in sommige steinhart horloges worden soprop uurwerken gebruikt,volgens een lid van een ander forum zou dit niet kloppen,wie weet hier iets van ?
Je bedoelt denk ik Soprod maar je kunt gewoon bij Steinhart op de website zien welk uurwerk ze in welk horloge stoppen. Dus je kunt het zo nazoeken.
Voor zover het mijn Steinharts betreft zijn het allemaal ETA uurwerken
Zover ik weet werd in het verleden in enkele Premium lijn modellen een Soprod A-10 caliber gebruikt. Nu zie ik die zelfde modellen (oa Ocean One Premium) een ETA 2892-A2 zitten.
Op sommige draadjes lees je dat Soprod wat beter zou zijn, maar ik denk vanuit service overweging dat je met een ETA toch beter uit bent.
klopt ik bedoel soprod (typefout )staat inderdaad op de steinhart site word echter door derden in twijfel getrokken, in mijn beleving word soprod meer in de wat duurdere horloges gebruikt,zou het merk op het uurwerkje zelf staan ?
Zou het servicen van een soprod uurwerk verhoudingsgewijs duurder zijn dan een eta-equivalent?
Waarom zou je twijfelen aan het gegeven dat als Steinhart op de site zegt dat er een Soprod uurwerk in zit?
Ik denk dat Soprod er gelijk bovenop zou zitten als ze fabeltjes zouden vertellen…
ik twijfer er zelf niet aan maar derden die weer iets negatief over het merk moeten zeggen,maar btw ik heb zelf een steinhart fb page gemaakt mag ik dat hier etaleren ?
Het mooie aan deze Steinhart is dat ie belachelijk nauwkeurig loopt met de Soprod a10-2 erin. Plus 3 seconden in 7 dagen tijd, gehele dag dragen en s’nachts op z,n zijkant (kroon). Een zeer fijne klok om te dragen. Gaat helaas niet tussen het flipper geweld plaats nemen…

waarschijnlijk personen die “Steinhart en jatwerk” in 1 zin noemen…
Zelf heb ik een Ocean Blue met Soprod A10 uurwerk en later zijn ze in diezelfde klok ETA uurwerken in gaan doen. Waarom? Ik heb er geen idee van.
Moeimakers bedoel je die dat iedere keer weer even willen spuwen. O nee, het zijn puristen die ook iets vinden van leer op een duiker en dat soort dingen.
Het ligt allemaal dicht tegen elkaar aan qua kwaliteit en nauwkeurigheid volgens mij. Bij mij in het boekje staan ook tig uurwerken vermeld en is aangekruist welke erin zit.
Het heeft denk ik te maken met wat er geleverd kan worden, oftwel wat ze in kunnen kopen en dat bepaald welk merkje erin gaat.
Kan er niet tegen als merknamen verkeerd geschreven worden.
Zitten die niet ook in de Omega Ploprop?
ja, er ingepropt…
beetje jammer om hier gelijk de draak mee te steken
zo grappig dit pfffff
mooi horloge, heb meerdere steinharts en zeer tevreden !!
Wen er maar aan, dat is de normale gang van zaken op dit altijd gezellige forum