Spaargeld op aan houten horloges

Zo luidt het artikel in de Telegraaf vandaag 13 maart 2018 over 2 broers die met succes een bloeiend bedrijf in houten horloges uit de grond hebben gestampt.
Verschillende soorten hout voor kast en band.
Uiteenlopende materialen voor de wijzerplaat zoals geborsteld aluminium, natuursteen en spijkerstof.

Hier het Telegraaf artikel :

Enkele voorbeelden van de houten horloges :

Het bedrijf, de horloges, zijn genaamd 1915Watches.

Hier de website

Ik zelf ben (word) er geen liefhebber van.

Wat óók belangrijk is, voor sommige HF érs, dat het mogelijk is en blijft in Nederland om vanuit het niets een horloge bedrijf te starten.

En dan de slotvraag:
zijn er forumleden die een 1915Watch hebben ?
(of stiekem een ander ā€œhouterig merkā€ ?).

:smile:

1 like

Brrrr dan liever geen horloge en dat zeg ik niet snel.

8 likes

Houten horloge? De fik :fire: erin! :wink:

1 like

Hoeveel is de waterdichtheid? :grinning:

Geen fan maar geweldig om te zien dat er nog echte ondernemers zijn met lef die een bloeiend bedrijf kunnen opbouwen.

3 likes

Ik vind ze wel leuk, eerlijk gezegd, en ik vind het zeker positief dat iemand dit durft op te zetten in deze tijd :slight_smile:

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niks, het ziet er vooral heel goedkoop uit, maar goed, dat mag je ook verwachten van een horloge van 69 euro. Spaar dan even door en koop een echte:

2 likes

Ook heeeeel lelijk.

Ik vraag me af hoe lang men dit volhout.

17 likes

Nu sla je de plank mis.

4 likes

Nee ik sla de spijker op zijn kop. Jij zoekt ze op laag water.

4 likes

Ja, want hun doelgroep zal ook zeker dezelfde zijn als die van Danevych :stuck_out_tongue:

1 like

lekker he, dat afbranden vanachter het beeldscherm…

3 likes

Voor je het weet wonen er 3 mussen in je horloge. Ik sla over. :laughing:

1 like

Ik heb een wootch gehad (woodwatch) en moet zeggen, weegt niet veel, simpele quartz, maar het leuke was dat dit horloge gewoon lekker warm werd (je lichaamswarmte).

Iets simpel maar toch iets leuk. Nadeel was dat ik dit ding aanhad op een wat wildere avond waar alcohol mee gemoeid was en na wat gekke sprongen te landen tegen een muur was er wel een kefje uit de kast :joy:

Kan ook in de natuur gebeuren hoor, als je bijvoorbeeld een specht tegen zou komen…

4 likes

Voor een leek ( M/V ) zijn dit best leuke horloges.
Hartstikke geinig, een houten horloge! :grinning:
Ik denk dat hier wel markt voor is.

1 like

Past dan ook goed bij je houten kop…

krijg je alleen als je niet tegen drank kan he :wink: het was gewoon een leuke avond met gekke vrienden, kan toch :stuck_out_tongue:

Haha, sorry. Ik bedoelde niet jouw houten kopšŸ˜

1 like