Soms wil je gewoon een boek

Hoi,

Ik ben er toch nog niet helemaal uit of ik nou een Vacheron Constantin 56 wil of een Glashütte Original uit de Pano-lijn. Dus tijdens het sparen ga je toch even op de website van beide kijken. Nu zag ik dat je een catalogus kan aanvragen bij GO. Vandaag kwam deze binnen. Soms is het gewoon lekker om even op je gemak door een boek te bladeren. Tuurlijk vind je op internet genoeg reviews en leesmateriaal en ik ga vast wel een keer kijken of ik wat kan passen. Maar ik waardeer ook nog steeds een boek. Vandaag kwam deze binnen. Ik dacht weet je wat? Ik stuur VC ook gewoon een verzoek voor een catalogus in boekvorm.

Nu lekker neuzen in dit boek. Hier wat snelle foto’s.

24 likes

Helemaal eens.A. Lange & Söhne stuurt ook met alle plezier een brochure op. Zijn ook fraaie exemplaren.

3 likes

Tussen een willekeurige VC en een GO Panomatic Lunar zou ik ten allen tijde zonder uitzondering, onafhankelijk van het VC model de Panomatic Lunar kiezen.

Leuk boek verder, maar ik zeg alleen maar dit:

“May the father of understanding guide you.”

1 like

Heftig.

Ik ken er toch 2 die ik liever heb dan de GO.

Maar een boek / catalogus is altijd :+1:

13 likes

Tja, die kroonkurk van die heineken fles die ze de 222 noemen vind ik helaas niet om aan te gluren. Skere wijzers, saai ontwerp, geïntegreerde bracelet, en dan ook nog dat lullige kruisje er in. Alsof de Tempeliers ook een biertje los trekken, zeg maar. Maar dan zonder enige vorm van vreugde of jolijt.

Dat andere ding is een leuke gimmick, maar je zou er zo zat van zijn. Bovendien is die heel erg niet voor chauffeurs die hun horloge rechts dragen. :slight_smile:

2 likes

Jo! Ga hem nu eerst even bekijken voor het afzeiken.

Los daarvan. Altijd beter dan de PANOMATIC :joy:
Die verhouding van die kast is al niet echt optimaal, en dan heb ik het nog niet over de afwerking.

3 likes

Ik ben ook niet echt gecharmeerd van de looks van de 222. De 56 (op stalen band) vind ik overal bij kunnen. Pak, jeans of een korte broek en T-shirt. Maar de GO met die brug enzo vind ik gewoon erg mooi. Het asymmetrische aspect stoort me zeker niet en de apart datumschijf ligt mooi op dezelfde hoogte in tegenstelling tot ALS. Kwalitatief denk ik dat de VC beter is maar ook zo’n 5k meer. Ik ben er nog niet echt uit.

Hmja.

Hij is wel knap, maar iets schuurt me verkeerd. Die 90° koekepan-rand misschien. Of de loodlijn van de maanfase die wijst naar een punt dat noch de as van het uurwerk is (had prima geweest) noch het middelpunt van de totale wijzerplaat (ook okee) maar ergens zwalpt in het ijle.

Nu goed, misschien kunnen ze in goeie ALS stijl een “gouden snede” animatie maken die kant noch wal noch design-elementen raakt en keizers-kleren-gewijs doen alsof hun neus bloedt. It’s been done. :slightly_smiling_face:

Mooi is hij wel, daar niet van. Gewoon niet mooi genoeg om mijn aandacht daarvan af te leiden.

De eerste op staal en we zijn akkoord. :ok_hand:

1 like

Dat is de stalen.

1 like

Holy shitsnacks, wat een kut licht moet dat geweest zijn dan. Nu je 't zegt, de wijzerplaat had het al moeten weggeven, maar het kleurverschil van dat staal… :sweat_smile:

:sweat_smile:

En hmmm -

Of was het de bedoeling dat die raakte aan de kleine seconde cirkel. :thinking:

4 likes

Kijk dit was de gouden in hetzelfde licht. :joy:

5 likes

Heb jij nu een PRX in de verzameling?

1 like

Ik vind dat dus echt een k*t horloge. Snap niet wat andere daar fijn of mooi aan vinden. :grimacing:

Dus heb hem maar laten liggen :joy:

2 likes

Ik snap wel wat je bedoelt nu je die lijnen zo tekent.

Het alternatief

5 likes

Ja nee, ik vind die band wel 100× mooier dan de band van de 56 maar de rest doet me helemaal niks. De 222 band op de 56 zou ideaal zijn :sweat_smile:

Brrrrr. Die band doet me aan Vostok denken.

Op leer is die wel mooi. En in goud met zwarte wijzerplaat zou je bíjna niet opmerken dat daar een verloren gelopen datumvenster los door de binnenste sectorlijn steekt.

5 likes

Ja die is ook heel mooi!

Ontwerptechnisch ligt zit zo ver bij wat ik leuk vind vandaan dat ik liever 222 geld uitgeef om die ouwe Subby van je te kopen. Ik hoef dat echt niet in het echie te zien. Zo hoef ik ook geen proefrit in een FIAT Multivla te maken om te weten dat ik liever een electrische Panda zou hebben, zeg maar.

:slight_smile:

Mooie horloges. Ik heb er eentje om gehad van een forumlid, en ik vind ze wel cool. Soit, het is allemaal wat groot en Duits, maar als je er Vacheron tegenover zet… Tja.

Dit is letterlijk het enige model wat ze hebben wat me nog enigszins aanspreekt, maar dan wel als zwakke broeder van een Breguet 5157.

1 like

Thx dat wist ik zelf niet.

1 like

Grappig nu ik dit zie weet ik waarom ik het ergens altijd een bijzondere klok vind maar het ergens altijd ook totaal niet vind kloppen. Dacht vroeger dat het altijd alleen de afwerking was maar denk ook dat het die uitlijning posisiteringer is.