Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

Er is daarop nog een ander uiterste, de sub is waarschijnlijk wel het horloge ter wereld waar er het meest fake modellen van zijn. En daar gaan mensen ook wel een negatieve mening over vormen

2 likes

Een keurige Cartier kan altijd

1 like

Denk toch dat het ook te maken heeft met de omgeving. Ik heb ruim 10 jaar lang echt iedere dag een Rolex gedragen in verschillende varianten [wel altijd staal trouwens, dus geen gouden glimmerts] en het aantal reacties ‘in den vreemde’ is op één hand te tellen. Mijn huidige SMPc heeft al tot twee leuke gesprekken geleid met vreemden, in nét twee weken tijd. Door het geglim valt deze Omega kennelijk veel meer op.

Overigens was er gisteren iemand die aan me vroeg "Goh, heb je een nieuwe Rolex?’ …jaja, je doet het nooit goed hè! :wink:

Dat dus!

2 likes

Stel dat ze denken die heeft geen baan maar wel een Rolex om de pols. En dat wil hier boekhouder worden.

Niet iedereen die om zich heen kijkt is werkloos natuurlijk. Ze kunnen beter denken die heeft al een prima baan, dus die moeten we een goed aanbod doen anders blijft hij lekker zitten waar hij zit :grinning:

Gewoon je swatch dragen
En dan je dikke mercedes parkeren op de plek van de directeur

5 likes

Top! Geen baan en gaan solliciteren met een Rolex om…

:joy:

Heb je nu een baan? Dan laat je toch zien dat je een topper bent! Want ja je wilt je verbeteren. Ofzo.

Weet ik veel… ik heb alleen maar sollicitanten voor me… en dan interesseert het me geen moer.
Het zit hem nooit in het horloge of de auto. Ofzo.

Beetje aanpassen aan de omgeving lijkt me wel gepast.

:beers:

2 likes

Als er bedrijven zijn die mij beoordelen om wat voor horloge ik draag tijdens mijn sollicitatie,dan wil ik daar denk ik niet eens werken…
Mijn werkgever heeft verschillende rolexen en panerai horloges en het interesseert hem echt helemaal niets wat een ander om heeft.
Nou neemt hij het personeel ook niet zelf aan,en de jonge dames die de dat wel doen zullen eerder een Rolex leuk vinden dan een Swatch…

1 like

Ik hoop niet dat ze nu meelezen… of je bent een duiker… :sunglasses::v:

2 likes

@anon50762135EV lepel ff die quote op “deze jongen heeft een Rolex en heeft het toch al gemaakt”.

Was toen ook een topic over solliciteren

2 likes

Haha
Ja dat hollands van mij
Ga mooi nergens solisiteren :joy:
Ze komen maar naar mij

1 like

Haha, maar jij hebt al een baan neem ik aan. Stel dat je die niet hebt.

Ik ben zelf werkzaam als recruiter en heb dus vaak sollicitatiegesprekken. Ik ben zelf wel gek van een mooi horloge en zal ook zeker een gesprek erover beginnen als iemand een mooie om heeft.

Ik zal alleen nóóit iemand beoordelen om zijn/haar horloge. Als je dat doet als recruiter/manager zijnde dan ben je een behoorlijke zielepoot. Je kijkt naar iemand zijn skills, motivate, etc. niet naar zijn of haar smaak wat horloges betreft :).

Zelf zou ik ook niet altijd te netjes gaan naar een sollicitatie, tenminste niet strak in een 3-delig pak. Je kunt beter een net overhemd aandoen met een pantalon + een mooi horloge. Zorg wel dat het voor je eigen gevoel een beetje past. Doe niet een gele G-Shock onder een kostuum als je een gesprek hebt. Dan kun je echt beter geen horloge dragen. Aan de andere kant moet je natuurlijk altijd doen waar JIJ je lekker bij voelt. Als dat een gele G-Shock is en jij je op die manier op je gemak voelt op je sollicitatiegesprek dan moet je het zeker doen!

8 likes

Ik zeg net al ze hebben je net zo hard nodig als jij dat bedrijf
Anders was er ook geen sollicitatie

Als museumstuk voor de vrouwtjes :+1::star_struck:

Het bedrijf beoordeelt je niet. Diegene die het gesprek voert, die doet dat. En vaak zie je diegene daarna amper nog terug…bij misschien wel het leukste bedrijf wat er voor je is.

4 likes

Volgens mij kijk je er iets te eenvoudig tegenaan. Ja, ze hebben je hard nodig. Maar bij ons solliciteren soms tientallen mensen op een functie. Dus heeft men een keuze. Het gaat zelden om één kandidaat. Dus ze hebben hard iemand nodig maar niet hard jóu specifiek nodig.

Ik ga bij een sollicitant echt niet afrekenen op welk horloge er gedragen wordt, of met welke auto hij of zij aan komt zeilen.

Wie weet wel een beetje hoe hij of zij aan komt rijden en hoe dat horloge geprofiteerd wordt.

Als het een BAM horloge is over de mouw bij een verkoper sollicitant bijv dan zal ik aangeven dat dat niet gewenst is.

meer als feedback.

Ieder zijn ding toch, prima.

Ik denk als je je meteen al anders voor gaat doen dan je eigelijk zou willen
Je niet goed bezig bent
Jongens we hebben het hier om een horloge van 6 a 7k
80% van de auto’s die rond rijden zijn duurder
En van de bank denk ik
Vindt ik een nog slechtere keuze
En gemiddelde vakantie met je gezin kost hetzelfde
Dus niet echt spannend een sub

1 like

Voor deze reply kreeg ik 31 likes voor eenzelfde vraag.

3 likes

In het Sub-geval dan gewoon een duikpak dus.

6 likes