaat de vraag ook op voor een IWC,Frederique Constante of JLC van 5-8K (of duurder).

Back on topic.
Ik heb een contract voorstel gekregen dus de sollicitatie was succesvol. Echter heb ik vanmiddag weer een gesprek (ben benaderd door een recruiter) en nu neem ik de proef op de som.
Vorige gesprekken was met mijn favoriete Swatch. Deze keer gewoon met de sub om mijn pols (de functie is ook wat hoger dus ik voorzie dat dit nog weleens positief zou kunnen uitwerken).

Was niet voornemens dit topic nieuw leven in te blazen maar gezien dat andere mensen dit nu al gedaan hebben dacht ik ach what the heck. We maken er een experiment van en ik zal de bevindingen met u delen.

7 likes

Heel veel mensen zijn een heel klein beetje schuldig aan het uit de hand laten lopen van deze draad. Ik ook een beetje. Maar ik vind het een hele leuke draad geworden en in de kern raakt alles volgens mij aan de vraag die gesteld hebt.

Voor wat het waard is, je hoeft nu geen volledig eerste indruk meer achter te laten. Iedereen die je nu gaat spreken heeft je al gesproken of heeft althans met iemand over je gesproken. Het maakte al niet zo heel veel uit of je de Sub droeg, vanaf nu zal het praktisch niets meer uitmaken schat ik zo in. Als jij maar lekker in je vel zit.

Aan de andere kant, voor de op handen zijnde onderhandelingen kan het mijns inziens geen kwaad om te laten zien dat je graag mooie dingen hebt en die met je oude salaris kon betalen. Wil je mijn Quattroporte lenen om voor het raam te zetten?

Mijn Quattroporte. :joy:

Ik vind je reactie top enzeker kwetsbaar, alleen maar lof daarvoor! Ik ben ook een newby… en heb al in eerdere topics gezegd dat ik het onzin vindt dat men zich er druk om maakt… en de laatste tijd wordt het forum overspoeld met topics als dit…

Een vraag als de jouwe moet denk ik dicht bij jezelf blijven… zoveel mensen/wensen anders… zoals je al zegt: ‘ bij de aanschaf geen moment bij stilgestaan’… zo moet het ook zijn! Gewoon blanco! Het is maar een horloge he… soms verheerijke we het zo met ze allen…

Ik ben blij voor je positieve gesprek! Denk eraan: jij hebt een verhaal, je horloge heeft een verhaal… als men bereid is om jou te zien, dan komt die baan vanzelf en wss een leuk gesprek!

Wat een onzin topic!
Alsof een horloge iets uitmaakt bij een sollicitatie

Denk toch dat bepaalde mensen wel vooroordelen hebben/krijgen als een sollicitant langskomt met een sub om de pols.

1 like

Het topic is begonnen met een uitstekende vraag. Dat het tot over de 500 antwoorden is gekomen is jou totaal niet aan te rekenen. Dat komt omdat er een discussie ontstond tussen mensen die vinden dat het niks moet uitmaken en mensen die zeggen waarom zou je risico nemen. En omdat we steeds in herhaling vielen met zijn allen, denderde het topic door als een trein zonder remmen.
En vrijwel niemand denkt dat je die vraag stelde om je Rolex te showen. Daar zijn immers andere topics voor. Succes met je baankeuze!

3 likes

Dit is een horlogeforum. In de echte wereld wordt er allemaal niet zo op gelet
99% weet echt niet wat een speedy is

Ik ben de kern al lang en breed uit het oog verloren.

3 likes

Gelukkig, dacht al dat ik de enig was die af en toe even naar de titel van het/een topic moet kijken. :slightly_smiling_face:

2 likes

Volgens @Drebin:
158E67C6-CAE6-48F2-B473-B09090CF280E

3 likes

ach welnee, heel vredig toch? Ik haal het toch maar weg.

1 like