Daar is je antwoord Jij bent van de gifbeker af, jij bepaalt wat er om je pols gaat. Alvast gefeliciteerd
En klaar, je zegt het zelf al
Nee, NU. Anders loop je anderhalf jaar nutteloos te malen en te draaien ‘ja maar ja maar of toch nee ja maar’ . Gewoon een dezer weken zoveel mogelijk passen, ben je er vanaf. Voor hetzelfde geld vind je die Tudors in het echt 3 x niks, dat kan. Scheelt weer stress.
Doen.
Koop wat je wilt… niet wat je dan kunt uitgeven. Gek advies… maar je kunt beter kopen wat je wilt en genieten dan kopen wat je eigenlijk niet wilt maar wel binnen budget past.
Geweldig! Ik denk dat een cleane Grand Seiko wel op zijn plaats is
Allereerst respect! Deze prestatie is eigenlijk al het grootste cadeau dat je jezelf kan geven.
Ik merk aan je bericht dat jouw voorkeur naar GS gaat. Dat begrijp ik als mede-liefhebber heel goed. Als je een dergelijk bedrag gaat uitgeven, moet het gewoon kloppen. Sowieso een mooie GS uitzoeken.
Als (nog steeds) rook-verslaafde heb ik een beetje een idee wat het jou voor moeite gekost moet hebben om met die verslavende troep te stoppen. Heel veel respect. En een leuk idee om dat als reden te gebruiken voor een mooie nieuwe aankoop.
Tudor heb ik geen ervaring mee, dus op dat vlak geen advies. Grand Seiko is subliem, dus die kan ik sowieso wel aanraden. Ik heb een champagne wijzerplaat uit de Quartz serie gehad en die is bijzonder mooi. Nu heb ik een SBGR309 automaat met zwarte wijzerplaat, omdat ik graag een automaat wilde proberen (en vanwege de grotere 42mm diameter). Zeker geen spijt van.
Succes met je keus en spaardoel!
Ik zou de Tudors dan vergeten. Ik ben ook van plan om in 2025 mijn eerste Grand Seiko te kopen
Houd ons in via dit topic maar op de hoogte!
Wat goed dat je al zo lang clean bent, dat is inderdaad reden voor een mooi horloge.
Ik heb sinds een paar maanden een GS SBGX261.
HAQ is heel leuk, Zaratsu polishing geweldig en met 37mm perfect voor mijn 17cm pols.
Stalen band is prachtig, maar ik heb hem op sailcloth:
De adviesprijs was €2.400,- maar ik heb €2.100 betaald.
Edit: ik heb de Tudor Ranger gehad, maar die haalt het niet qua afwerking bij de GS.
Ontzettend knap van je, zo een mijlpaal is natuurlijk een mooie beloning waard.
Als je kan kiezen tussen een GS en tudor zou ik altijd voor een GS gaan!
Succes met je zoektocht
Wat een knappe prestatie! Gefeliciteerd! Aan mijn advies heb je niks, het zijn allemaal mooie en goede horloges. Kies er een waar tot je het meest aangetrokken voelt.
Alvast gefeliciteerd. Heel knap. Ik heb zelf een Tudor, maar ik kijk alleen nog maar naar Grand Seiko horloges. Het is inmiddels opgelost maar mijn GMT was niet probleemloos. Wat mij zo aantrekt aan GS is dat ze technische perfectie nastreven omdat ze een echt perfect product willen maken. Natuurlijk zetten ze dit in als marketing instrument, maar dat is niet de reden dat ze zo perfectionistisch zijn. Koop wat je mooi vindt, neem de tijd en deel het t.z.t. vooral met ons.
Goed bezig kerel! Mooie mijlpaal. Als ik je bericht lees, lees ik eigenlijk opeenvolgend GS met een aantal twijfelachtige uitstapjes naar een optionele Tudor. Ik zou m’n zinnen zetten op wat je écht wil en getuige wat je reeds bereikt hebt met je bewezen doorzettingsvermogen twijfel ik er niet aan dat je dat doel tevens behaalt. Mooie route gewenst!
De kloten van staal en gewapend beton die je getoond hebt, ga je nu ook inzetten bij het sparen voor een prachtig horloge.
Volhouden en nóóit opgeven
Dat zal een mooie mijlpaal zijn Ga zo door
Hier zeg je het zelf al en ik ben het met je eens. GS is veruit de mooiere en meer bijzonder. Maar geen ruitenwisser ajb
Aller eerst gefeliciteerd met deze belangrijke stap in je leven, is niet makkelijk lijkt me.
Dit mag je zeker vieren en als bezitter van zowel vintage als moderne GS en vooral vintage tudor, moet ik heel eerlijk zeggen ga voor spring drive en geen quartz. Het is niet dat ik tegen quartz ben maar ik vind dat de quartz modellen beetje te simpel zijn beetje saai, de spring drive modellen zit meer leven in en als je eenmaal die soepele secondewijzer ziet en bedenk dat de afwijking maar 0.1sec per dag is zet je die net zo vaak goed als een quartz horloge.
Ik weet niet in hoeverre je vintage zou willen maar een tudor prince date-day valt ook binnen je budget en zijn met mechanisch ETA uurwerk werkpaarden.
Dus om het samen te vatten modern spring drive GS vintage GS zowel als tudor veel te vinden in je budget.
Gefeliciteerd alvast!
Goed bezig.
Als je GS mooi vindt, ook eens The Citizen Chronomasters bekijken. Die zijn preloved ook binnen bereik.
Wat een mooie mijlpaal, heel terecht dat je jezelf daar een gaaf aandenken voor geeft!
Wat mij betreft had je voor jouw budget geen betere selectie kunnen maken. Ik zou voor de bb41 gaan.
Wellicht nog een mooie breitling overwegen?
Waarom zou je me hierop attenderen?? Nou wil ik er ook een! (Toch een beetje spijt van het wegflipperen van mijn SBGF)
Ome Thor van Fratello is daar zeer recentelijk nog over bezig geweest. Grappig genoeg lijkt de 265 er uit te gaan. De hagelwitte 259 was al gediscontinueerd, dus het lijkt er op alsof de 261 en 263 (Champagne, zwart) het gaan overleven.
Op dit moment scoor je rond 1850 ballen een nagelnieuwe uit Japan (na import ergens tussen 1815-1850 afhankelijk van de handling kosten voor BTW en zo).
Ja, dat is wellicht ook wel een goede ja.
Klopt hoor. Dat heb ik de revue ook nog laten passeren. Het is niet zo dat alles behalve een Snowflake een soort opvulling is van wat ik graag wil. Ik zou echt super tevreden en blij zijn met een andere GS als de Snowflake. Een Snowflake kan ook weer een volgende spaarproject worden.