Ferdinand Schreef:
Zou ik mogen vragen hoe je ongeveer te werk gaat?
Gewoon “simpelweg” dag en nacht forums en
verkoopsites afstruinen op zoek naar vage
foto’s/advertenties? Een hele rolodex (van voor
mijn tijd is dat, geloof ik) vol met via-via
kennissen met oud-geld families?
Ik heb dat al eens proberen te vertellen ?
Maar hoe ik dit heb gedaan …
Ik ben in 1999 begonnen met verzamelen van Vintage Breitling , en om zo min mogelijk fouten te maken MOET je je in de materie verdiepen . De beste Expert worden die je kunt worden anders blijf je zeer kostbare fouten maken .
En ook je bevindingen publiceren op internationale (Duits, Engels, Frans , Zwitsers etc) fora , er met andere gekken over praten , mensen openlijk adviseren en/of waarschuwen zonder bijbedoelingen . Kennis delen zoveel en zo vaak je kunt via fora en tegenwoording Instagram, Facebook etc
als je dit een jaar of 10 - 15 doet krijg je ‘vanzelf’ een naam in ‘het wereldje’ , en als je een goede naam hebt die gevonden kan worden krijgt je ‘vanzelf’ vragen in je mailbox zoals (letterlijke text van dit horloge)
"I have my grandfathers watch which is a Breitling Datora 785 608751 from 1951. It has gold face, gold frame and gold expandable band, with 3 chronos and day/date. The buttons for operating the large chrono hand are long and thin and is in very good condition.
What value might this watch have?"
En inmiddels krijg ik regelmatig de meest zeldzame horloges aangeboden , prive , in je inbox , die nooit eerder op de open markt (Ebay of buitenlandse MP) aangeboden zijn
dus helaas geen rolodex met ‘oud geld’ families maar een investering van 10-15 jaar die zich begint uit te betalen
p.s.
dit laatste keer dat ik dit probeerde uit te leggen kreeg ik een zooi sarcasme over me heen " Mooie quotes hoor, ReneJK. Je bent geweldig." dus ben er ook een beetje huiverig voor om het nogmaals te vertellen … we zien wel wat er nu weer gebeurt