Sparen voor een Grand Seiko!

Ja klopt. Sbga373.
Diameter 40.0mm
Lug-to-lug 46.2mm
Thickness 12.5mm

1 like

Die is ook erg gaaf ja. Had ik gezien. Maar op website juwelier is wijzerplaat champagne van kleur en blauwe secondenwijzer.

Ik eet meestal een hap van de bovenkant en een hap van de onderkant. Het geheel is meer dan de som der delen.

Maar ieder het zijne.

Dat klopt. Zo is het horloge ook. Maar per seconde heb je met een GS een ander horloge omdat ze sterk reageren op veranderend licht.

1 like

Ik zou de website van Gs niet aanhouden hahah Seiko is berucht /bekend dat hun product foto’s echt slecht zijn. En niet echt het horloge goed doet. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze foto’s

Denk dat dit wel een gevalletje in het echt zien is .

5 likes

Ik zie het inderdaad ja.
Sowieso is de polijsting ook totaal onzichtbaar op hun foto’s. Lijkt eerder volledig blasted :smile:.

1 like

Prachtige foto’s ook!

@Weppenzeiler klasse dat je bijna 10 jaar clean bent! Nog ongeveer 20 maanden, doorzetten he?!
Heel veel succes met je zoektocht naar een mooie beloning straks.
Zelf ben ik van de Sinn, en had nog niet eerder naar GS en Citizen omgekeken.
Maar de foto’s die hier voorbij komen van deze Japanners doen mij nu wel nadenken, misschien toch eens in verdiepen?
Sjonge, die foto’s die @Fate_Amenable_To_Change hier erin gooit laten de horloges ook wel extra shinen hoor!

2 likes

Mijn ouders hadden vandaag - traditiegetrouw - oranje tompouzen. Met een taartvorkje schraap ik als eerste horizontaal een aardig laagje cremevulling weg. Helemaal rondom. Eigenlijk het deel wat je eruit knijpt als je direct start met lomp knagen. Dat laagje eet ik met het vorkje. Hierna kan je het geheel in de mond schuiven en een hap van alles nemen zonder knoeien. Paar keer herhalen en de tompouce is op. Klaar. :white_check_mark::grin:

3 likes

Ok mind is blown … hoe ziet dat eruit dan ? Je krijgt nooit een tompoes in je mik zonder alles eruit te laten spuiten als je bijt. Of heb je samurai zwaarden als tanden ?

2 likes

Op zijn kant leggen en snijden. Easy.

1 like

Hoe oud is die traditie? Ik ben 49, en heb ik sinds ik uit huis weg ging in 1997 nog nooit Koninginne- of Koningsdag gevierd (leve de Republiek!), maar ik kan me in mijn familie niet heugen dat we ook maar één keer specifiek tompouce aten met Koninginnedag. Uweetwel, op 30 April, zoals het heurt, ook al was dat nog in de gulden-tijd. :slight_smile:

Cremevulling zonder bladerdeeg is goor. Je snijdt met een fileermes de tompouce exact in tweeën, zodat je op ieder stuk bladerdeeg exact evenveel vulling hebt. Dan pak je in iedere hand één helft, en hapt om en om beide helften weg, voor de perfecte balans tussen glazuur, bladerdeeg en vulling.

Balans is alles. :slight_smile:

Dat ik daar nog nooit aan gedacht heb. Kut. :rofl:

3 likes

:clap:

1 like

Helemaal eens!
Maar ja, wat dan?
Kijk naar Frankrijk, naar Macron en al z’n voorgangers…
Van die over het paard getilde ijdeltuiten met gaten in hun handen.
Walgelijke decadentie.

Zag trouwens laatst de Snowflake van @fredpanarai1, nou, héél lekker horloge.
Als ik TS was ging ik voor zo eentje, lekker pre loved de kop eraf….

2 likes

Ik doe mijn best. 1 dag tegelijk :blush:.

Ja, Fate post echt mooie foto’s.
En ja, Citizen Chronomaster. Die is ook zo verschrikkelijk gaaf!

2 likes

Mijn pols is met 17cm nauwelijks groter dan jouw pols, deze SBGX063 is met 37mm prima voor mijn pols en ik denk ook voor jou:

Ook deze dial doet het lekker in verschillende lichtinvalhoeken:

Ik heb bovenstaande SBGX063 uit 2018 trouwens onlangs uit het blauw gekocht, daar kan je ook vaak iets leuks vinden.

De SBGX261 hieronder heeft dezelfde 37mm, staal eraf, sailcloth erop, wat iets sportiever oogt, en vind ik ook fijn om te dragen. Wel een wat soberder dial:

Persoonlijk vind ik 40mm te groot voor dit soort horloges i.c.m. pols.

4 likes

De stalen vind ik zeer mooi :wink:

De SBGA375 op staal en foto met de blauwe Skyflake band. De springdrive kan makkelijk onder je shirt/pak.

Het is nog steeds lastig uit te drukken hoe mooi de plaat is qua diepte en lichtval. Vooral in de auto :sweat_smile:

9 likes

Ter vergelijk: Ik heb een 18,5cm pols, en daar doet 37mm het ook prima op. Als je dus onder de 17 uit komt is 40 sowieso erg fors, inderdaad.

2 likes

Weer allemaal toffe foto’s. Ben alleen maar meer overtuigd van wat ik wil gaan kopen. Ik ben blij met al jullie input en foto’s.

Gewoon een Grand Seiko springdrive.

Kappen met prul kopen, een rondje door je huis heen en onnodig spul verkopen en stukje bij beetje heb je die springdrive.

Zou wel voor <40 gaan met je polsmaat.

2 likes