Sparen voor een Grand Seiko!

Respect!!!
Als je echt een horloge wilt waar je vele jaren plezier van hebt, zou ik voor de Ranger of de BB Pro gaan.
Ik heb ze beiden gehad, de Ranger nog steeds. Deze kunnen echt wel wat hebben en zien er na vele jaren nog steeds goed uit.
Ik betrap me erop dat ik ook meer en meer naar GS aan het kijken ben. Ik denk gewoon dat iets wat zo precies afgewerkt en gepolijst is, na wat krasjes zijn charme verliest. En je wil je GS zeker niet zo maar overal opnieuw laten polijsten.
Dus IMO, als je nog andere horloges hebt, zeker een GS voor speciale gelegenheden.
Indien je gewoon met dezelfde topper elke dag wil rondlopen, dan de Tudor. Voor mij zelfs de Ranger op nato. Ik heb nooit kunnen wennen aan de fake rivets op de Tudor staalband.

Deze kan echt wel tegen een stootje!

3 likes

Man, je doet het gewoon heel goed. Ik ken je weg niet, maar je kan rete trots zijn dat je zo sterk bent en die troep hebt verslagen en nu de juiste weg verder neemt. Wat je keuze ook wordt, elke keer dat je je pols draait tovert een glimlach op je gezicht en zie je dat er nog veel tijd is om te genieten van al het mooie!

Zo, sentimentele modus uit, koop een toffe knaller. Ik draag een tudor en ik ben gewoon erg happy.

2 likes

Ik vind dit een prachtig verhaal. Ik wil je graag voor een bescheiden bedrag sponsoren. Stuur me een dm en dan gaan we dat regelen.

groet
Richard

12 likes

SoloJapan is inderdaad geen Chrono handelaar. Je contacteert de goede man, maakt een deal, betaalt, en hij stuurt je een horloge op. Als je met dat proces kunt leven is het een prima en betrouwbaar adres.

Verstandige woorden allemaal.

Je zit in de buurt, dus als ik weer een SBGX binnen heb kun je ook een PB doen voor een bak koffie, ik heb dan SD, mechanisch, en quartz in huis.

3 likes

Dat is echt een top aanbod. Als het zover is zal ik je zeker even contacten.
Net even je post van 2022 helemaal gelezen. Had ik misschien niet moeten doen. Eigenlijk wil ik (vooral na het zien van de video) een Spring Drive :smile::smile::smile:.

2 likes

Dat is echt een top aanbod. Als het zover is zal ik je zeker even contacten.
Net even je post van 2022 helemaal gelezen. Had ik misschien niet moeten doen. Eigenlijk wil ik (vooral na het zien van de video) een Spring Drive :smile::smile::smile:.

1 like

Daar kan ik je zeer goed in volgen, na 10 jaar heb je dat zeker verdiend. Op 8 juni 2026 zal (en moet) er voor mij ook een zeer mooi horloge liggen. Ga niet te ver vooruitkijken maar zit dan aan 10 jaar.

De ene verslaving inruilen voor een andere. Heb iets met chocolade, daar word ik ook happy van. Zoals je al aangaf, je hebt tijd.

2 likes

Nou, dat komt omdat ik naast een zwak voor GS ook de Tudor mooi vind. Ik heb nu ook een hele verzameling verschillende horloges. Ik draag wat bij mijn kleding of dagbesteding past. Ik werk in een winkel, dus redelijk netjes. Op mijn vrije woensdag sport ik dus kleed me vaak sportief. En als ik zaterdag weg ga is het een metal, industrial of techno feestje. En voor alles wat ik doe en/of draag heb ik dus passende horloges.

En nu ik een stapje hogerop wil is de keus eigenlijk tussen 1 van deze 2 merken. Al weet ik inmiddels al vrijwel zeker dat het GS gaat worden.

2 likes

Precies dat! Ene verslaving voor de andere ja. Dat is ook waarom ik het rustig aan wil doen.

En ik wil ook niet te ver vooruit kijken, je weet niet hoe het gaat in het leven. 1 vingerknip en ik heb een terugval op zak, zo makkelijk kan het helaas gaan. Maar ik probeer steevast elke week de meeting hier in de buurt te pakken. Dat verkleint voor mij de kans op een terugval. Klinkt alsof ik er moeite mee heb, maar dat is gelukkig niet zo.

5 likes

Bij 10 jaar clean vind ik Grand Seiko de beste keus, de spirit van Grand Seiko past daar gewoon helemaal bij.

Ik vond Grand Seiko altijd al fantastisch en fascinerend. Sinds een week heb ik er eentje, en ‘m ervaren is eigenlijk niet in woorden uit te drukken…nog veel gaver dan ik kon vermoeden.

Morgen ben ik vier jaar clean

23 likes

Hier word ik nu echt vrolijk van.

Dankjewel!

1 like

Dat maakt mij dan weer vrolijk Ad!
:smiley:

1 like

Fantastisch, gefeliciteerd :+1:.

3 likes

Gefeliciteerd topper :muscle:t3:

3 likes

Kan ik echt beamen.
Ik moet me zelf ook constant in bedwang houden als het gaat over aankopen.
We hebben een huis gekocht waar we in verbouwen dus daar gaat geld naartoe, ons zoontje uiteraard en dan gaat de rest naar vakantie en luxe dingen (horloge’s horen daar ook bij😋).

Ik snap dat gevoel helemaal, ik heb mijn presage en astron eigenlijk op de zelfde manier gekocht.
Ik zag de uitvoeringen en MOEST ze hebben zonder er eigenlijk eerst voor gespaard te hebben.
Ik had het geld wel daar niet van maar dat is normaal niet de bedoeling.
Heb aan mezelf en vrouwelief beloofd het nu te doen op de ‘juiste’ manier.
Ben er momenteel al een dikke 3maanden in geslaagd en nu ik het wat rustiger bekijk lukt het me beter tot nu toe :yum:.
Mijn volgende waar ik voor spaar is een GS quartz van 3.5k dus dat is nog wel even sparen maar tegelijk een goede persoonlijke oefening in mijn hoofd :wink:

3 likes

Wat goed man, gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal. :pray:t4:

1 like

Ja man, dat zijn echte lastige dingen, als het eenmaal in je koppie zit. Ach, ik koop tussendoor nog wel het een en ander. De Squale HF Editie komt over een paar maanden. En ik heb onlangs een Citizen Tsuyosa Tiffany gekocht. Die komt binnenkort binnen.
En dan zal er in de tussentijd vast nog wel het een en ander komen en gaan.

1 like

Ik sluit me aan bij het advies hetgeen je hierboven al gelezen hebt. Je wilt een GS, ga voor de GS!

Petje af voor hetgeen je gepresteerd hebt, ik ben opgegroeid in een gezin dat te lijden had onder langdurige verslavingsproblemen. Je moet heel veel doorzettingsvermogen hebben gehad!

3 likes

Ah, dat is klote man. Hoop dat je er zelf geen last mee hebt of problemen door hebt.

En ja, inmiddels er al uit wat betreft Tudor of Grand Seiko. Er staan nu alleen nog maar Grand Seiko’s op mijn lijstje.

3 likes

Citizen Chronomaster

high end Citizen :ok_hand:
JDM only maar toch wel verkrijgbaar en past ongeveer in budget

7 likes