Soms weet je niet wat je koopt

in dit geval dus.

De verkoopster omschreef het als een ‘goud kleurig breitling horloge’ en stuurde wat heel wazige en donkere foto’s op . Op basis van haar omschrijving en de foto’s zijn we op een bedrag uitgekomen waar we beide mee konden leven.

Groot was mijn verbazing toen ik meer foto’s kreeg nadat ik had betaald en het om een veel mooiere, betere en waardevollere Stainless Steel model ging

zo zie je maar weer eens waar goede foto’s goed voor zijn

nu ligt hij bij een kennis in Florida die voor mij deze foto’s gemaakt heeft

‘niet slecht voor een klokkie uit 1945’ denken we dan :wink:

Die ziet er nog heel erg strak uit. Zeg me nou niet dat je de handel kon afrekenen voor vier tientjes want dan begin ik te huilen…

Zou je in dit geval de minutenwijzer opnieuw “oud” laten lumen of laat je het gewoon zo?

Man man man, wat een beauty A+

niets aan doen, hij is nu helemaal origineel en alle veranderingen zijn (wederom) waarde vernietiging

verschillende verkleuringen zijn mogelijk en opnieuw laten relumen zal met luminova gebeuren (tritium bijna onmogelijk meer te krijgen) en dus krijg je daar ook weer verschil in te zien , zowel in materiaal structuur (Luminova is glimmend , tritium korrelig)

Jezus, die’s mooi…

Super gaaf! Behalve het glas poetsen of een nieuwe plaatsen en de stofjes van de wijzerplaat (laten) blazen, niets aan doen. De verkleuringen horen er gewoon bij en geven ook charme.

-edit- Ik las even verder en het stelt me gerust :slight_smile: Trouwens dat van de structuur is gedeeltelijk waar. Ik heb zelf een paar keer wijzers opnieuw van lumen voorzien en de oude korrelige structuur en kleur benaderd (al zeg ik het zelf).

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2706812,2978732#msg-2978732

Kan ook veel lichter, ik meng het zelf.

verschillende verkleuringen zijn mogelijk en
opnieuw laten relumen zal met luminova gebeuren
(tritium bijna onmogelijk meer te krijgen) en dus
krijg je daar ook weer verschil in te zien , zowel
in materiaal structuur (Luminova is glimmend ,
tritium korrelig)

Tritium?
Het lijkt mij meer op Radium verf.

vouwfietser Schreef:

Tritium?
Het lijkt mij meer op Radium verf.

zou ook nog kunnen , ik heb het nog niet gemeten :wink:

Daar hoop ik ook meestal op maar meestal pakt het bij mij anders om uit…

Wat een goede gok zeg, geweldige datora,zou er verder niets meer aan doen.

Erg mooi hoor!

Goede greep, René, geniet ervan (zodra die uit Florida hier is) (tu)

Zou je mijn email adres door kunnen geven aan de verkoopster, mocht ze nog eens iets te verkopen hebben dan kan ze me altijd mailen :+

Wat een pracht klok.

Schitterend René. Ik ben vaak verbaasd over de mooie horloges die HF-leden links en rechts weten op te vissen, maar niemand vindt zo consequent zulke mooie horloges als jij. Gefeliciteerd!

Jürgen Schreef:

Zou je mijn email adres door kunnen geven aan de
verkoopster, mocht ze nog eens iets te verkopen
hebben dan kan ze me altijd mailen :+

Wat een pracht klok.

Ik geloof dat Opa maar 1 ‘zondags’ horloge had. en e.o.a. ouwe Rolex sub uit de eind 50er jaren , maar die zag er zo afgedragen uit dat ik die er gratis bijkreeg :wink:

JackW Schreef:

Schitterend René. Ik ben vaak verbaasd over de
mooie horloges die HF-leden links en rechts weten
op te vissen, maar niemand vindt zo consequent
zulke mooie horloges als jij. Gefeliciteerd!

dank je wel !
en dan laat ik alleen zien wat ik zelf koop… en niet eens degene die ik niet koop omdat ze niet mooi genoeg zijn of omdat de verkoper en ik het niet kunnen worden over de prijs

Ik zou kunnen zeggen dat ik je bewonder maar met zo’n opmerking wordt het blinde haat :wink:

Hallo Rene,

Wat een super bofkont ben jij met zo’n Breitling, gefeliciteerd.

Haha, goeie grap. Zegt 'ie dat ie zomaar zo’n Breitling vindt…

Haha.

Oh. Het stond er gister al.

Wacht, laat maar. In dat geval: leuk voor je. Ja, echt hoor.

Nee, alle gekheid op een stokje, maar weer een vondst van formaat.

Zou ik mogen vragen hoe je ongeveer te werk gaat? Gewoon “simpelweg” dag en nacht forums en verkoopsites afstruinen op zoek naar vage foto’s/advertenties? Een hele rolodex (van voor mijn tijd is dat, geloof ik) vol met via-via kennissen met oud-geld families?

Bewonderenswaardig hoe jij een naald in een berg net-niet perfecte naalden weet te vinden!

Ferdinand Schreef:

Zou ik mogen vragen hoe je ongeveer te werk gaat?
Gewoon “simpelweg” dag en nacht forums en
verkoopsites afstruinen op zoek naar vage
foto’s/advertenties? Een hele rolodex (van voor
mijn tijd is dat, geloof ik) vol met via-via
kennissen met oud-geld families?

Ik heb dat al eens proberen te vertellen ?

Maar hoe ik dit heb gedaan …

Ik ben in 1999 begonnen met verzamelen van Vintage Breitling , en om zo min mogelijk fouten te maken MOET je je in de materie verdiepen . De beste Expert worden die je kunt worden anders blijf je zeer kostbare fouten maken .

En ook je bevindingen publiceren op internationale (Duits, Engels, Frans , Zwitsers etc) fora , er met andere gekken over praten , mensen openlijk adviseren en/of waarschuwen zonder bijbedoelingen . Kennis delen zoveel en zo vaak je kunt via fora en tegenwoording Instagram, Facebook etc

als je dit een jaar of 10 - 15 doet krijg je ‘vanzelf’ een naam in ‘het wereldje’ , en als je een goede naam hebt die gevonden kan worden krijgt je ‘vanzelf’ vragen in je mailbox zoals (letterlijke text van dit horloge)

"I have my grandfathers watch which is a Breitling Datora 785 608751 from 1951. It has gold face, gold frame and gold expandable band, with 3 chronos and day/date. The buttons for operating the large chrono hand are long and thin and is in very good condition.

What value might this watch have?"

En inmiddels krijg ik regelmatig de meest zeldzame horloges aangeboden , prive , in je inbox , die nooit eerder op de open markt (Ebay of buitenlandse MP) aangeboden zijn

dus helaas geen rolodex met ‘oud geld’ families maar een investering van 10-15 jaar die zich begint uit te betalen

p.s.
dit laatste keer dat ik dit probeerde uit te leggen kreeg ik een zooi sarcasme over me heen " Mooie quotes hoor, ReneJK. Je bent geweldig." dus ben er ook een beetje huiverig voor om het nogmaals te vertellen … we zien wel wat er nu weer gebeurt

3 likes