Solojapan

Het horloge ligt inmiddels ca. 2,5 weken bij Seiko Nederland. De bijgeleverde garantiekaart (d.w.z. fabrieksgarantie) bleek voldoende om hem op te sturen. Ik heb inmiddels niets meer gehoord dus ik ga er vanuit dat deze kaart voldoende bleek om hem te laten fixen. Het zou in totaal 4-5 weken duren. Ik houd jullie hier op de hoogte.

3 likes

Vandaag het bestelde horloge in 3 werkdagen op de mat. Zou zo weer bestellen :ok_hand:

1 like

De garantiekaart bleek ook voldoende om de reparatie uit te voeren. Het horloge werkt nu naar behoren, helemaal top en 1000 kudo’s naar Seiko Nederland.

Van de juwelier in kwestie moest ik wel €15,00 betalen ten behoeve van de verzending naar Seiko Nederland. Daar gaan we Magi gewoon nog even voor lastigvallen.

Mooi dat het weer goedkomt en eerlijk gezegd had ik betere service verwacht van Magí.
Mijn inziens, omruilen of aanbieden bij een dealer/Seiko ter reparatie en dat hij de eventuele kosten opzich neemt. Dat had Magí moeten aanbieden.

Dat ben ik met je eens. Hij heeft het zich wel erg gemakkelijk gemaakt. Vandaar ook mijn vrij recht-door-zee c.q. botte mail over de verzendkosten. We wachten af en jullie horen het wel.

Ter benadrukking: ik geloof direct dat hij meestal alles goed levert. Maar het zegt juist veel over een verkoper hoe hij ermee omgaat wanneer iets verkeerd gaat. En dat stelde mij in dit geval erg teleur!

2 likes

Ik heb helaas geen reactie meer mogen ontvangen.

Concluderend van mijn kant: gezien de overweldigend positieve ervaringen die men deelt over deze Magi van Solojapan, zal ik niet beweren dat het een oplichter is. Echter, zoals ik al heb gezegd, is het eenvoudig om een hoop positieve reviews te verzamelen wanneer er nooit iets foutgaat. Het zegt véél meer over een verkoper wanneer je kijkt naar hoe hij handelt wanneer dingen foutgaan. En dat is allerminst netjes. Hij wast zijn handen in onschuld en doet alsof hij 't erg vindt, maar ondertussen kon ik het uitzoeken. Daarom: wanneer je besluit bij hem te kopen, zorg dan dat je zeer zeker weet dat alles in orde is voordat je hem uit de stickers haalt en/of de band op maat maakt. Want hij grijpt elk excuusje aan om zijn verantwoordelijkheid te vermijden.

4 likes

Vandaag wederom horloge ontvangen via Solo-Japan. Even alles bekeken voordat de stickers eraf waren. Nu zijn de stickers eraf en band ingekort. No problemo hiero dusso.

2 likes

Communicatie gaat via fb messenger en e-mail. Tussen het eerste contact (prijsopgaaf) en de aflevering thuis zat precies een week. In een voorkomend geval zal ik werr bij hem bestellen.

En weer een goede ervaring met Magi. Naar tevredenheid een GS bij hem gekocht. Overleg gaat prima. Levering heel vlot. Dit is niet de laatste keer dat ik zaken met hem doe.

1 like

Heb je dan een horloge op bestelling gekocht? Heb er al meerdere
horloges gekocht, maar nog niet vaak een GS gezien bij hem.

Hij adverteert heel soms op Facebook met GS. Deze heb ik op bestelling gedaan. Dat was ondermeer het prima overleg :wink:

1 like

Welk model je ook zoekt, hij kan hem leveren. Magi heeft veel contacten in het Japanse horlogewereldje. Vaak kan hij de JDM modellen onder Europese listprijzen verkopen. Heb zelf ook meermaals naar alle tevredenheid horloges gekocht bij hem.

4 likes

Hoe hebben jullie de betaling met Magi geregeld? Ik betaal zelf het liefst met Creditcard, omdat ik dan een gevoel van (wellicht schijn) veiligheid ervaar… Ondanks een behoorlijke meerprijs die hij voor een CC betaling vraagt.

Hoe doe jullie dat, en hoe is dat bevallen?

Gewoon overgemaakt

Hier ook overgemaakt

Oké dan, bedankt voor de antwoorden.

Mijn twijfel zit hem o. a. in het feit dat het horloge dat ik wil pas medio halverwege februari uit komt…

Het gaat dus om een pre-order. Vandaar de voorzichtigheid.

Horloge is alweer een tijdje binnen. Prima communicatie met Magi.
Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden en zou hier zo weer bestellen.

4 likes

Onlangs weer een horloge gekocht bij Magi. Ditmaal een skx009… Nog geen 200 ekkies incl. verzenden… en geen douanekosten/vertraging.

Snelle en duidelijke communicatie. Het horloge was binnen enkele dagen in huize crisis…

Wederom top dus.

2 likes

Fijn zaken gedaan met Magi van Solojapan.
Commmunicatie via FB, betaling via overschrijving.
Scheelde 20 eurie.
Alleen gedaan gezien zijn goede reviews hier.

Snelle, vriendelijke en adequate communicatie.
Bij het horloge zaten Seiko chopsticks.

Happy customer !!

1 like

Wat is het geworden?

1 like