Sparen voor horloges, flipperitis

Ik geloof je gelijk, zeker als ze gaan studeren…:astonished:

1 like

Bij mij is het ook wel een beetje een combi: wat aanschaffen en weer verkopen en dan weer geld bijleggen voor een duurder horloge. :cowboy_hat_face:

Ik heb geen kinderen en een aardig salaris en kan mij dus wel wat permitteren.
In tegenstelling tot andere posters wil ik alles: ook een dure iPhone; kleren en de rest! :slight_smile:

Samengevat heb ik lol in de horlogehobby maar wel met de handrem erop; geen overdreven uitgaven en eerst sparen! Verder heb ik als doelstelling om het aantal horloges in de doos nu echt terug te brengen en mij alleen nog maar te richten op een verzameling van 2-3 high end horloges + SKX vakantieklok! :sunglasses:

Mijn grail is overigens ook een Rolex Submariner maar vind de prijs in vergelijking tot wat je krijgt voor mezelf moeilijk te verantwoorden.

Er zijn Rolex alternatieven in dezelfde kwaliteit zonder de torenhoge prijs; ik ben nog steeds niet overtuigd en blijf er voorlopig nog wel even over peinzen, sparen & dagdromen.

Ben voorlopig nog zoekende welke klok allereerst op de aanschaflijst moet komen; het is lastig kiezen!
Longines? Omega Speedmaster? Datejust? :upside_down_face:

P.s. ik koop eigenlijk al mijn horloges 2e hands.

2 likes

Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat sommigen wel meerwaarde kunnen creëren met flipperen gezien de hoeveelheid horloges aangeboden worden op het blauwe gedeelte.
Inschieten op elk horloge zou toch een groot verlies zijn?

1 like

Ik blijf het zeggen: koop jong gebruikt van andere liefhebbers, bijvoorbeeld (of zelfs bij voorkeur) hier in de blauwe hoek. Scheelt vaak flink t.o.v. nieuwprijs bij de officiële dealer en zelfs de grijze markt. En het eerste krasje zit er dan tenminste al op.

Gisteren nog een prachtige Petit Prince overgenomen. Nagenoeg nieuwstaat met slechts een klein krasje op het achterdeksel. Voor mij betekent dat: hop, meteen om de pols zonder (extreem) voorzichtig te hoeven zijn. Ook betekende het 40% “korting” t.o.v. de catalogusprijs. Win-win!

5 likes

:roll_eyes:

3 likes

Dat zijn handelaren, geen liefhebbers. Wat overigens niet wil wegnemen dat een handelaar geen liefhebber kan zijn. Mijn persoonlijke mening is dat zulke lieden van het forum verbannen zouden moeten worden. Weinig tot niks bijdragen, maar wel lekker gratis gebruikmaken van het blauwe deel.

Klopt. Ik probeer dat verlies te beperken, maar het hoort er wel bij in het segment waarin ik me profileer. Maar dat is de keuze die ik zelf maak.

1 like

Don’t hate me because i’m beautiful :man_shrugging:t2:

13 likes

Lang niet altijd hoor… Zeker met Seiko’s is er over het algemeen weinig verlies. Maar ook weinig winst.

Vaak is het een ruil die er voor zorgt dat je vaak in het blauwe gedeelte terecht komt. En een ruil voor een ruil voor een ruil.

Maar per saldo kost de hobby (te) veel geld.

2 likes

Ik heb ze ook niet. :wink:

Hoe kan dat nou…je rijdt in een Clio (of juist daarom)

:joy:

Als student zijnde heb ik geen groot budget, dus na een lange tijd wikken en wegen zo’n anderhalf jaar gelden een sarb035 gekocht. Voor mij het perfecte horloge, enige minpunt misschien dat hij net iets te dik is. Sindsdien keek ik bijna nooit meer op het forum, omdat mijn verlangen bevredigd was. Maar sinds een aantal weken kijk ik toch weer regelmatig, gelukkig hierdoor nog geen behoefte om iets anders te kopen, wat bevestigt dat ik de goede keuze heb gemaakt.

