Sparen voor een Grand Seiko!

Hehehe, scherpe opmerking. :sunglasses:

1 like

Ok, Tudor is sowieso andere uitstraling natuurlijk maar vond de Ranger op foto wel erg tof. Ergens in mijn achterhoofd weet ik ook dat er geen enkel merk kan tippen aan de afwerking en afstellin van een GS.

1 like

Hahaha, I Know. Ik had Omega eerst ook in het onderwerp staan maar toch weer weggehaald. Maar blijft in mijn achterhoofd. Bij Omega zou het sowieso dan een Railmaster of “gewone” Seamaster (geen duiker model) worden. Maar als ik die afzet tegen GS dan is de keus toch snel gemaakt naar een GS.

1 like

Je doelt op de spring drive gok ik? :smile::smile::smile:

1 like

Allereerst geweldig bezig :ok_hand: die 10 jaar is een fantastische mijlpaal.

Ik ben ook team GS. Maar kies vooral wat je zelf mooi vind uiteraard :blush: succes met de keuze!

1 like

Als Quartz geen bezwaar is zijn er echt veel mooie Grand Seiko’s te vinden in die prijscategorie, ook nieuw. Met automaat of spring drive als voorkeur zo ik vooral het tweedehands-aanbod in de gaten houden en in de tussentijd proberen bij een paar dealers (horloge-dealers :smiley: ) de verschillende kastvormen van Grand Seiko in het echt te voelen en bekijken. Zo is de 44GS-kastvorm wat mij betreft echt typisch Grand Seiko en is er tegen die tijd tweedehands misschien bijvoorbeeld een SBGA375 beschikbaar.

1 like

Ik heb de Pro draag hem nooit op staal.
Prachtig horloge!

8 likes

Wat ben jij goed bezig! Mooi om zo te sparen voor een juweel om je pols. Doordat je de tijd hebt, heb je ook de tijd om te passen, te meten, te voelen en te ervaren. Als je er een om de pols hebt weet je het pas. Je kunt niks verkeerds doen met de opties die je in je hoofd hebt. Stuk voor stuk toppers.

Ik heb (ook) een GS, de quartz SBGX261. Wat een alleskunner én past binnen je budget (wellicht nieuw, maar een goede gebruikte zeker te vinden, je hebt de tijd).

Succes met je zoektocht en nogmaals hulde voor jou!

5 likes

Nou nog van de horlogeverslaving af zien te komen… :flushed:

Grapje hoor :slightly_smiling_face: Goed gedaan!

3 likes

Hahaha, die verslaving hoeft wat mij betreft niet over te gaan :smile::smile::smile:.

1 like

Hahahaha, dat is een mogelijkheid ja. Maar verwacht het niet hoor. :joy:

1 like

10 jaar clean. Respect :fist:
Wilskracht en bereidwilligheid heb je al getoond dus ga voor het doel dat het beste voelt.

2 likes

Respect voor zo’n prestatie!
Kan niet in je portemonnee kijken, maar ik schat dat je zonder drank en drugs wel meer dan 100 euro per maand kan sparen, niet? :slightly_smiling_face:

3 likes

Een topprestatie! En eigenlijk kun je volgens mij met geen van bovenstaande horloges verkeerd gaan, imo. Ik zou zeggen: probeer ze te passen en dan vallen er waarschijnlijk vanzelf enkele over en vallen andere af.

1 like

Een hele prestatie en een prachtig cadeau voor jezelf om deze mijlpaal te vieren. Ik kan alleen maar beamen dat Grand Seiko de mooiere horloges maakt in vergelijking met Tudor. Naar mijn mening natuurlijk.

Deze staat momenteel op C24 in Japan voor €2617 inclusief verzendkosten. Dat zou uiteindelijk met alle invoerkosten uitkomen op ongeveer €3200. Wel aan de bovenkant van het budget maar net iets bijzonderder dan een vol zwarte wijzerplaat.

4 likes

Klopt helemaal. Maar wij zijn best wel “sparend” ingesteld. En aangezien mijn vrouw helemaal niets om mijn hobby geeft doe ik het voornamelijk van eigen geld zeg maar. Daarnaast wil ik het gewoon rustig aan doen en vind ik het op deze manier dikke prima. Ik hoef niet per se het onderste uit de kan. Ik ben pas 44 en kan (hopelijk) nog meer topklasse horloges kopen :blush:.

7 likes

Deels, is idd de springdrive echter is er ook een springdrive zonder ruitenwisser :+1:

Geweldig! Dat is een overwinning maar een constante strijd. Houd vol!

Prachtige horloges. Ik zeg doen!

De uitdaging daarin vind ik het juiste en geschikte model vinden.
Ze zijn stuk voor stuk mooi, maar iedere upgrade is de prijsverhoging weer waard…en daarmee vervaagt de grens (van budget).

1 like

Dan heb ik een vraag voor je. Welke Grand Seiko staat al jarenlang op je wensenlijst? Want als het geld er binnen 2 jaar best kan zijn, kan je je vrouw vast wel overtuigen dat je gezien deze mega prestatie wil gaan voor jouw ultieme horloge :sunglasses:

2 likes

Hij doelt op de power reserve indicator aan de voorkant gok ik. Ik vond dat zelf helemaal niet storend maar er zijn tegenwoordig ook spring drives met de power reserve indicator op de achterkant, of helemaal zonder.

1 like