Je doet het bewust hè? Enne @Blauwbeer typt zich ondertussen rot in zijn quest jou te overtuigen dat het echte leven er echt anders uit ziet. En hij heeft gelijk. Dat weet je natuurlijk al lang, maar een beetje uitlokken is veel leuker natuurlijk. Snap ik.
Ik weet het niet junior. Ik heb de indruk dat Henman in zijn onschuld volstrekt oprecht is.
Zo kinderlijk naïef? Dat kan bijna niet joh!
Nou had ik bewust dat woord vermeden…
Je begint verkeerd. Zo komt die Rolex er nooit.
Maar mss wel een vrouw die bij je blijft. Gaat ze weg dan kost dat zeker ook een “Rolex”
Nee, ik begon goed. De vragen die volgen zijn of je luistert en of alles op de gezamenlijke rekening staat.
Nou heb ik een aantal klassiekers waarvoor ik in de plaats enkele Rolexen kon kopen. Maar ik heb er persoonlijk meer plezier van dan dat ik met een Rolex zou rondlopen.
Leuke en interessante vraag. Wij mensen zijn zo geprogrammeerd dat we meestal “like of dislike” binnen een paar seconden denken te weten.
Over het merk Rolex wordt hier dagelijks driftig en met veel emotie verteld, dus dat kan een risico zijn.
Een Swatch roept denk ik veel minder snel reacties op, en meestal zullen die wel positief zijn: leuk, grappig, artistiek, vrolijk. (ah, een redder en held van de horlogerie!) Dus een veiligere keuze.
succes met je functie!
Maar moet je wel willen werken bij een bedrijf dat je afwijst omdat je het verkeerde horloges draagt
Wel als je bij een juwelier solliciteert…
Het bedrijf wijst je niet af, dat doet de interviewer…
Klopt
Iedereen staat er anders voor
En ik zie de dingen nogal zwart of wit
Ik heb niet zoveel met een bank of een keuken
Als je daar graag je geld aan uit geeft ok
Of wintersport 5k per week
Het is maar hoe je je geld verdeeld
En als ik graag wat extra wil hebben dan heb ik daar ook extra voor gewerkt gehad
80 a 100 uur per week
Dus ja het is maar wat je wil
Meestal wordt er gesolliciteerd vanuit een bestaande functie volgens mij.
Maar on topic. Een sub is vrij onopvallend, zeker voor een leek. Gewoon dragen dus. Het feit dat wij er met zn allen zo mee bezig zijn heeft alleen te maken met onze interesse. Ieder ander ziet waarschijnlijk niet eens dat je een horloge om hebt in geval van een sub. Mocht iemand het wel opvallen, dan is het waarschijnlijk een liefhebber.
Die zijn vaak ook waarde vast
Dus dat begrijp ik wel
Ik krijg bijvoorbeeld geen overuren uitbetaald. Als ik overwerk moet ik dat maar proberen te compenseren. Gewoon een voorbeeldje.
Dat vind ik dan weer fair om dat te onderkennen.
Nou. Ik denk dat topicstarter het nu wel weet. Of de Swatch om de pols of de Rolex , maar dan om z’n enkel.
Slotje !
De laatste keer dat ik een sollicitatie gesprek had, ongeveer 25 jaar geleden, merkte de interviewer op dat mijn broer veel mooiere en duurdere spullen had dan ik😀 (hij kende m’n broer), ik werd aangenomen!
100 uur per week…
Is dat überhaupt mogelijk
14 uur per dag…?
Eens met Watchup. 160 antwoorden op een gesloten vraag.
Ik vat het resultaat even samen. Er zijn twee kampen.
Kamp 1 is het kamp van: gewoon doen waar je zin in hebt, laat ze opflikkeren, ze verdienen je anders niet. Dat is zeg maar de jongere garde.
Kamp 2 is het kamp van: waarom risico nemen als je die baan wilt, je gaat toch niet dood van een uur geen Rolex om? Dat zijn de oude wijzen.
De orcs en de Gandalfs als het ware.
Het is nu aan TS om één van die twee visies te omarmen.