Solojapan

Ik moet dan helaas de eerste zijn met een slechte ervaring. 15e besteld en geld overgemaakt, hij heeft het de 16e verzonden en vervolgens 2 weken niks, na een paar dagen reageerde hij dan eindelijk op mijn emails en heeft hij een claim ingediend bij de spaanse vervoerder Correos.
Ik heb bij de eerste bestel email gevraagd of het een verzekerde verzending was waarop hij ja zei, achteraf blijkt dit dus niet zo te zijn.
Er is natuurlijk een kans dat het pakket nog wordt terug gevonden maar ik ga er eigenlijk van uit dat het ergen in het verzendproces gestolen is, helaas.

Ik heb besteld via Ebay. (€400)
Bij mij verstuurd via Packlink. Is goedgegaan.
Echter door DPD afgegeven bij de buren (Geen handtekening ontvangst ?).
Toch goedgegaan. (4-2-2018)
Communicatie Prima.
Kwaliteit en verpakking prima.
Kzou het weer doen


Neem aan dat MagĂ­ gewoon een nieuwe stuurt of geld retourneert.

Als het daadwerkelijk is zoek geraakt of gestolen is het uiteraard buiten zijn schuld om, hij wil eerst het onderzoek afwachten en heeft het over eventuele vergoeding nog niet gehad. Ik weet beroepshalve dat er van claims op pakketjes helaas weinig terecht komt.

Vervoerder Correos is dan eindelijk begonnen met een onderzoek na 16 dagen wachten, het blijkt dus verzonden te zijn met de “Basic Economic” methode oftewel onverzekerd en zonder ontvangst bevestiging.
Ik heb per email nog aan Magi gevraagd naar de verzend methode en hij zei toen “Express Delivery” met standaard verzekering, het wachten is dus weer begonnen al verwacht ik er eerlijk gezegd weinig van.

Ik heb zo maar het vermoeden dat het wel goed gaat komen. Geef het even de tijd, succes!

1 like

Gaat ineens de bel en krijg je een pakket met een horloge in je handen gedrukt !, Magi had het juiste adres op het pakket gezet alleen de spaanse vervoerder had “Great Britain” ipv “the Netherlands” op hun eigen sticker gezet

Toch denk ik dat ik de volgende keer toch wel een paar euro extra wil betalen voor een verzekering en ontvangstbevestiging.

4 likes

Kreeg een mailtje dat Magi geld terug had gekregen van de spaanse vervoerder, hij had de helft van het bedrag naar mij overgemaakt, al met al toch nog een erg fijne ervaring geworden :slight_smile:

5 likes

Told you so :wink:

1 like

Ik heb een paar jaar geleden mijn MM600 via hem rechtstreeks gekocht en binnen een paar dagen geleverd en TOP.

Grt. Bert

1 like

Casio Oceanus besteld bij Magi, hij gaf aan dat het horloge eerst nog uit Japan moest komen en het dus langer kon duren.
Drie weken na het overmaken van het geld was het pakketje daar. Prima communicatie, prima prijzen en prima verpakt verzonden.
Al met al een aanrader.:+1:t2:
Tip: Benader hem rechtsstreeks via zijn FB, scheelt in prijs.

1 like

Inmiddels mijn 3e Seiko bij Magi / Solojapan gekocht. Prima adres.

1 like

Ik wou zaterdag (28/07) via ebay een SKX bestellen die in “kamikaza sale” stond maar dat was buiten ebay gerekend, gaf mij steeds een foutmelding net voor ik kon betalen. Dan maar via ebay en facebook een bericht gestuurd en zondag een bericht terug gekregen, de kamikaze sale was al afgelopen maar Magi gaf me nog een scherpere prijs dan die op ebay. Na een uurtje heen en weer sturen heeft hij alles op mail gezet en heb ik het bedrag overgemaakt. Nu ongeduldig wachten op de postbode :smile:

5 likes

Update op vorig bericht. Dinsdag bericht gekregen van Magi dat de overschrijving voldaan werd en dat het horloge onderweg is incl. trackingnummer in bijlage. Nu, donderdag 02/08, mijn SKX007 binnengekregen, goed ingepakt, garantiekaart ingevuld, incl. doos, eigenlijk alles volgens de beschrijving.

Solojapan is zeker aan te raden! Zoals hiervoor al gezegd, indien je het iets goedkoper wil dan op ebay, contacteer Magi dan via facebook!

1 like

Een Marinemaster gekocht. Ik zag hem op ebay, maar contact gelegd via facebook. Via fb en géén paypal was beetje eng, maar scheelde veel geld. Ging allemaal prima.

2 likes

Via Facebook een Seiko Sumo besteld bij solojapan. Perfecte communicatie, goed op de hoogte gehouden van de verzending via mail en Facebook Messenger. Horloge was 3 dagen na verzending al in huis. En alles voor een zeer concurrerende prijs!

1 like

Contact gezocht met Magi via Facebook. Hij had een SBBN031 op voorraad tegen een hele scherpe prijs. Na de betaling was het horloge binnen 3 dagen in Nederland. De verscheping naar Suriname heb ik zelf geregeld. De communicatie verliep uitstekend. Daar zal zeker nog wel een Seiko gekocht worden :wink:

5 likes

Sdbc053 bij Magi gekocht. Zondags betaald en Donderdags in huis, das gewoon sneller als Monsterwatch en die zit gewoon in Nederland. Hele vriendelijke man en reageerd snel op vragen. Hier ga ik zeker nog wat meer Seiko tjes kopen.

5 likes

Zeer negatieve ervaring met deze Magi.

Enkele weken geleden schafte ik via zijn e-bay een Seiko SDGM003 aan. Levering allemaal prima, prijsje ook wel, maar eenmaal aangekomen bleek er een defect te zijn. De kroon zit namelijk scheef. Toen ik daar achter kwam, had ik de band reeds op maat gemaakt.

Toen ik hem per e-mail inlichtte, bleek meneer tot geen enkele coulance bereid. Ik twijfel nog of ik een laatste poging waag tot financiële compensatie maar ik vrees dat het tevergeefs zal zijn.

De beste meneer laat je overigens ook via bankoverschrijving betalen (niet PayPal!). Ik ging af op zijn goede reputatie toen ik op deze manier afstand deed van mijn kopersbescherming, maar helaas
overgebleven met de gebakken peren dus. Natuurlijk hoef je niet bij hem te kopen. Maar het is makkelijk om positieve reviews te verzamelen wanneer er nooit iets misgaat. Pas als er iets misgaat kun je een goed oordeel vellen over een verkoper, ten aanzien van zijn klantvriendelijkheid. In dit geval zero de pero. Wees gewaarschuwd.

Oordeel zelf.

image

3 likes

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit is afgelopen en in hoeverre dat men nu recht heeft op de ‘internationale garantie’ die genoemd wordt in de advertrenties.