Nee, teveel afschrijving… In mijn geval
Hee, een dejavu momentje.
Sollicitaties gaan beter als je zelfverzekerd overkomt, als jij gelooft dat je goed genoeg bent voor een baan denkt degene tegenover je dat ook sneller. Draag vooral wat je zelf wil, ik zou echt voor de rolex gaan, maar als je je comfortabeler voelt met een swatch bijv. Is dat ook wat waard
Alles voor de likes…
Wel een bak hoor
Of je verdient een loon waar je tenauwernood je gezin van kunt onderhouden, de wasmachine laten repareren, de hypotheek betalen, etcetera.
Wees voorzichtig met dit soort redeneringen. Op dit forum is het anders, daar koopt iedereen onnodige dingen voor veel geld.
Maar in de gewone wereld zijn er genoeg mensen die na 25 jaar werken nog absoluut geen Rolex kunnen kopen of voor wie het een te grote hap is uit hun spaarcentjes. Zelfs als zijn ze altijd zuinig geweest.
Je bent nog jong, maar dat besef komt echt wel een keer.
Vrees dat je gelijk heb vent.
Één troost mijn vechtgenoot is nog duurder.
Iedereen besteed het geld anders dat snap ik
Maar er zijn wel zoveel mensen die een te dure auto kopen of een tophypotheek
Dan denk ik dat is allemaal voor de buitenwereld
Daar doe ik niet aan mee
Koop wat ik kan betalen
Dat is een hele andere benadering…
Zo lease ik bijvoorbeeld zakelijk, terwijl ik geen lease auto nodig heb. Echter, het bedrag aan alle kosten dat ik per maand kwijt ben aan het leasen, is vele malen lager dan een auto kopen, bezitten en rijden.
Zet in je CV dat je een horlogehobby hebt en als iemand vraagt naar je horloge dan heb je daar hard voor gespaard. Geeft alleen maar aan dat je doorzettingsvermogen hebt.
Opgelost
Dit is zeker waar! Teveel mensen denken dat ze alleen maar hun school/werkervaring en hobby’s als “Sporten” er op mogen zetten.
Als je gek bent op horloge’s (of wat dan ook) zeker erbij zetten, een beetje goede recruiter/manager zal hier over beginnen. Het creëert zo op deze manier een relaxter gesprek vaak.
Ik check zelf altijd eerst het cv een aantal keer of er een paar punten op staan voor het gesprek. Als iemand heel zenuwachtig is dan begin ik daar vaak over vóór ik over de vacature begin. Daarna spreekt iedereen ineens heel vrij
Zelf had ik een Hamilton om. Ik zou niet zo snel met een dure klok naar n sollicitatie gaan. Liever meer bescheiden dan te protserig is mijn motto.
Tuurlijk, Sub om. En je Ferrari op de CEO zijn parkeerplek zetten. Who cares
Maar dat is niet het punt.
Het punt is:
En dat is dus, zoals dat mooi heet, kort door de bocht. Veroordelend ook op onjuiste gronden denk ik.
Als je op zoekt wat een gemiddeld gezin op de spaarrekening heeft staan
Kan daar echt wel een sub vanaf
Maar het probleem is vaak dat de vrouw dat niet ok vindt
Liever een nieuwe keuken of bank of ja ze verzinnen meestal wel wat
Ik denk die CEO. Of zoals sommige zo iemand alleen maar kennen als “eindbaas”
Joh, ik zou je eerder aannemen met een Sub aan dan met een Swatch. Draag maar gewoon waar jij je comfortabel bij voelt. Als dat de Swatch is, prima. Is het de Sub, ook goed. Als een mooi horloge bij jou hoort, dan is daar niets mis mee. Iedereen heeft zo zijn hobby’s. Iemand die je op grond daarvan beoordeelt, kun je sowieso beter niet als baas hebben.
Ik heb wel een keer een huurder gehad die met een gouden Rolex Cellini om kwam vertellen dat zijn bedrijf failliet ging en hij de aanzienlijke huurachterstand niet kon betalen. Kijk, dat kon ik nou niet echt waarderen op dat moment.
Gewoon Sub dragen (& bij hobby “horloges” zetten), werkte perfect !
Je visie op het dagelijks leven van de horlogeliefhebber en het gemiddelde gezin is amusant.
Het grappige is overigens dat die vrouw die je noemt feitelijk gewoon gelijk heeft.
Maar ik dring duidelijk niet tot je door. Dat is ook niet erg. Met de levenservaring stijgt ook het inschattingsvermogen.
Nou, één korte poging tot uitleg nog: niet iedereen is zo bevoorrecht dat hij zich in “het gemiddelde gezin” bevindt.