4 likes

En zo begint het :sweat_smile:

1 like

Ik verdien ook modaal, 2 kinderen, een hypotheek enz, maar geef graag geld uit aan mooie spullen. Ik rook niet meer, drink nauwelijks meer dus er blijft gelukkig wat over…

Mijn tip: gewoon gestaag omhoog flipperen en doorsparen. Zo kwam ik hier binnen met een Steinhart als ultiem duur pronkstuk… paar jaartjes later is er veel veranderd en als je me toen had gezegd wat ik nu bij elkaar zou hebben gespaard dan had ik je voor gek verklaard

11 likes

Op 5 jaar tijd 2 rolexen en een omega is inderdaad niet mis!

Mijn horloge hobby kost nu niet veel geld. WAO uitkering en 3 opgroeiende kinderen. Ik vind nu op vakantie gaan met onze 3 jongens belangrijker dan een duur horloge. Vakantie proberen we ook creatief op te lossen. Ik vind het wel leuk om naar horloges te speuren. Kijken kijken kijken en nóóit kopen :joy::joy:.
Vaak is bezit van de zak eind van het vermaak. Als de kinderen later de deur uitgaan kan ik wat meer horloge budget vrijmaken. Nu is mijn volgende horloge doel een Seiko SKX 007 met een kleine mod.

9 likes

Ach, ik heb door het verliezen van mijn baan eerst afscheid moeten nemen van mijn horloges, en later zelfs van mijn droomauto (gezin en lekker leven, gaat nl voor alles), maar door de waardestijging van de auto (en inmiddels weer een redelijke baan), heb ik nog weer wat wisselgeld overgehouden voor een paar klokjes. Nu nog een beetje flipperen, en hopen dat Baselworld ons dit jaar wat knaps van mijn favoriete merk brengt :smiley:
En dan op de openingsdag een bestelling plaatsen. Lekkere momenten zijn dat toch!

3 likes

Hier op het forum valt het volgens mij allemaal wel mee… Maar op een aantal buitenlandse fora staan toch serieus mensen met meerdere tonnen en soms zelfs meer aan horloges in de collectie. Ik heb recent mijn eerste Rolex gekocht en binnenkort koop ik mijn 2e… Ik rook niet, ik drink niet. Ik ben fanatiek bodybuilder en weet precies wat er per maand uit gaat aan voedsel :slight_smile: Ook zie ik Rolex niet als een erg groot verlies op de lange termijn mocht ik eventueel ooit willen door verkopen. Alles wat je in het weekend verzuipt met je vriendjes en weggooit aan ‘‘leef leef leef’’ ben je anders mooi kwijt… En vaak is er toch geen ene hol aan… :slight_smile: Ik spaar nu even 600 per maand, en soms 2 keer zo veel voor een nieuwe Rolex en zorg dan dat ik op de spaarrekening precies voldoende overhoud na aanschaf om niet te veel belasting te moeten betalen.

1 like

Ach ja, heel simpel hier, ik werk in loondienst, leef niet groots en dus schiet er wat over en daar koop ik dan zo af en toe een horloge van!

1 like

Opvallend is wel dat de meeste mensen hier langzaam aan steeds duurdere horloges kopen! :shushing_face:

Het begint met een Seiko en een paar jaar laten zit je naar Rolexen te surfen; dat geldt overigens ook voor mezelf :sunglasses:

7 likes

Hier ook gewoon in loondienst, met een tweeling van 3,5. We hebben geen grote hypotheek en geen lening voor een auto. Zo expres zodat we lekker ruim kunnen leven en dus ook iets leuks kunnen kopen af en toe. Drink niet veel, ga niet naar de kroeg en ook geen andere duur hobbies.
Maar de gezin gaat altijd voor !